EK springen: Postelmans ‘Flauw van m’n paard’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: EK springen: Postelmans ‘Flauw van m’n paard’

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:02

Toen ik de titel las dacht ik dat 2e idd ook Goeroe, maar vrijwel meteen kwam ik erachter dat hij het flauw vond van zijn paard.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:04

xx_Horsiex schreef:
RhealLover schreef:
Een sympathieke ruiter maar dit niet volledig jegens het paard.

De 1e keer kan het in de sloot gezeten hebben, maar bedenk eens dat bij de 2e keer het paard iets anders gezien kan hebben ergens anders wat zijn aandacht afleide en afschikte!

Ik denk hier eerder dat de spanning zijn rol heeft gespeeld wat een verkeerde uitwerking heeft gehad. Maar om dan gelijk een paard 'flauw' te noemen dat vindt ik wel heel ver gaan. De fout kan net zo goed bij de ruiter liggen.

Verder staat zijn rijstijl me wel aan, hij is vriendelijk met zijn paarden en weet met ze om te gaan alleen nu nog leren begrijpen dan is hij er helemaal :)

Ach kom op, hij was hevig teleurgesteld en uit zich door nu eenmaal verkeerd te formuleren. Hoe vaak ik mijn paard wel niet voor poedersuiker beest hebt uitgescholden als het weer even niet ging. Zolang hij het dier niet benadeelt in zijn verzorging of hem gaat mishandelen wat maakt het dan uit als hij het beest flauw noemt voor een keer? Zal dier echt niks aan overhouden hoor.

Sorry hoor maar blijkbaar vat jij dan ook berichten van andere verkeerd op :o

Ik zeg toch niet dat het een slechte ruiter is, ik snap de teleurstelling maar om dan zon uitspraak te doen en de schuld hierbij op het paard af te schuiven gaat gewoon ver.

Het gaat er niet om dat het een paard iets doet maar als topruiter zou je toch weten dat een paard niks doet zonder een reden (en daarmee bedoel ik niet het vermenselijken van reacties)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:09

Verkeerde topic. Verwijder knop is verdwenen?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:14

Hartstikke knap hoe mensen een complete karakteranalyse kunnen maken van een persoon op een paar zinnetjes uit de media :D.

Als ik uit een grote wedstrijd kom en mijn paard weigert zo flauw (ja flauw ja) dan zou ik ook teleurgesteld zijn :j. En dat je je daarbij niet politiek correct genoeg uitdrukt voor bokt zij dan maar zo..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:15

RhealLover: ik denk ook wel dat het paard een reden had, en ik denk dat Postelmans dat ook wel weet. De reden was waarschijnlijk "nu even niet" ;).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:17

RhealLover schreef:
Sorry hoor maar blijkbaar vat jij dan ook berichten van andere verkeerd op :o

Ik zeg toch niet dat het een slechte ruiter is, ik snap de teleurstelling maar om dan zon uitspraak te doen en de schuld hierbij op het paard af te schuiven gaat gewoon ver.

Het gaat er niet om dat het een paard iets doet maar als topruiter zou je toch weten dat een paard niks doet zonder een reden (en daarmee bedoel ik niet het vermenselijken van reacties)

Ik zeg toch nergens dat jij zegt dat hij een slechte ruiter is? :? :? :?

Ik reageerde op het feit dat jij zei dat hij de schuld niet op zijn paard mocht afschuiven door hem flauw te noemen. En dat laatste geloof ik niet, zat paarden gehad die uitproberen.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:48

Als je net uit de sloot geklauterd bent en je komt dan de volgende keer helemaal niet ver, en je zegt dan dat je je paard flauw vindt....ik denk dat er een hoop mensen zijn die deze man als voorbeeld moeten nemen :D in plaats van hun paard door midden slaan of hun frustratie op omstanders botvieren.
Top Gun zal er vast niet wakker van hebben gelegen... ik vind het eerlijk gezegd wel een grappig geschreven stukje.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:00

MirK schreef:
Als je net uit de sloot geklauterd bent en je komt dan de volgende keer helemaal niet ver, en je zegt dan dat je je paard flauw vindt....ik denk dat er een hoop mensen zijn die deze man als voorbeeld moeten nemen :D in plaats van hun paard door midden slaan of hun frustratie op omstanders botvieren.
Top Gun zal er vast niet wakker van hebben gelegen... ik vind het eerlijk gezegd wel een grappig geschreven stukje.

Amen!

Ik kan de uitspraak begrijpen en zeker als je dan weet wat voor moeite hij gedaan heeft om z'n paard de sloot met vertrouwen te leren springen...Als hij ,na zoveel parcoursen waar hij de sloot vanzelf sprong,ineens uitgebeld wordt op de sloot dan ben je als ruiter teleurgesteld...dat is volgens mij niet meer dan normaal.
En of Postelmans op z'n plaats zat in het Belgisch team,da's een andere discussie...

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:16

giotto schreef:
MirK schreef:

Amen!

Ik kan de uitspraak begrijpen en zeker als je dan weet wat voor moeite hij gedaan heeft om z'n paard de sloot met vertrouwen te leren springen...Als hij ,na zoveel parcoursen waar hij de sloot vanzelf sprong,ineens uitgebeld wordt op de sloot dan ben je als ruiter teleurgesteld...dat is volgens mij niet meer dan normaal.
En of Postelmans op z'n plaats zat in het Belgisch team,da's een andere discussie...

Inderdaad Giotto, hier hoeft niks meer aan toegevoegd te worden.
Er moet in België dringend iets gebeuren aan de organisatie van het landenteam. Waarom Somers in hemelsnaam zo koppig McEntee niet te sturen, ik begrijp het niet. Hij staat/stond bijgot nr.1 in de Global Chamions Tour. Dat zijn paard en hij er dan klaar voor zijn, lijkt mij wel duidelijk. Dat hij niet naar de "trainingen vh zogenaamde team" kwam, een ruiter kan niet alles doen met zijn paard. De kwaliteit van ruiter en paard gaat nog altijd voor op persoonlijke frustraties.

Dat neemt niet weg dat Postelman een heel goede ruiter is. En ik begrijp zijn teleurstelling volledig.
Heb je hem ooit een aan het werk gezien Goeroe?
Iedereen die dat wel heeft gedaan is ervan overtuigt dat dit iemand is die heel hard werkt voor zijn brood, zonder poespas. Hij is steeds heel correct met zijn paarden. Ik las ooit eens een artikel waar hij vertelde dat hij met Topgun in de gietende regen stond, in de waterbak, om zijn paard te laten wennen en zijn angst weg te nemen.
Dat hij dan na een seizoen goed springen, opeens weer stopt. Dan zou ik ook eens roepen "stomme knol". Of er nu extra spanning bij te kijken komt of niet. Wie niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:54

besita schreef:
gezien de resultaten en het verleden van het paard met de sloot ..had ie nooit geselecteerd moeten zijn ...punt!!
we hebben ons zoals zo vaak weer eens lekker belachelijk gemaakt als belgenlandje ..als het op fokken van prima sportpaarden komt eindigen we helemaal bovenin ...maar van P.R en management hebben de federatie en de bondscoach geen kaas gegeten erg jammer

Wat een bullshit, er staat toch dat hij de afgelopen wedstrijden de sloot wel sprong, dat ze er hard aan gewerkt hebben. :?

Ik ga geheel mee met Giotto en MirK. Heb je zoveel moeite gedaan omdat dier te laten springen, doet ie het ook tot het "menes" is... En dan stopt ie er mee... Je zou voor minder even flink teleurgesteld zijn. Zeker als je op dat moment niet eens een reden ziet waarom hij zou stoppen.

We hebben hier allemaal wel eens als eerste reactie wat anders gereageerd dan we normaal zouden doen... Daar is niemand vrij van. Hij pakt toch de schuld op zich, hij zegt dat hij wat strenger (lees: consequenter) mag zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:17

Sammie schreef:
http://www.Horses.nl / http://www.DePaardenkrant.nl
Wendy Scholten
Ik ga er aan werken en zal eens wat strenger moeten optreden. Dat aanpakken zit niet in me. Liever doe ik het niet, dat is niet mijn manier, maar hij hoeft me niet zonder excuus te laten zitten.”

Je krijgt wat je belóónt :)*

hc

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:58

pharagirlke schreef:
besita schreef:
gezien de resultaten en het verleden van het paard met de sloot ..had ie nooit geselecteerd moeten zijn ...punt!!
we hebben ons zoals zo vaak weer eens lekker belachelijk gemaakt als belgenlandje ..als het op fokken van prima sportpaarden komt eindigen we helemaal bovenin ...maar van P.R en management hebben de federatie en de bondscoach geen kaas gegeten erg jammer

Wat een bullshit, er staat toch dat hij de afgelopen wedstrijden de sloot wel sprong, dat ze er hard aan gewerkt hebben. :?

Ik ga geheel mee met Giotto en MirK. Heb je zoveel moeite gedaan omdat dier te laten springen, doet ie het ook tot het "menes" is... En dan stopt ie er mee... Je zou voor minder even flink teleurgesteld zijn. Zeker als je op dat moment niet eens een reden ziet waarom hij zou stoppen.

We hebben hier allemaal wel eens als eerste reactie wat anders gereageerd dan we normaal zouden doen... Daar is niemand vrij van. Hij pakt toch de schuld op zich, hij zegt dat hij wat strenger (lees: consequenter) mag zijn.

helemaal geen bullshit ..het is gewoon een feit dat het paard een hekel heeft aan de sloot en dat dit zijn zwakste punt is en dat het geen bulshitt is , is wel duidelijk want zelfs de tweede dag in de landenwedstrijd stopte hij alweer op het water .. op een EK weet je gewoon dat er elke dag een (dikke ) sloot in het parcours staat ..en ik vind het voor ons belgen een afgang dat er een combi naar een EK wordt gestuurd waarvan men weet dat ie zo moelijk water springt .. het is een EK geen één of ander nationaal proefje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:03

Alle vorige wedstrijden sprong hij de sloot wel. Ik geloof dat jij ook selectief leest.
Citaat:
“Ik heb met heel veel geduld het vertrouwen opgebouwd. Ik heb hem nooit op druk gezet en ik heb hem zelfs mee naar de sloot om er samen in te staan. Zo raakte hij over z’n angst heen. Dit hele jaar heeft hij het water goed gesprongen, ook de brede bak in Dublin. Dit was niet nodig geweest. Zonder die stop had ik hier een deftige ronde kunnen rijden, want aan de sprong is hij goed. “

Dus waarom dan niet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:13

ik lees ze niet ..ik volg ze wel ..hij kan zeggen wat ie wil nu achteraf ...TG is gewoon geen goede sloot springer ..en dan kan je heel hard trainen en dan gaat het een tijdje goed maar dat probleem steekt altijd een keer terug op ..en laat dat nu net op het EK zijn ..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:23

Als het gewoon wantrouwen is hoeft dat echt niet terug de kop op te steken :?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:30

als je op dat niveau zit en meedraait dan is dat niet " wantrouwen " als ze geen water springen .. als jong paard ja ..maar niet zo'n ervaren paard ;)
snap trouwens niet waar je je druk over maakt om het te verdedigen ..het blijkt toch gewoon dat het terug de kop opsteekt ..en nog wel 2 dagen na elkaar ..dus

Baileys_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:41

volgens mij moet er een 'catfight-forum' opgezet worden... al die discussies over tekstinterpretatie :P
ik snap postelmans wel, mijn paard is best wel werkwillig maar sommige dagen vindt ie het nodig om er ns lekker vandoor te sprinten met t bit tussen zn tanden. Op zulke momenten zit ik scheldend en tierend op m dus ik vind dat hij t nog best beschaafd weet te formuleren. En toch ben ik te soft om m aan te pakken, wie weet moet ik daar ook s aan gaan werken net als postelmans.
En dan maar hopen dat ik net zo goed word als mr. postelmans.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:42

besita: Ik geloof dat mensen en paarden ook op topniveau fouten kunnen maken. ;) Vraag me af of je van plan bent om het hem voor te gaan doen als je het toch zo goed weet? :D

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:47

Ik zou ook flink balen als mijn paard me op zo'n moment zou laten zitten.
Wat de oorzaak ook mag zijn...
Ik kan me zijn gevoelens voorstellen.

Zelf heb ik het ook wel eens gehad op en wedstrijd. De hele week gaat het goed en op een belangrijke wedstrijd liet ze me gewoon zitten...Ik deed alles net als in de training maar op een of andere manier hadden mijn hulpen een hele andere uitwerking...
Waarschijnlijk lag het aan mezelf maar op dat moment wilde ik haar wel aan de boom vastbinden met een bordje eraan "gratis mee te nemen"

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 07:35

pharagirlke schreef:
besita: Ik geloof dat mensen en paarden ook op topniveau fouten kunnen maken. ;) Vraag me af of je van plan bent om het hem voor te gaan doen als je het toch zo goed weet? :D

onze merrie stond ook 69 ste op de wereldranglijst , dus ik weet maar al te goed waarover ik spreek ... en al helemaal als het over de nono's en bobo's van de KBRSF gaat :+
..maar jij vind het waarschijnlijk een opsteker voor de belgische springsport dat we als team 11 de eindigen , niet eens door mogen naar de tweede omloop en enkel landen als Polen, Hongarije e.d voorbijsteken ?
en jij vind zo'n plaatje waarschijnlijk grappig ?
Afbeelding
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:07

besita schreef:
..maar jij vind het waarschijnlijk een opsteker voor de belgische springsport dat we als team 11 de eindigen ,

Waarom niet?
Een land als NL zit door het susses in FEI ringdressuur zo vast als een huis in een doodlopende weg. Dat is een reden om niet te veranderen terwijl dat wel nodig is.
België heeft nu, net as Duitsland in de FEI ringdressuur, een reden om wél wat te veranderen.
Laat Postelmans zijn licht eens opsteken bij Chiron springen. Het vraagt alleen maar de wil om te veranderen en dáár heeft België nu een goed uitgangspunt voor.
Ja, ik denk dat België nu een opsteker heeft doordat ze nu weet dat de huidige weg geen stevige basis heeft.

hc

p.s. het probleem waar Postelmans mee geconfronteerd wordt heeft een naam: bewuste ongehoorzaamheid. Dat los je niet op met strenger zijn. Dat maakt alleen maar dat het paard nóg heftiger op een kans wacht en reageert.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:01

Huertecilla schreef:
Ja, ik denk dat België nu een opsteker heeft doordat ze nu weet dat de huidige weg geen stevige basis heeft.

Welke basis?
België heeft geen landenteam, wij hebben een verzameling paardenhandelaars. Maar paarden verkopen, daar zijn we dan wel heel goed in :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:05

besita: Nee hoor, waarom zou je denken dat ik het grappig vind? Hoewel, peerd zonder hoofdstel en ruiter met... Ja het is enigszins ironisch te noemen :')

Snap niet waar je zo'n drukte om maakt. Na dit fiasco zullen "we" wel gaan beseffen dat het anders moet en voor het eerst in mijn boktcariere ga ik met HC mee.... Dit is een "leermoment".

Overigens maak ik me er sowieso niet zo druk om, ik laat er mijn slaap iig niet om. Komt vast goed ooit :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:29

wakker ga ik er niet van liggen ..maar ten slotte zijn het "wij " ( basis& nationale ruiters , fokkers , eigenaren , liefhebbers ed )die via licenties , inschrijvingen betalen aan de KBRSF en dus aan inzendingen van topruiters , hun hotels en ook die van de bondscoach en de nono's om daar te gaan deelnemen .Dus het is maar "normaal " dat je daar eens bij stilstaat .
Het is al jaren zo ( we zijn al eens uit de superleague geflikkerd , we verloren JC van Geenberghe en Wathelet aan Oekraine) en toch veranderd er niets maar maken ze het mensen -die hun uiterste best doen en het goed menen met onze sport bvb De buyl eigenaren van de paarden van Mc entee -wel beu ..want eerlijk als ik hun was en ik las al die laster van de bondscoach in de boekjes en kranten no way dat ik ooit nog een paard voor het vaderland zou laten uitkomen ook al had ik morgen Shutterfly op stal

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:46

besita schreef:
wakker ga ik er niet van liggen ..maar ten slotte zijn het "wij " ( basis& nationale ruiters , fokkers , eigenaren , liefhebbers ed )die via licenties , inschrijvingen betalen aan de KBRSF en dus aan inzendingen van topruiters , hun hotels en ook die van de bondscoach en de nono's om daar te gaan deelnemen .Dus het is maar "normaal " dat je daar eens bij stilstaat .
Het is al jaren zo ( we zijn al eens uit de superleague geflikkerd , we verloren JC van Geenberghe en Wathelet aan Oekraine) en toch veranderd er niets maar maken ze het mensen -die hun uiterste best doen en het goed menen met onze sport bvb De buyl eigenaren van de paarden van Mc entee -wel beu ..want eerlijk als ik hun was en ik las al die laster van de bondscoach in de boekjes en kranten no way dat ik ooit nog een paard voor het vaderland zou laten uitkomen ook al had ik morgen Shutterfly op stal

Besita, ik kan je volgen dat je niet akkoord bent met hoe het er hier aantoe gaat. Ik zou ook veel liever McEntee op het EK geizen hebben. Maar wie stel je, naast hem nog voor? Welke combinaties zijn momenteel in staat op dat niveau te presteren?
België moet héél wat veranderen aan de manier van het beleid. Maar je paard uit België weghalen lijkt mij ook geen goed idee voor de toekomst. (laten we dan denken dat er tegen dan wel al heel wat veranderd is.)