Ik had nog nooit van paardenbijters gehoord, dus je kunt je voorstellen dat ik de titel van het topic las even met opgetrokken wenkbrauwen zat haha. Hier aan de kust hebben we niet zo veel last van dazen etc. Wel vliegen. De 'geliefde paardenbijters' heb ik nog nooit gezien. Voor de mensen die ze nodig hebben hoop ik dat ze snel langskomen
Sjoert
Geplaatst: 25-08-09 09:13
Karin schreef:
Ik zie een lucratief handeltje: het kweken van paardenbijters.
*aldus iemand die de vlag gaat uithangen op de dag dat de daas uitsterft*
Goh ik vond wel dat er ineens veel libelles waren, heb ook wel wat grotere gezien dan normaal. Maar geen idee of dat dan deze waren die ik gisteren zag. We hebben hier ook weleens zo'n tijgerlibelle gehad, die zijn echt mega! Maar als ik dat zo lees, laat dan de libelles maar komen! Eten ze ook wespen? Die heb ik hier ook in overvloede. We hebben eergisteren het wespennest ontdekt (jawel.. bij de achterdeur).
laat maar komen! hier vliegen er bij het water trouwens wel heel veel rond dus dat is mooi
Gracy
Geplaatst: 25-08-09 11:04
Haaaa hoorde ik net een hoop herrie bleek dus een paardenbijter binnenhuis tegen de raam aan te vliegen... heb ik netjes gauw de raam open gedaan en mag hij onze paarden verlossen van de dazen, vliegen enz
Maar wat zijn ze GROOT! en mooi
Zoolgangster
Geplaatst: 25-08-09 12:55
Ha, ik had er vanmorgen nog eentje in de tuin! Leve de paardenbijters!
djinnie
Geplaatst: 25-08-09 13:30
Die heb ik hier ook al veel gezien ja. Vond ze inderdaad nogal groot. Wel grappig, als je ze ziet vliegen en je hoort ze, dan zijn het inderdaad net mini helikopters. Hier zijn ze ook van harte welkom. Ik heb ook al veel kleine libelles in huis gehad en ik vind ze echt prachtig.
Gelukkig geen wespenplaag hier en die paar wespen die hier wonen, en af en toe steken, neem ik maar voor lief, want die wespen vind ik ook prachtig. Dazen zijn minder, zeker voor de paarden, maar heb ik ook geen last van... Muggen, das het enige waar ik last van heb... En die mogen dan ook best verdwijnen.
Gaat weer op zoek naar een paar grote muggen etende spinnen...
Amy77
Geplaatst: 25-08-09 13:45
Waar kan ik ze bestellen?? Iemand die ze kweekte???
Steefjevos
Geplaatst: 25-08-09 13:46
Ik heb ze 1,5 week geleden ook gezien op Terschelling, het ging echt om een gigagroep van wel een stuk of 30 á 40 van die insecten. Machtig om er tussendoor te lopen, overal dat gezoem en die grote mooie beesten langs je heen. Toevallig was er op de hoek van dat wandelpad ook een paardenwei. Hopelijk hebben ze die paarden een beetje van hun vliegen af kunnen helpen
Denk dat dit één van de meest geliefde insecten zal zijn onder de Bokkers
nicolailover
Geplaatst: 25-08-09 13:46
muggen worden wij hier echt gekvan net als dazen dus van mij mogen ze ook komen. er stond een emmer water langs de paarden wei kijk ik erin zit het vol met muggen larven heb er snel een beetje gloor bij gegooit er was geen beweging meer in te krijgen
pubelia
Geplaatst: 25-08-09 13:49
Ik heb er inderdaad al een aantal bij de paarden zien vliegen!
magic_lover
Geplaatst: 25-08-09 14:39
He volgens mij zag ik die vandaag nog in de stal rondvliegen! Echt een mega grote libelle
kleintjes zien we momenteel ook redelijk veel
Urko
Geplaatst: 25-08-09 17:01
Die zaten hier gister genoeg in de tuiN!! Laat maar blijven dan! Als ze toch die dazen en vliegen opruimen, zou ik die wel als huisdier willen haha!
Ik vind ze een beetje eng, want ik dacht altijd dat ze bijten en steken, en wat lees ik hier? dat ze echt niets doen en alleen maar op zoek was naar vliegen en dazen, nuttige beesten he.