Preferente Arabisch volbloedhengst Krimh ox overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

serenta

Re: Preferente Arabisch volbloedhengst Krimh ox overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:52

jeetje echt zonde dit, vond het een super hengst, en de nakomelingen niet te vergeten, die ik allemaal heb meegemaakt waren zulke brave pony's

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:52

Het zal een gemis zijn voor de NRPS ponyfokkerij denk ik. Hij heeft gelukkig wel een aantal goede sportpony's gefokt die ook in de dekdienst dienen.
Wij dekken volgend jaar met Knock Out, ook een afstammeling van Krimh.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:44

Cayenne schreef:
http://www.nrps.nl
Eigenaresse Ina Majoor-Schiphorst uit Nijkerk had Krimh afgelopen jaar al uit de fokkerij teruggetrokken.

Is het niet Ina Majoor-Schiphof?

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:46

Wat jammer zeg...
Ik heb ook nog een paar nakomelingen van hem gereden.
Stuk voor stuk fijne en mooie paardjes.
Buster heeft ook nog een keer een Krimh dochter gedekt; ook dat veulen is heel leuk uitgegroeid en doet het leuk in de sport!

23 is een mooie leeftijd; maar veel te jong om te sterven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:53

seabiscuitje schreef:
Cayenne schreef:
http://www.nrps.nl
Eigenaresse Ina Majoor-Schiphorst uit Nijkerk had Krimh afgelopen jaar al uit de fokkerij teruggetrokken.

Is het niet Ina Majoor-Schiphof?

het is idd Ina Majoor-Schiphof..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:54

Eén van mijn merrie's had vorig jaar een veulen van Krimh ox.
Een super mooie palomino dame was het. Ik heb haar verkocht aan een bokker.
Erg jammer dat ie er nu niet meer is.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:04

Ach jee, wat erg zeg. Als klein meisje kwam ik daar vaak. Ik heb verschillende nakomeling van deze geweldige hengst gereden, was echt super!!!
Zonde dit.
Laatst bijgewerkt door Cryssie op 25-08-09 16:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:08

Het bericht op de site van het NRPS is inmiddels iets uitgebreid:

NRPS.nl schreef:
ERMELO (20-08-09) - Door een noodlottig ongeval is de preferente Arabisch volbloedhengst Krimh ox op 23-jarige leeftijd gestorven. De door Liberty Arabians in Nijkerk gefokte hengst was door het NRPS erkend voor de halfbloedfokkerij. Hij leek op vrijwel elk paard en iedere pony te passen en heeft zeer veel goede NRPS-geregistreerde nakomelingen voortgebracht. Daarom is hem door het NRPS enkele jaren geleden het preferentpredikaat toegekend. In zijn jonge jaren heeft Krimh zelf geweldig gepresteerd in de sport (onder het zadel van Alice Naber-Lozeman Z2-dressuur, ZZ-springen en Z-SGW bij de paarden). Zijn afstammelingen blijken de bereidheid en het vermogen om sportieve prestaties te leveren van hun vader te erven. Zijn goedgekeurde zoon, de internationale springponyhengst Kanshebber (uit Daisy Brown x. Kebir II ox) is bij leven al haast een legende. Daarnaast heeft de pas achtjarige goedgekeurde D-ponyhengst Knock Out (Krimh ox x Diplomat) onlangs zijn derde (!) EK eventing van de pony's met goed gevolg volbracht. Krimh ox heeft in Kanut (mv. Zuidpool) daarnaast een goedgekeurde rijpaardhengst voortgebracht. Een andere bekende nakomeling is de ruin Karrimh, die met Donna Oudshoorn op het hoogste niveau in de endurance uitkomt.

De tegenwoordig in Frankrijk wonende eigenaresse Ina Majoor-Schiphorst uit Nijkerk had Krimh afgelopen jaar al uit de Nederlandse fokkerij teruggetrokken en hem mee naar Frankrijk genomen, waar hij met zijn merries in de wei liep en daar ook dit jaar nog een aantal van heeft gedekt. Mw. Majoor trof de hengst vorige week donderdag aan met een gebroken voorbeen en zag zich genoodzaakt hem te laten inslapen. De oorzaak van de verwonding is niet achterhaald.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:34

pfff zonde van zo´n geweldige hengst.. blijft het nog steeds raar vinden... gaat zo snel zoiets

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:25

Mijn pony is een sjapoer x krimh
Dus de opa van me pony.
Ik vond het een prachtige hengst, en een goede!
Echt jammer dat hij dood is..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:22

Wat ontzettend jammer, en ongelooflijk sneu voor Ina. Eclipse is ook een Krimh zoon, geweldige karakters hebben die Krimh nakomelingen imo. Wat moet het trouwens naar zijn geweest voor Ina om haar paard zo te vinden. Ik ben nog steeds ontzettend blij en dankbaar dat Ina mij en mijn trailer panische merrie destijds zo ter wille is geweest, ik heb daar zo'n geweldig paard aan over gehouden :) .