Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Montreux schreef:Als ik de reacties zo lees moet je paard hier dus gewoon verkeersmak geboren worden. Ik vraag me dan af hoe je het een paard dan kan leren verkeersmak te zijn. Zelf ga ik niet met mijn paard naar buiten omdat ik weet hoe heftig ze kan reageren.
Ik denk zelf niet dat het paard zijn been gelicht had als er niet sprake was geweest van te dicht langsrijden. Maar dat is een aanname.
sporter schreef:Dat ben ik niet met je eens. Als een paard trapt heb je er niks mee op de weg te zoeken. als een paard trapt als hij in paniek raakt heb je er niks mee op de weg te zoeken. Voor het zelfde geld was het een kind geweest hij van was geschrokken.
Verder is dit weer een typische paarden volk reactie. Iedereen moet maar rekening houden met het paard. helelaas werkt het zo niet. Als jij je paard niet voor de volle 100% onder controle hebt heb je er niks maar dan ook niks mee op de openbare weg te zoeken.
) en dan loop je risico. Een paard hoort niet te schoppen, absoluut niet, maar het is wel een paard, dus je weet het nooit. Mijn paard bv schopt niemand, maar bv wel weer honden die in zijn achterbenen bijten. En reken maar, dat hij dat mag van mij.
LadyLaura schreef:Iedereen zit nu wel te klagen dat dat paard niet had mogen trappen, maar wat als dit de eerste keer was geweest dat ie trapte. Hadden ze soms eerst uit moeten testen of ie naar scooters zou trappen. Ik vind dat de meeste mensen met scooters en auto's ook bar weinig rekening houden met paarden..
LadyLaura schreef:Zowiezo zijn de meeste paarden bang voor scooters.
Ik rijd met mijn verzorgpaard al 4 jaar lang buiten en ben in die tijd al duizenden scooters tegen gekomen, maar nog steeds is ze er bang voor. Maar dat vind ik geen reden om dan geen reden om geen buitenritten meer te maken.
_Luziream schreef:We weten niet of de scooter rijder te dicht langs reed? Maar we mogen dus wel aanemen dat het paard in kwestie niet verkeersmak of braaf is?
Ook dit weet je niet, en dat heft niets te maken dat ik het paard maar in bescherming neem, want dat is niet zo. We weten ook helemaal niets over het paard uit het verhaal.
dus eigenlijk zeggen jullie dat alle paarden die dus 1 maal een keer een trap uitdelen gevaarlijk zijn?
Rascha schreef:Nee, Luziream, dat zeg ik niet... Maar een trap van een paard heeft daar op dat fietspad wel gevaarlijke gevolgen.
Ik ken die weg erg goed, en ik weet dat het daar super gevaarlijk en smal is....En dat je daar gewoon geen ongelukken kan permiteren... Als je paard opzij zou springen omdat hij schrikt, zit je zelf dus of in de sloot, of je bent in het asvalt gereden door het voorbij razende verkeer...
Daarom zou ik zelf al nooit daar gaan rijden... Er gebeuren erg veel ongelukken daar op die weg en fietspad...
Zoolgangster schreef:Ik heb de ervaring, dat sommige paarden juist van langzaam rijdende scooters nerveus worden, waarmee ik maar wil zeggen dat je het bij sommige paarden nóóit goed doet...