A-kaderlid Floor Vos met eigenaar in gevecht om paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

monzamonza

Re: A-kaderlid Floor Vos met eigenaar in gevecht om paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:51

Wat een gedoe allemaal!
Hoe het ook zal aflopen ,er zal zich volgens mij niemand een
"winnaar"voelen.
En Tornax heeft nu vakantie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:59

Mallodie schreef:
Als ze het contract volgen is er toch geen probleem? Geen verkoop zonder de toestemming van Floor. PUNT :)
Logisch dat die man naar de rechter stapt, hij loopt nu 2 ton mis :P haha.

En toch vind ik niet dat Floor oneindig nee kan zeggen tegen verkoop.. Die man staat wel op papier als eigenaar en hij loopt dus het grootste risico als het paard geblesseerd raakt oid.. Snap alleen het punt van Floor ook wel, die is net lekker op dreef en dit is een paard waarmee ze nog heel ver kan komen.. Wat dat betreft hadden ze hem beter voor de helft zelf kunnen kopen..

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:12

ja idd dat was wel een goede oplossing geweest
Maar goed dat is weer achteraf gezegd en misschien is dit ook niet mogelijk geweest...
Je weet het niet precies dus is het moeilijk te zeggen
er was een basisprijs afgesprokken voor het paard, en alles wat hij meer zou opbrengen dat zouden ze delen,lijkt me toch best goede afspraak

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:14

Hennutjuh schreef:
ik vind best een beetje belagelijke reacties allemaal.
iedereen weet het allemaal beter maar als het allemaal zo makkelijk was geweest had de rechter wel uit spraak kunnen doen.

en floor is een top amazone en kan me het van hun kand ook wel begrijpen.

Dat floor een top amazone is heeft er echt helemaal niks mee te maken. En ik weet niet of jullie de paardenwereld kennen maar dit word nog lang onthouden hoor :+
Verder zal ze best nog wat te rijden krijgen hoor. Ik denk dat alleen neit dat er een eigenaar te vinden is die nog een keer toestaat dat floor wat te vertellen heeft over de verkoop.

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:22

en floor is een top amazone en kan me het van hun kand ook wel begrijpen.
[/quote]

Dat floor een top amazone is heeft er echt helemaal niks mee te maken. En ik weet niet of jullie de paardenwereld kennen maar dit word nog lang onthouden hoor :+
Verder zal ze best nog wat te rijden krijgen hoor. Ik denk dat alleen neit dat er een eigenaar te vinden is die nog een keer toestaat dat floor wat te vertellen heeft over de verkoop.[/quote]

(ze is een goede amazone dat wou ik gewoon even gezegt hebben"D.
omdat er veel mensen in een topic altijd comentaar leveren en altijd het slechte willen zien en horen het goede wordt altijd vergeten).

en er worden door mensen fouten gemaakt en nogmaals het is allemaal makkelijk te oordelen over alles maar er zijn meerdere partijen waar we het nodige niet van af weten .

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:31

Volgens mij heeft er niemand op bokt gezegt dat ze een slechte amazone is. Alleen dat het een stomme actie van der is.
Verder is het natuurlijk erg fijn voor floor om te weten dat ze zoveel fans op bokt heeft. :+

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:34

sporter schreef:
Volgens mij heeft er niemand op bokt gezegt dat ze een slechte amazone is. Alleen dat het een stomme actie van der is.
Verder is het natuurlijk erg fijn voor floor om te weten dat ze zoveel fans op bokt heeft. :+

het gaat om de rechtvaardig heid.
wij weten niet wat voor afspraken er allemaal gemaakt zijn.
dus het kan wel een domme zet zijn van haar maar misschien zit de vork wel anders in de steel.
zoals je zei maar wij weten niet wat er afgesproken is.

(en ze heb niet alleen fans op bokt! maar dat is even terzijde)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:37

Ook dat doet er helemaal niet toe. Het als amazone zijnde niet slim om in het nieuws te komen als zijnde een amazone die de verkoop van een paard tegenhoud die niet eens van haar is. Als amazone heb je namelijk wel die eigenaren nodig.

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:39

nieuws gaat natuulijk snel rond en helemaal als het slecht nieuws is.
ze heeft er denk ik zelf ook niet voor gekozen om zo in het nieuws te komen of denk je van wel?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:42

wat er verder allemaal achter de schermen speelt weten we niet dus daar kun je niet over oordelen, ik kan me voorstellen dat floor dit paard graag wil blijven rijden en geld op dit moment haar weinig zegt, ookal houd ze er bvb 75.000 aan over , zie maar eens zo'n topper te kopen voor dat geld, aan de andere kant snap ik de eigenaar ook heel goed, als je zo'n bod krijgt dan krab je je wel even achter de oren en denk je vaak eerder aan de risico's , een misstapje en weg is je winst, wat in dit geval toch een aardig bedrag is.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:44

Hennutjuh schreef:
ze heeft er denk ik zelf ook niet voor gekozen om zo in het nieuws te komen of denk je van wel?

Dat denk ik niet daarom moet je je afvragen of het slim is om als amazone een verkoop tegen tehouden als de eigenaar dat erg graag wil en er ook nog veel geld mee gemoeid is. Maar dat is natuurlijk achteraf gepraat.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:44

Mallodie schreef:
Krijgt die man opeens 2 ton, natuurlijk wil Floor niet instemmen... Ze zou maar zot zijn!

Logisch dat die man naar de rechter stapt, hij loopt nu 2 ton mis :P haha.

Er is een basisprijs overeen gekomen van het paard, alles daarboven zou gedeeld worden. Floor zou dus ook delen in de 'winst'.
Tenminste dat is wat ik uit het verhaal van de TS haal.

Ik begrijp dat de man uit het verhaal het paard graag wil verkopen voor dat geld.
Als sporter begrijp ik dat Floor graag zo'n paard wil blijven rijden.

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:52

Zo zie je maar, eigen paard is goud waard.
Dan heb je tenminste geen gemor (althans veelal)

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:52

sporter schreef:
Hennutjuh schreef:

Dat denk ik niet daarom moet je je afvragen of het slim is om als amazone een verkoop tegen tehouden als de eigenaar dat erg graag wil en er ook nog veel geld mee gemoeid is. Maar dat is natuurlijk achteraf gepraat.

afspraken zijn afspraken en nogmaals wij weten niet wat die afspraken zijn.
daarom oordelen mensen altijd veel te snel.
en voor floor is / was dit de kans om er '' bij '' te komen.
die kans krijg je niet snel weer.
toch?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:59

Waarschijnlijk niet maar de kans dat ze zo'n kans nu nog een keer krijgt is ook niet heel groot. Maar goed zo kunnen we nog uren door blijven gaan. Ik denk dat ze het niet slim heeft aangepakt maar de tijd zal het leren

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:10

De basisprijs lag in dit geval dus hoger dan 2 ton, wat een geld zeg!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:20

Ik dacht dat hieruit op te maken

Cayenne schreef:
De partijen kwamen een basisprijs overeen en alles wat het paard meer zou opbrengen zou worden gedeeld.

Vos werd Drents kampioen met Tornaxs P en ging rijden bij de Young Riders. Op dat moment kon Pepping naar eigen zeggen twee ton krijgen voor het paard. Vos ging niet akkoord met de verkoop (beiden moesten volgens de overeenkomst toestemmen), omdat zij met dit paard internationaal wilde doorbreken.

Dus als de basisprijs zou worden betaald, dan zou hij verkocht worden. Dus geen basisprijs --> dan beiden eens zijn. Of moest beide partijen het sowieso eens zijn zelfs als de basisprijs er voor zou worden betaald?

Wellicht lees ik het verkeerd. Maar wat is anders de functie van die basisprijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:23

Nee volgens mij is de basisprijs gewoon een veiligheidsmarge voor de eigenaar. Zodat Floor niet volledig in de verkoop meedeelt. Hij heeft immers alle kosten, Floor "hoeft alleen maar te rijden" Voor dat rijden wordt Floor beloond door de winst boven die basisprijs te delen. Hoe beter zij hem rijdt, hoe meer die opbrengt en hoe meer zij er dus aan overhoudt.

Ik denk niet dat die basisprijs zo hoog ligt.. Maar ligt natuurlijk ook aan het moment waarop dat is vastgelegd.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:36

Mocht het eventueel tot een gedwongen verkopen komen, dan kan Floor het paard relatief goedkoop in handen krijgen denk ik.
Als de rechter die 2 ton als richtprijs meeneemt in zijn uitspraak kan Floor het paard volledig in eigendom krijgen door {(200.000 -/- basisprijs) / 2} over te maken aan de eigenaar......... Wellicht nog goedkoper.
Voor een bewezen 68% A-kader YR paard van 9 jaar met GP potentie.
Er vanuit gaande dat het paard verder geen interne gebreken heeft is dat ronduit een koopje......... :j

Ik zeg: doen.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:06

sporter schreef:
Ook dat doet er helemaal niet toe. Het als amazone zijnde niet slim om in het nieuws te komen als zijnde een amazone die de verkoop van een paard tegenhoud die niet eens van haar is. Als amazone heb je namelijk wel die eigenaren nodig.

Andersom hebben eigenaren ook goede amazones nodig hoor! Zonder ruiter/amazone is een eigenaar ook nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:13

Alleen zijn er veel meer ruiters/amazones dan echt getalenteerde paarden...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:17

Die echt getalenteerde paarden gaan ook niet naar huis-tuin-en-keuken-penny's... Die zijn er genoeg, maar echt fijne ruiters/amazones zijn er ook niet zo veel.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:20

Precies,zo'n eigenaar vind echt wel weer een fijne ruiter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:21

Fortuna22 schreef:
Precies,zo'n eigenaar vind echt wel weer een fijne ruiter...

En zo'n ruiter ook echt wel weer een paard :j

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:30

Als ik er zo over nadenk is Penning, de eigenaar, bij het contract wel royaal richting Vos geweest.
Haar handtekening is nodig, wil zij niet verkopen dan gebeurt het niet, terwijl ze (zover ik weet) niet de helft van het paard in het bezit heeft?
Ze betaalt alleen een basisprijs, maar als je kijkt wat de eigenaar er nu voor nadelen aan ondervindt, lijkt het voor hem een slechte deal te zijn geweest... in zijn nadeel iig.