Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Ik heb afgelopen weekeinde met ingehouden adem zitten kijken naar de 100 meter tijdens de WK atletiek in Berlijn en de manier waarop Usain Bolt die afstand in 9,58 seconde - een nieuw wereldrecord - afraffelde. Ongelofelijk. Wat een krachtexplosie! Niet alleen wat die man kan, intrigeert me, maar ook de hele show die hij eromheen creëert. Het boogschieten, het lachen, het vliegen als een vogel. Hij moet druk voelen, dat kan niet anders. Maar het is net alsof hij daar helemaal niks om geeft. Of hij is honderd procent zeker van zijn zaak óf hij heeft gewoon maling aan alles.
Citaat:Dat uitbundige is natuurlijk ook onderdeel van de Jamaicaanse cultuur. Daarmee kan je zijn houding misschien ook voor een deel verklaren. Een Nederlander zie je dit soort heroïsch gedrag in ieder geval niet zo snel vertonen. Zeker niet vóór de wedstrijd. Hoe groot de favorietenrol van een Nederlandse atleet ook is, wij zijn toch meer een volkje van 'eerst zien, dan geloven'. Wij kunnen zeker uit ons dak gaan, weten hoe we een feestje moeten bouwen. Maar dat is altijd achteraf. Als de buit binnen is.
Citaat:Na het bovenstaande geschreven te hebben, komt het waarschijnlijk niet als een verrassing dat ik mezelf niet tot de topfavoriet bombardeer voor de Europese kampioenschappen paardensport, volgende week in de kasteeltuinen van de Britse koningin Elizabeth. Ik kijk toch anders tegen de zaken aan. Salinero en ik staan er goed voor, dat wel. De trainingen lopen fijn, het gevoel is prima, we zijn allebei gezond en fit. Maar deze week draaide om meer.
Citaat:Ik heb ook IPS Painted Black weer in vorm gekregen. Hij is terug van een blessure en op concours in België behaalde hij meteen een persoonlijke recordscore in de Grand Prix: 76,5%. Dat was ook weer prettig om te ervaren. Met twee goede paarden verruim je je kansen op het hoogste niveau. Daar ben ik altijd voorstander van geweest. En nu richt ik me natuurlijk weer optimaal op de EK. Alleen grote uitspraken laat ik aan me voorbijgaan...
Citaat:Hoewel we natuurlijk niet om het feit heen kunnen dat Nederland er als land heel sterk voor staat. Ik denk dat wij zowaar onze EK-titel van 2007 kunnen verdedigen. Bij ons was het dringen om in het EK-team te komen - zo veel goede combinaties hebben wij op dit moment - terwijl bij de Duitsers de ene na de andere partij moet afzeggen vanwege blessures, doping en andere randzaken. Ik denk dat het zo langzamerhand tijd wordt voor onze oosterburen om eens in de spiegel te kijken. Aanwas is er dan ook amper in Duitsland.
Citaat:Ik verwacht deze EK vooral concurrentie van de Engelsen. Zij hebben het momenteel voor elkaar en ze hebben natuurlijk het publiek mee. Overigens is dit EK een dubbel, want naast de dressuurwedstrijd wordt tegelijkertijd ook het springen georganiseerd. Dat is voor het eerst. Vooral in deze tijden van recessie is dat publicitair slim uitgedacht. Voor zowel het publiek als de media is het aantrekkelijk om niet één, maar twee evenementen tegelijkertijd te bezoeken. Ik verwacht op Windsor dan ook een vol huis.
xx_Horsiex schreef:Wat een krengerige reactie weer. Anky is Nederlands meest succesvolste amazone, ik vind dat dit soort stukjes gerust op de voorpagina mogen. Vind jij dat niet? Dan ga lekker ergens anders de zuurpruim uithangen.
Nemurin schreef:Als je bang bent om verslagen te worden is er geen lol meer aan, maar als zij wedstrijden rijden nou leuk vindt en niet bang is om verslagen te worden, dan is daar toch geen probleem mee?
En ook, en nou ga ik gezeur krijgen, als je het zelf niet kan kun je er alsnog wel verstand van hebben, maar het misschien gewoon niet in de praktijk brengen omdat je wel weet hoe het moet maar zelf nog niet zo ver bent. Dus "recht van spreken" valt ook weer te bezien. Niet iedereen heeft ambities om op Olympisch niveau te rijden, maar dan hebben ze nog wel ogen in hun hoofd.

Nemurin schreef:Als je bang bent om verslagen te worden is er geen lol meer aan,
Dat bedoelde ik meer.
jannie86 schreef:euhm ze bedoelt dat hij NIET MEER lest bij Anky
sarabande schreef:Het punt is heeft Anky het nodig om verhaaltjes te schrijven over wielrenners of hardlopers om in het nieuws te komen.