Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Leuk bedacht maar elk paard reageert toch weer anders. Bij het ene paard is het net weer even anders, been iets meer naar achter of net wat meer zithulpen. Als je het op de simulator kan wil dat niet zeggen dat je op een normaal paard kan appuyeren of piafferen. Een paard is geen auto of fiets natuurlijk. Paarden reageren heel fijngevoelig en hebben een eigen karakter, gedrag, temperament en vorm van de dag. De ene dag kan een paard al anders reageren dan de andere dag.
Maar goed, wel leuk bedacht zoiets maar echt veel leren doe je er niet van denk ik. Als je hier te hard aan de teugels trekt staat ie stil denk ik en lig je niet met paard en al achterover.

Karin schreef:Het ene paard is ook het andere paard niet.
Dus als je op het ene paard kunt piafferen, dan hoef je dat op het andere paard nog niet te kunnen. Nogmaals: het is een hulpmiddel, geen vervanging.
je leert er een echt paard mee aanvoelen, en ook leer je hoe je paard doet als jij je hulpen niet goed geeft.Suzanne F. schreef:Leuk bedacht maar elk paard reageert toch weer anders. Bij het ene paard is het net weer even anders, been iets meer naar achter of net wat meer zithulpen. Als je het op de simulator kan wil dat niet zeggen dat je op een normaal paard kan appuyeren of piafferen. Een paard is geen auto of fiets natuurlijk. Paarden reageren heel fijngevoelig en hebben een eigen karakter, gedrag, temperament en vorm van de dag. De ene dag kan een paard al anders reageren dan de andere dag.
Maar goed, wel leuk bedacht zoiets maar echt veel leren doe je er niet van denk ik. Als je hier te hard aan de teugels trekt staat ie stil denk ik en lig je niet met paard en al achterover.
Altijd al eens willen doen
(eindeljk een paard voor mensen met weinig riumte/ geld voor onderhoud
)
zou er ook nog een springsmulator komen?

beestenfreak schreef:coowl(eindeljk een paard voor mensen met weinig riumte/ geld voor onderhoud
)
er staat op die site ook een racepaard simulatorzou er ook nog een springsmulator komen?
Citaat:Want die dingen die je net fout doet (zoals scheef zitten ed) merk je meestal ook aan een echt paard, die doet dan die oefening ook gewoon niet..
ztugwell schreef:http://www.youtube.com/watch?v=LXc5MOMu ... re=related
Volgend jaar in alle manege's![]()
http://www.youtube.com/watch?v=6-BpsVRi ... re=related
Amable schreef:Ik denk dat juist zo'n simulator ons feilloos op al onze verbeterpunten kan wijzen, juist omdat het een robot is. Doe je het niet goed, dan doet 'ie het niet. En omdat het een robot is kan het niet aan z'n bui, humeur, eigen scheefheid, onkunde of wat dan ook liggen. Het ligt dan volledig bij jou als ruiter.