tamary schreef:Ik hinkel een beetje op 2 gedachten bij deze hele discussie. De ene kant die spreekt is voor zijn/haar inkomen afhankelijk van hoe hoog de jury de oefeningen beoordeeld en de andere kant staat te ver van de natuur (en de realiteit) af om een gebalanceerde mening te vormen.
Ik ben bang voor een regelgeving die funest is voor de grote groep recreatie/hobby paardeneigenaren die voor het welzijn van hun dieren constant bijleren en aanpassingen blijven maken waar dat mogelijk is. Echter ik zie weinig indicatie dat de regels deze mensen postief kunnen helpen.
Grote wedstrijdlocaties met luxe binnenbakken en boxen hebben voor deze groep weinig nut, maar ja deze mensen zorgen helaas niet zichtbaar (en soms echt niet) voor fors meer werkgelegenheid.
Veel van deze mensen hebben nl weinig aan lintjes (als ze al wedstrijden rijden), zij rijden niet voor hun inkomen, maar voor de lol en om bij te leren.
Die hebben veel meer aan de mogelijkheid tot het bouwen van een schuilstal, of het strafbaar stellen van joyriding, goede straffen op diefstal, etc. Ook betwijfel ik het nog steeds of het handjevol mensen dat zijn dieren blijft verwaarlozen hiermee wel goed en voor de dieren op tijd kan worden aangepakt.
Dat is mijn zorg dus ook, met name dat het in de randstad onmogelijk wordt gemaakt om paarden te houden terwijl in de basis het paard een prima verzorging c.q. huisvestiging heeft waarin aan bijna alle randvoorwaarden wordt voldaan behalve dan die heleboel hectare gras per paard. En ik blijf erbij, en dat is minn persoonlijke ervaring, dat een hele grote groep mensen echt goed bezig zijn met hun paard/paarden en nu een soort maatschappelijke hetze ontstaat o.l.v. leken.