Tineke Bartels in welzijnsdebat met Partij voor de Dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:39

daniella74 schreef:
Dat weet ik wel zeker ja :roll: :')
Ik vind het getuigen van lef dat Tineke zich publiekelijk aan die idioten wil blootstellen met hun verknipte gedachtengoed over dieren en het houden van dieren. Gezien de onzin die de gemiddelde beginnende ruiter weet uit te kramen wordt het een interessante avond die denk ik uiteindelijk tot weinig inzicht gaat leiden aan PVDD kant en uiteindelijk weinig toegevoegde waarde heeft.

Ik had liever gezien dat ze iemand die op een andere manier paarden houdt en weet waar hij het over heeft hadden uitgenodigd want het welzijn van een paard is van zoveel dingen afhankelijk dat een leek (want dat zijn ze) het niet een kan bedenken, die komt niet verder dan 8 hectare gras per paard.

_O- _O- _O- _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:39

daniella74 schreef:
Ik had liever gezien dat ze iemand die op een andere manier paarden houdt en weet waar hij het over heeft hadden uitgenodigd

Dat blijft lastig omdat de deur naar persoonlijke kritiek zeker ingetrapt zal worden.

Zoals ik net schrijf dient er tegenover een vertegenwoordiger van het ruiterbelang een vertegenwoordiger van het paardenbelang te zitten.
Deze kan een objectieve uitgangssituatie presenteren door universele vrijheden van het dier vanuit de wetenschappelijk diep en breed onderbouwde ethologie van het paard in te vullen.

Dát zijn twee uitgangspunten van een welzijnsdebat.

hc

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:54

Ik denk dat er een hele grote groep ruiters (schaar ik menners ook even onder) in Nederland (en waarschijnlijk ook in de rest van Europa) actief is zonder dat het paardenbelang daarbij in het geding is maar dat er door onkunde van allerlei partijen nu een situatie is ontstaan die aantrekkelijk is voor wereldvreemde politiek georienteerde figuren. Deze politieke figuren hebben een aanhang die zich niet gehinderd door enige vorm van kennis laat inspireren tot dezelfde denkbeelden. En ik geef toe dat er heel veel dingen zeer dringend onder de aandacht moeten worden gebracht zoals overvolle asiels en verwaarlozing maar ik vind sommige zaken m.b.t. huisvesting bijv. gewoon bizar en niet getuigen van realiteitszin.

Dat het algehele niveau van de ruiterij omhoog moet ben ik volledig met je eens maar zolang ik bepaalde tijdschriften zie die letterlijk op de voorpagina zetten "passage (of piaf, daar wil ik van af zijn) VOOR DOE HETZELVERS" dan krijg ik persoonlijk een rolbroerte. Ik denk dat het sou schelen als mensen weer net als 25 jaar geleden eerst eens gingen leren rijden voor ze aan kunstjes, want dat zijn het gewoon als je de achtergrond van bepaalde zaken niet kend, beginnen. Helaas denken de mensen die het hardst van advies gediend moeten worden inzake hun rijden dat zij dat totaal niet nodig hebben. Gek genoeg zijn dat de mensne die het minste van het fenomeen paard begrijpen merk ik als ervaren ruiter en jury.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:11

daniella74 schreef:
Ik denk dat er een hele grote groep ruiters (schaar ik menners ook even onder) in Nederland (en waarschijnlijk ook in de rest van Europa) actief is zonder dat het paardenbelang daarbij in het geding is

Dat kan door toetsing aan objectieve maatstaven blijken of niet.

Het punt is dat je als ruiter niet obejctief bent omdat je een in beginsel tegenstrijdig belang hebt.

Citaat:
En ik geef toe dat er heel veel dingen zeer dringend onder de aandacht moeten worden gebracht zoals overvolle asiels en verwaarlozing maar ik vind sommige zaken m.b.t. huisvesting bijv. gewoon bizar en niet getuigen van realiteitszin.

Wederom is vínden geen argument.
Verder gaat het hier over páárdenwelzijn en niet over nertsenfokken, kooivogels of asiels.

Het perspectief is dat de dierenwelzijnswetgeving in NL in 2010 een eeuwfeest viert en er voor paarden NIETS is terwijl er wel een probleem is:
- een hoog percentage paarden vertoont stereotype gedrag
- de ruiterij vindt het normaal om een paard met 3 in te rijden of ingereden te hebben
- de schaarse gegevns over de levensverwachting van paarden in NL wijst op 8 jaar

De enige juiste discussie is een discussie waarbij de belangen gescheiden worden.

Voor het houden van dieren is er een goed handvat beschikbaar: de vijf universele vrijheden van het dier.

Van paarden zijn het ethogram en de voedingsbehoefte in detail bekend en de inhoud van de vijf universele vrijheden kan wetenschappelijk verantwoord worden ingevuld.

De 21ste eeuwse bio-ethiek bepaalt in hoeverre voor het ruiterijbelang een compromis met de bovenstaande invulling gesloten kan worden.

De uitkomst is een set welzijnsbepalingen voor paarden.

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:36

Cayenne schreef:
Zaterdagavond 5 september 2009 treden dressuurcoach Tineke Bartels en Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren (PvdD) met elkaar in discussie over paardenwelzijn.

Elke paardenliefhebber wil maar één ding: het beste voor zijn paard. Maar hoe zorg je ervoor dat een paard zich goed voelt? En wat is dat eigenlijk: paardenwelzijn?

Mij interesseert het niet in detail wie daar wat gaat zeggen, wat er gaat uitkomen, en welke die personen hun achtergronden zijn. Ik ben al dik tevreden weer een stapje vooruit te zien in het open debat dat zich omtrent paardenwelzijn aan het opbouwen is. De vragen rond dierenwelzijn slaan eindelijk over naar de paardenwereld en het brede publiek.. bravo voor iedereen die zijn steentje bijdraagt!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:56

Ik hinkel een beetje op 2 gedachten bij deze hele discussie. De ene kant die spreekt is voor zijn/haar inkomen afhankelijk van hoe hoog de jury de oefeningen beoordeeld en de andere kant staat te ver van de natuur (en de realiteit) af om een gebalanceerde mening te vormen.

Ik ben bang voor een regelgeving die funest is voor de grote groep recreatie/hobby paardeneigenaren die voor het welzijn van hun dieren constant bijleren en aanpassingen blijven maken waar dat mogelijk is. Echter ik zie weinig indicatie dat de regels deze mensen postief kunnen helpen.
Grote wedstrijdlocaties met luxe binnenbakken en boxen hebben voor deze groep weinig nut, maar ja deze mensen zorgen helaas niet zichtbaar (en soms echt niet) voor fors meer werkgelegenheid.
Veel van deze mensen hebben nl weinig aan lintjes (als ze al wedstrijden rijden), zij rijden niet voor hun inkomen, maar voor de lol en om bij te leren.
Die hebben veel meer aan de mogelijkheid tot het bouwen van een schuilstal, of het strafbaar stellen van joyriding, goede straffen op diefstal, etc. Ook betwijfel ik het nog steeds of het handjevol mensen dat zijn dieren blijft verwaarlozen hiermee wel goed en voor de dieren op tijd kan worden aangepakt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:01

tamary schreef:
Echter ik zie weinig indicatie dat de regels deze mensen postief kunnen helpen.

Het is ook om de páárden te helpen ;)

hc

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:13

@HC: hoe kom je steeds aan die gemiddelde leeftijd van het Nederlandse sportpaard?? Ik heb nog nooit een deugdelijk onderzoeksverslag gezien waar dat in stond. Voolgens mij wordt het zo uit de duim gezogen en berust dat cijfer volledig op onzin als ik zo vrij mag zijn :o .

In mijn omgeving zie ik erg veel paarden in de sport, fokkerij, recreatie van 8 jaar en ouder terwijl ik het in mijn kennisenkring zelden of nooit meemaak dat een paard op of rond die leeftijd naar de slager gaat o.i.d. omdat het kapot is gereden of omdat er andere zorgelijke praktijken in het kader van dierwelzijn hebben plaatsgevonden.

Het debat; tsjah, laat maar komen. Gelukkig is Tineke een heel respactabel en realistisch persoon met veel ervaring in meerdere takken van sport en ik heb er alle vertrouwen in dat ze haar zegje goed kan verdedigen en beargumenteren tegenover penny achtige figuren en geitenwollensokken types die menen dat het allemaal anders moet. :P

Natuurlijk ben ik het met een aantal zaken ook zeker eens, qua huisvesting e.d. maar we moeten er voor waken dat het allemaal 'over the top' gaat en doorslaat in het extreme. De meeste mensen met paarden hebben het beste met de dieren voor en zijn voor rede vatbaar mits de argumenten goed zijn en het wat diplomatiek wordt gebracht.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:17

Die Marjan := , wat leuk dat ze bij Tineke wat gaat laten zien.

Mw. Tineke Bartels heeft een hele fraaie accomodatie met een wat vrouwelijke inslag. Misschien voor HC de moeite om eens over te waaien naar NL.

Leuk initiatief hoor.

Ik mis alleen Voest in het rijtje, die is toch, theoretisch, voor welzijn en is kind aan huis bij de Fa. Bartels of heb ik iets gemist?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:03

tamary schreef:
Ik hinkel een beetje op 2 gedachten bij deze hele discussie. De ene kant die spreekt is voor zijn/haar inkomen afhankelijk van hoe hoog de jury de oefeningen beoordeeld en de andere kant staat te ver van de natuur (en de realiteit) af om een gebalanceerde mening te vormen.

Ik ben bang voor een regelgeving die funest is voor de grote groep recreatie/hobby paardeneigenaren die voor het welzijn van hun dieren constant bijleren en aanpassingen blijven maken waar dat mogelijk is. Echter ik zie weinig indicatie dat de regels deze mensen postief kunnen helpen.
Grote wedstrijdlocaties met luxe binnenbakken en boxen hebben voor deze groep weinig nut, maar ja deze mensen zorgen helaas niet zichtbaar (en soms echt niet) voor fors meer werkgelegenheid.
Veel van deze mensen hebben nl weinig aan lintjes (als ze al wedstrijden rijden), zij rijden niet voor hun inkomen, maar voor de lol en om bij te leren.
Die hebben veel meer aan de mogelijkheid tot het bouwen van een schuilstal, of het strafbaar stellen van joyriding, goede straffen op diefstal, etc. Ook betwijfel ik het nog steeds of het handjevol mensen dat zijn dieren blijft verwaarlozen hiermee wel goed en voor de dieren op tijd kan worden aangepakt.

Dat is mijn zorg dus ook, met name dat het in de randstad onmogelijk wordt gemaakt om paarden te houden terwijl in de basis het paard een prima verzorging c.q. huisvestiging heeft waarin aan bijna alle randvoorwaarden wordt voldaan behalve dan die heleboel hectare gras per paard. En ik blijf erbij, en dat is minn persoonlijke ervaring, dat een hele grote groep mensen echt goed bezig zijn met hun paard/paarden en nu een soort maatschappelijke hetze ontstaat o.l.v. leken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:27

daniella74 schreef:
Dat is mijn zorg dus ook, met name dat het in de randstad onmogelijk wordt gemaakt om paarden te houden terwijl in de basis het paard een prima verzorging c.q. huisvestiging heeft waarin aan bijna alle randvoorwaarden wordt voldaan behalve dan die heleboel hectare gras per paard.

Nogmaals; waar toets jij dat aan?

In hoeverre kunnen paarden hun natuurlijke gedrag vertonen zoals in bijvoorbeeld het Equid Ethogram van Dr.MacDonnell wordt weergegeven?
Dat is voor het welzijn mogelijk dé belangrijkste randvoorwaarde.

Een discussie tussen wat jij vindt en wat ik vind is irrelevant. Ook niet correct.
Er ís zeer goed onderzochte wetenschappelijke informatie over paardengedrag en hun behoeftes.

Het ruiterbelang en de beperkingen in de Randstad zijn daarmee conflictieve factoren.

Wanneer het minmaal acceptabele compromis met het paardenwelzijn maatstaven geeft waar moeilijk aan te voldoen is in de Randstad, dan is dat zoals dat is.
Het compromis wéégt al het belang van de ruiterij.

@Lante;
ik schrijf al dat er weinig data is. Wát er is komt van de KWPN.
Dat er zo weinig betrouwbare data is, is indicatief voor twee ander dingen:
- de ruiterij en overheid hebben geen idee wat er in de paardhouderij gebeurt
- dat is in het belang van de ruiterij anders: ze gebruikt het telkenmale om kritiek te ontkrachten en dit is een zorgwekkend signaal.
Het ontbreken van data is een twijsnijdend zwaard: de ruiterij is niet in staat te onderbouwen dat ze de welzijnbelangen van de paarden waarborgt.

Hoe dan ook zijn er wél harde data over het % stereotype gedrag en de leeftijd waarom paarden gebruikelijk worden ingereden.
Ook is wát er is over leeftijd zorgwekkend.
De situatie is reden voor een probleemstelling door het Min. v. LNV met betrekking tot het welzijn van paarde in NL.
Er ís een probleem.

Hoewel het debat van he ts fundamenteel verkeerd begint, is het feit dát er een debat is top.

hc

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:35

Dus wat jij zegt is dat er gewoon een paar duizend paarden uit de Randstad en alle andere stedelijke gebieden, waar ook niet altijd voldoende wei voor handen is, moeten worden verwijderd omdat er alles is behalve wei? Waar ga je al die paarden laten, das een boel paardenworst namelijk die in 1 keer ter verwerking wordt aangeboden. Overigens kunnen dan ook alle sportpaarden mee in de gehaktmolen dus in feite blijven alleen de NH-ers over om paarden te houden. Ik krijg al pijn in mijn buik al sik denk aan al die gerechten paardenvlees die in Nederland dan moeten worden gegeten elke dag om die voorraad weg te werken. Ik vraag mij trouwens wel af of er smaakverschil is tussen Okidoki en een manegepaard :+.

Jij vindt mijn manier van discussie voeren misschien niet ok maar ik ben igg wel praktisch. Ik denk dat wij het hierover nooit eens zullen worden dus het is voor mij zinloos om verder te posten in dit topic.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:33

daniella74 schreef:
Dus wat jij zegt is dat er gewoon een paar duizend paarden uit de Randstad en alle andere stedelijke gebieden, waar ook niet altijd voldoende wei voor handen is, moeten worden verwijderd omdat er alles is behalve wei?

Ik schrijf dat niet. Ik schrijf dat een 21ste eeuwse maatstaf nodig is en verder niets. Toesten aan de die maatlat geeft een verschil. Dat kan een groot of klein verschil zijn.
Hoe dan ook is een maatstaf hoognodig want er ís een probleem.

Dat jij denkt dat dit zo is geeft hooguit aan dat jij denkt dat er veel paarden onder de minimumeisen voor paardenwelzijn leven.
Dat loopt echter allemaal vooruit op het proces.

Er ís een probleem met paardwelzijn in NL.
Stap 1. naar een oplossing is het invullen van de wetenschappelijk verantwoorde gegevens voor de diersoort paard in het model van de vijf vrijheden zoals die voor het houden van dieren zijn geformuleerd.

hc

pantarhei

Re: Tineke Bartels in welzijnsdebat met Partij voor de Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:44

ik maak me meer zorgen over het welzijn van menig recreatiepaard (dat vaak sportpaard heet!) dan over de echte topsportpaarden. Ik zie nog te vaak dat paarden dagen op stal blijven omdat het weer niet zo lekker is en twee keer het gangpad op en neer lopen is ook beweging......

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:54

Het is maar goed dat Mw. Tineke Bartels intelligent genoeg is, en sportief van instelling is. Anders zou een volwassen en open debat op een oorlog uitkomen als ik het hier zo lees.
Ik denk ook dat het allemaal niet gaat over die sportpaarden, wat het ook nag zijn. Die komen niet zo veel tekort hoor.
Trek het eens algemener, en focus niet zo op details.
Paarden in de randstad niks mis mee, zo lang ze maar een compensatie hebben voor hun natuurlijke behoeften. Vind dat zo'n gezeur.

Het gekke is dat ik steeds meer stekels krijg van mensen die wetenschap erbij halen. Alsof dat helpt? Dat zijn nou niet bepaald voorbeeldige dierenliefhebbers maar vooral zelf aangemeten zeer belangrijke mensen. Ahum.

Ja sorry hoor, bokt vermoeidheid..denk ik

Pantharei slaat de spijker op zjn kop.
De paarden en pony's zonder toezicht, die in handen zijn van....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:11

Paardentango schreef:
Het gekke is dat ik steeds meer stekels krijg van mensen die wetenschap erbij halen. Alsof dat helpt?

Ja, dat helpt. Dat geeft onderbouwde gegevens los van persoonlijk belang bij paardhouden of paardrijden.
Ik hoop dat Mevrouw Ouwehand deze niet persoonlijke weg bewandelt om het perspectief van de discussie van ´ik vind´ te ontdoen.

Het lijkt wel alcoholisme.
Er lígt een probleem op tafel.
De hoofdstroom ruiterij ontkent het.
Hoe verder?

Helemaal goed dat er nu een debat is.
Hopelijk is het resultaat dat er een dialoog op gang komt vanuit de probleemstelling die feítelijk is.
Zo lang de ruiterij ontkent is de enige mogelijke weg tot verbetering voor het paard het op zich ongewenste opleggen van maatregelen van boven.

hc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:56

Huertecilla schreef:
@Lante;
ik schrijf al dat er weinig data is. Wát er is komt van de KWPN.
Dat er zo weinig betrouwbare data is, is indicatief voor twee ander dingen:
- de ruiterij en overheid hebben geen idee wat er in de paardhouderij gebeurt
- dat is in het belang van de ruiterij anders: ze gebruikt het telkenmale om kritiek te ontkrachten en dit is een zorgwekkend signaal.
Het ontbreken van data is een twijsnijdend zwaard: de ruiterij is niet in staat te onderbouwen dat ze de welzijnbelangen van de paarden waarborgt.

hc

Als niet bekend is hoeveel paarden er in Nederland zijn, kun je ook niet weten wat de gemiddelde leeftijd is van die paarden...
wie of wat hanteren de leeftijd van gemiddeld 8 jaar bij een paard, zij die daarmee hunzelf of hetgeen zij doen naar voren willen schuiven en aan de hand van zo'n uit de lucht gegrepen gegeven met contra voorbeelden mensen willen overtuigen dat hetgeen zij doen goed, beter het best is....

Dan is de bron het KWPN, vaak terug te vinden op sites die willen aantonen dat sportpaarden 'slecht' zijn dan weer komt de data van verzekeringen van (vaak) sportpaarden...

Dan wetenschappelijke onderzoeken en hun resultaten: vaak liggen theorie en praktijk een stuk uit elkaar. Is een wetenschappelijk onderzoek alleen gebasseerd op theorie, hoeveel waarde kun je daaraan dan hechten?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:18

Huertecilla schreef:
daniella74 schreef:
Dus wat jij zegt is dat er gewoon een paar duizend paarden uit de Randstad en alle andere stedelijke gebieden, waar ook niet altijd voldoende wei voor handen is, moeten worden verwijderd omdat er alles is behalve wei?

Ik schrijf dat niet. Ik schrijf dat een 21ste eeuwse maatstaf nodig is en verder niets. Toesten aan de die maatlat geeft een verschil. Dat kan een groot of klein verschil zijn.
Hoe dan ook is een maatstaf hoognodig want er ís een probleem.

Dat jij denkt dat dit zo is geeft hooguit aan dat jij denkt dat er veel paarden onder de minimumeisen voor paardenwelzijn leven.
Dat loopt echter allemaal vooruit op het proces.

Er ís een probleem met paardwelzijn in NL.
Stap 1. naar een oplossing is het invullen van de wetenschappelijk verantwoorde gegevens voor de diersoort paard in het model van de vijf vrijheden zoals die voor het houden van dieren zijn geformuleerd.

hc

Je leest denk ik verkeerd. Jij geeft zelf aan dat als je geen wei kunt bieden in de randstad dan moet je maar geen paarden houden en is het gewoon helaas pindakaas en moet je maar een andere hobby zoeken. Ik denk dat het met een grote groep paarden, ondanks dat ze wellicht niet in de meest optimale omstandigheden verkeren, op zich wel goed zit met de basisbehoeften en dat een wei niet zaligmakend is. Ik kom juist veel mensen tegen die er eigenlijk best aardig in slagen om het paard een redelijke hoog welzijn te bieden. De iegenaar doet veel moeite om toch zoveel mogelijk aan de behoeften van het paard tegemoet te treden zoals grazen aan de hand of in de paddock enkele uren per dag of een aantal keren per week.

Ik ontken absoluut niet dat er paarden zijn met een welzijnsprobleem maar om nu maar meteen die hele grote groep mensen die "iets" met paarden doet aan de schandpaal te hangen t.b.v. een of andere partij die totaal niet weet waar ze het over hebben maar o zo graag willen bleren en blaten vanuit Den Haag gaat mij gewoon te ver.

En wat dat wetenschappelijk betreft, dat zegt mij persoonlijk heel weinig want theorie is tenslotte geen praktijk.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:40

Tinneke Bartels, en welzijn voor het paard passen niet bij elkaar.
Zoals zij traint is het al paardverachtend, om niet te zeggen paardverkrachtend.
Heb helemaal geen respect voor mensen die zo paarden "trainen" het is meer knechten.
En waar praten wij dan over, of een paard een paar uurtjes in de wei kan spelen???
Sorry maar haar paarden hebben geen welzijn.
Welzijn is een rondom pakket, niet alleen maar voeren, poetsen en weidegang.
En een mooie box.
Nee de omgang met het Paard en de training die horen er ook bij.
Het is geen reklame wanneer men zulke commercieele ruiters ook nog in discussie gaat.
Tinneke Bartels heeft haar achtergrond verloren is voor mij een paardenverachters, ten koste van het paard rijdt zij rollkur, of hypperflexie zoals ze dat nu noemen.
Hoe kan zo´n vrouw (ik noem dat geen amazone) over welzijn van een paard praten??????

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:51

Ze gaat ook een debat(je) aan.... voor 25 euries mogen we er naar kijken.
Ze is niet voor niets de linker- of rechterhand van Sjef Jansen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:12

daniella74 schreef:
Dat weet ik wel zeker ja :roll: :')
Ik vind het getuigen van lef dat Tineke zich publiekelijk aan die idioten wil blootstellen met hun verknipte gedachtengoed over dieren en het houden van dieren. Gezien de onzin die de gemiddelde beginnende ruiter weet uit te kramen wordt het een interessante avond die denk ik uiteindelijk tot weinig inzicht gaat leiden aan PVDD kant en uiteindelijk weinig toegevoegde waarde heeft.

Ik had liever gezien dat ze iemand die op een andere manier paarden houdt en weet waar hij het over heeft hadden uitgenodigd want het welzijn van een paard is van zoveel dingen afhankelijk dat een leek (want dat zijn ze) het niet een kan bedenken, die komt niet verder dan 8 hectare gras per paard.

Dus chris irwin en andere NH mensen zijn idioten? Ik bespeur hier een aantal dingen, jaloezie, onbegrip, geen vertsand van zaken.
Er zitten heus mindere en betere tussen maar dat is in de traditionele sport al HELEMAAL het geval.

Typisch bokt dit weer, lekker ongenuanceerd achter iemand aanhobbelen en met oogkleppen op in je eigen gelijk geloven.
Ik ben het er wel mee eens dat het weinig zin heeft een beginnend ruiter de discussie in te gooien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-09 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:19

Is haar man niet hoofdredakteur van de Hoefslag????
Vroeger reed ze Millitary.
Haar man Joep ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 17:27

en waarom is dat relevant, Professor?
Sowieso vind ik het erg kinderachtig om mensen zo vanachter een schermpje af te katten.
Misschien is het een optie voor je om naar het debat te gaan en haar openlijk te confronteren met jouw bevindingen en uitspraken over Tineke? :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:40

Fellor schreef:
Ik ben het er wel mee eens dat het weinig zin heeft een beginnend ruiter de discussie in te gooien.

Dat is de gespreksleidster. Mogelijk een goede gespreksleidster en mogelijk toevallig ruiter. Het is van haar kundigheid afhankelijk of ze door haar ruiterbelang onpartijdig kan blijven.
Ideaal is het niet.

Mvr.Ouwehand is de debatspartner. Ik weet verder niets van haar kennis of achtergrond. De PvdD heeft veel inhoudelijk goede bronnen.
Dat de politiek zich vooral laat leiden door politieke haalbaarheid is er jammer want dat maakt de inzet de 21ste eeuwse bio-ethiek en dat zou het tweede plan moeten zijn.
Dat is een fundamentele onjuistheid maar ja, het is een begin.

Goed dat er een debat komt.
Beter dat er een debat vanuit de politiek wordt gevoerd.
Best is een volgende stap ;)

hc

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:45

Cayenne schreef:
en waarom is dat relevant, Professor?
Sowieso vind ik het erg kinderachtig om mensen zo vanachter een schermpje af te katten.
Misschien is het een optie voor je om naar het debat te gaan en haar openlijk te confronteren met jouw bevindingen en uitspraken over Tineke? :)

Heeft u niet begrepen dat rijden net zo met Paardenwelzijn te doen heeft als de verzorging???
Wanneer dit wel het geval is dan is het relevant.