Blue Hors Matiné verschijnt nooit meer in de wedstrijdring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:27

Wat zonde! Wel een goede beslissing.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:27

Antoinette schreef:
Wuis schreef:
Tja, persoonlijk vind ik het geen gemis in de dressuurring. Ik heb het paard altijd verschrikkelijk vinden lopen.... Net of het uit twee helften bestond...........

Eens...voor gebeurde er heel veel...achter imo te weinig.

Neemt niet weg dat het altijd jammer blijft voor de eigenaren als ze een topper al zo jong met pensioen moeten laten gaan.

Ik ben het met jullie beiden eens :j

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:28

Och wat zonde!! Echt heel jammer, hopen dat zij moeder zal zijn van veel nieuwe toppers!

ontherun

Re: Blue Hors Matiné verschijnt nooit meer in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:32

Een da zeer weinige paarden waar zelfs ik kippenvel van kreeg als ze liep :) Heel jammer, alhoewel ik er eigenlijk ook niet meer op had gerekend dat ze nog zo terug zou komen. Die werklust en hoe ze het er zo simpel uit liet zien, echt een super paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:35

Lovely schreef:
Wat dit paard liet zien was een prachtige eenheid met haar ruiter en ze werkte zich uit de naad zonder het er een moment dwangmatig uit te laten zien. Dat maakt haar zo mooi, niet de techniek van het achterbeen, maar haar toewijding onder het zadel. Hopelijk krijgen haar veulens deze eigenschap ook mee en maken ze daarmee dressuur mooier.

Dat is precies hoe ik er ook over denk. En ik denk dat dit een eigenschap is die soms teveel vergeten wordt bij het fokken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:42

deze merrie had passie in de ring...
ze ging er gewoon helemaal voor ze deed alles wat de ruiter vroeg... ik vind en blijf het een prachtige merrie vinden waar je gewoon enorme kippenvel van blijft krijgen.
ik blijf haar mooier en knapper vinden dan salinero of krack C of wie dan ook..

mag hopen dat ze ook zulke getalenteerde veulens met zoveel passie op de wereld mag zetten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:46

Zonder dwang wil ik die propellor daar achter niet noemen.

Wel jammer dat een paard om die reden vroeg terug getrokken moet worden.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:52

In twee stukken of niet (ze was 9 of 10, genoeg potentie) van dit paard kreeg je tenminste rillingen. :j
Inderdaad de werkwilligheid en de inzet, en haar passage/piaffe was prachtig, dat leek werkelijk op dansen op de muziek. Wel fijn dat ze nu met pension mag en wat veulens fokken. (die onbetaalbaar zullen zijn :D )

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:00

Jammer, ik vond dit paard altijd prachtig lopen.
spijtig dat Totilas (nog) niet dekt, anders kreeg je pas een paard met een passage om U tegen te zeggen.

_Sofiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:03

Ik vind het een super mooi paard *D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:28

Zonde, ik heb genoten van haar in Aken. Degene die niet kunnen zien met wat voor inzet en blijheid dit paard haar werk doet: Hans Anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:40

horseyfries schreef:
Zonde, ik heb genoten van haar in Aken. Degene die niet kunnen zien met wat voor inzet en blijheid dit paard haar werk doet: Hans Anders!

Ik denk dat jij die bril harder nodig hebt..... Of heb je die staart nog nooit bekeken.........

;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-08-09 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:43

Nou nou het wordt hier weer gezellig lees ik :D

En inderdaad die bril of contactlenzen zouden sommige mensen niet misstaan. Fantastisch dier die haar werk met veel plezier deed. Altijd de oortjes erop!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:10

Een en al gezelligheid! Leuk!!

@Wuis: moet je uit een zwiepende staart concluderen dat het paard zijn/haar werk niet met plezier doet?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:12

Zwiepen van de staart is niet de ontspanning die vele hier beweren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:14

Zwiepende staart is lang niet altijd protest al lijken veel mensen dat nog steeds te denken.

Vond het een prachtig dier, hoe ze haar werk deed, hoe ze er voor ging in de ring, haar gangen en haar gehele uitstraling... Een wondermooie merrie met een karakter waar veel paardeneigenaren enkel van kunnen dromen... Wat een werklust en passie :+: Doodzonde dat we haar niet meer zullen zien in de ring maar voor haar zelf is het misschien beter... (ivm die pees)

vorame: nee, vliegjes enz kunnen daar ook een reden van zijn. Net bij een bewegingswonder als Matine zou je heel snel zien of ze wilde of niet omdat elke tactfout die ze maken als ze "ongezien" tegen werken tien keer uitvergroot word. En een paard dat zich echt zo verzet als hier beweerd word, maakt tactfouten omdat het te veel bezig is met tegen de ruiter in te gaan.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:15

Wuis schreef:
Tja, persoonlijk vind ik het geen gemis in de dressuurring. Ik heb het paard altijd verschrikkelijk vinden lopen.... Net of het uit twee helften bestond...........

wat jij schrijft is precies wat ik eerst niet onder woorden kon brengen.
werd er niet warm of koud van.

gelukkig kan er nog mee gefokt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:16

Nounou, knappe jongen die met dwang zoveel expressie in een paard krijgt. We hebben in het verleden toch vaak gezien wat voor effect dat heeft, ik vind Matine niet in dat rijtje passen hoor, ze was echt anders :). Swaab zei het toen in het commentaar ook mooi, ongeveer: je kan niet alles hebben.

Vorame, de woorden toewijding, inzet en expressie zijn gevallen, een claim op ontspanning is niet gelegd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:17

ga geheel met je mee Lovely.... Zoveel soepelheid krijg je niet uit een gedwongen paard..

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:18

Je ziet hier in dit filmpje echt wel dat het niet op de vliegen is.

En ja het het is altijd protest.
De ene zal dat eerder aangeven dan de ander, maar het is altijd een reactie op de ruiter en nooit een reactie voor ontspannen zijn.

Op je toevoeging.
nee hoor daar hoeft geen tact verlies bij te zitten.
deze ruiters krijgen daar hun paar wel doorheen gereden.
Maar als dit paard met de ruiterbenen ontspannen voorwaarts neerwaarts gereden wordt zullen ook ineens de "vliegen" weg zijn.

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:19

Inderdaad doodzonde, hopen op namekomelingen die in moeders voetsporen treden!

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:19

Echt verschrikkelijk jammer dat deze merrie door het ongeduld van de Amerikaanse vervoersmaatschappij is uitgeschakeld voor de sport. Hadden ze gewoon gewacht tot haar vaste groom er was om haar uit te laden, was het misschien niet eens gebeurd. Vond het een prachtig beest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:20

PG, precies, ik zie het nog voor me, nog iets hoger, nog iets mooier en ook hoe ze de ring uit kwam langs het publiek, de uitsloofster :D. En vervolgens glijdt ze heel ontspannen in stap vanuit een hele expressieve passage, laat de hals zakken en klaar. Wees nou eerlijk, dat maak je toch zelden mee op de grote toernooien met die entourage?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:22

Lovely schreef:
Nounou, knappe jongen die met dwang zoveel expressie in een paard krijgt. We hebben in het verleden toch vaak gezien wat voor effect dat heeft, ik vind Matine niet in dat rijtje passen hoor, ze was echt anders :). Swaab zei het toen in het commentaar ook mooi, ongeveer: je kan niet alles hebben.

Vorame, de woorden toewijding, inzet en expressie zijn gevallen, een claim op ontspanning is niet gelegd.

de claim zonder dwang wel

en duidelijk zichtbaar aan de staart dat het niet zonder dwang is.
Dus geen ontspanning.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:25

Staartzwiepen is geen spanning, toch niet altijd. Er zijn genoeg paarden die het zomaar doen...