Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:37

Jee zeg! Het lijkt wel een lappen pop! Echt bizar! :j

sannepakito

Iehw, wat zielig zeg!! Wat een pijn moet dat diertje gehad hebben..
En dat die mensen dan alleen aan zichzelf denken, bah!!!!

Poekiemansss

Afschuwelijk ..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:38

Erg, maar hier kon denk ik niemand iets aan doen. Ik ga het filmpje niet kijken. Vreselijk vind ik zoiets.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:38

het lijkt wel nep hoe dat paard door de lucht word geslingerd.....

Cayenne schreef:
Ze verloren alleen een halve minuut kostbare tijd, meldt de krant Los Andes.

:oo

geesjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:39

ooh vreselijk voor zon dier
|(

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:40

Jeetje, het lijkt wel net een plastic poppetje dat paard, verschrikkelijk gewoon...

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:41

Jammer dat ze zelf niet hebben (sorry), walgelijk alleen al dat het filmpje erop gezet wordt dat wil toch NIEMAND zien???????, er zit een rem op zo'n ding ! Waarschijnlijk is de Rally belangrijker dan het paard :r

En evt voorzorgs maatregelen treffen zodat dit niet gebeurd is blijkbaar ook niet bij de organisatie op gekomen |(

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:42

Tja, ze zitten midden in een wedstrijd dus snap ergens wel dat ze hun wedstrijd wilden uitrijden met een goede tijd. Het artikel meldt niet dat ze waarschijnlijk na de wedstrijd misschien naar het paard hebben geïnformeerd en met de eigenaar gesproken. De paarden waren ontsnapt dus die verwacht je dan ook niet op een rally parcours. Niet oordelen als je het hele verhaal niet kent.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:43

Vreselijk.
Natascha13 schreef:
Jeetje, het lijkt wel net een plastic poppetje dat paard, verschrikkelijk gewoon...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:43

vanitymay schreef:
Tja, hij kan er echt helemaal niets aan doen, en er staat dat het dier is afgemaakt na de aanrijding, dus er waren schijnbaar wel meerdere mensen in de buurt. Hij zit midden in een race en weet dus dat hij van de organisatie op aan kan dat het netjes wordt afgewikkeld. Kan me dus best voorstellen dat hij doorrijdt eerlijk gezegd..
Wat moet hij anders? Hij kan waarschijnlijk niets meer dan ernaar kijken...

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Wat moeten die coureurs doen dan? Het paard een goede reis wensen naar het hiernamaals? Proberen te redden? Van paarden hebben ze waarschijnlijk toch geen verstand :n Ik kan hier echt niet wakker van liggen :o

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:44

Logisch dat ie doorrijd, wat had het voor nut gehad als hij gestopt was, hoogstwaarschijnlijk een kettingbotsing omdat de rest er ook nog met een noodvaart achteraan komt. Duurt bovendien waarschijnlijk toch een eeuwigheid voordat ze zich uit de auto hadden kunnen wurmen. En daarnaast durf ik te wedden dat zij niet degenen zijn geweest die die opmerking van die halve seconde in de mond hebben genomen. Spectaculaire papparazi opmerking vind ik dat.

Kan je beter afvragen hoe en waarom die paarden daar terecht waren gekomen.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:45

Met die opmerking over de tijd die ze verliezen...Daarbij niet hun leven, zullen ze wel bedoelen.

Paard versus auto wil ook wel eens fataal aflopen voor bestuurders (vorig jaar nog een in NL dacht ik).

Ik snap eigenlijk ook wel dat ze niet stoppen. idd, alleen maar paniekerend naar staan kijken, wint dat paard ook niks mee en zal alleen maar stresserender werken. Het is een wedstrijd, dus laat mensen die er van kennen maar voor komen.

Wat een verschrikkelijk nare beelden trouwens.

Scandic, als ze daar nu tegen 100 op knallen of tegen 80 na remmen, dat gaat niet veel uitmaken. Buiten dat de auto volledig uit balans is en ze misschien crashen, zichzelf en toeschouwers in gevaar brengen.

Heel vervelend ongeluk.

bulck

Tja heel spijtig, maar tijdens een rally verwacht je niet dat er plots enkele paarden op je route komen, dus het gebeurt ook zo snel e.
En wie heeft er schuld? De organisatie, de bestuurder of de eigenaar, iedereen een beetje wss.
We kennen het hele verhaal niet en het paard is uit zijn lijden verlost na deze aanrijding.

Hoewel het wel erg sneu is voor dat paard, want wat zal die een pijn gehad hebben...

Ema15

petraaken schreef:
Tja, ze zitten midden in een wedstrijd dus snap ergens wel dat ze hun wedstrijd wilden uitrijden met een goede tijd. Het artikel meldt niet dat ze waarschijnlijk na de wedstrijd misschien naar het paard hebben geïnformeerd en met de eigenaar gesproken. De paarden waren ontsnapt dus die verwacht je dan ook niet op een rally parcours. Niet oordelen als je het hele verhaal niet kent.

Dus als jou paard ontsnapt en een of andere idioot vindt het nodig zijn race te winnen en rijdt jou paard even plat want tja er was geen rekening mee gehouden dat jou paard wel even kon ontsnappen dan zeg je ook; tja daar kon ie niets aan doen????? snap wel dat ie is door gereden???!!!!1 ik had hem als nog vermoord :(

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:47

iell ziet er echt niet uit maar toch vind ik het niet echt lijken op een of andere manier.
want als je al een hert voor de auto krijgt heb je je auto al aardig stuk en nu een paard.
en je ziet zo niets aan de auto.

maar als nog gadver.. |( echt.rrrrr zielig gewoon

TE5

Cayenne schreef:
Ze verloren alleen een halve minuut kostbare tijd

En een paardenleven.. :=

Ik vind het op zich niet raar dat ze doorreden, het is een race tenslotte, dan moet je snel zijn..
Wij hebben geen idee hoeveel geld (of wat de prijs dan ook was) er op het spel stond :)

Ze hadden van mij alleen wel in het artikel ook wat meer aan het paard mogen denken :+

Sodeletuut

Cayenne schreef:
Ze verloren alleen een halve minuut kostbare tijd, meldt de krant Los Andes.

:oo JEMIG!

Echt verschrikkelijk, ik schrok me rot van het filmpje en kan zó pissig worden op dat soort mensen, bah!

MamboBeach

Scandicnr1, hij doet het toch niet expres, die gasten zijn daar ook niet op bedacht hoor.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:48

Scandic ik vind dat jij best heftig reageert :oo Ik zou het wel snappen ja. Vooral als die paarden zijn uitgebroken, is het geloof ik zelfs de verantwoordelijkheid van de eigenaar en niet van de coureur. En idd wie weet hebben ze na de race wel geinformeerd, kunnen wij niet beoordelen :n

Ltjba

omg ! :oo
echt super eng, & dat arme beest :(:)

bowena_84

Sluit em bij bovenstaande reacties aan, voor de coureurs zal het een fractie van een seconde zijn geweest, en eer dat ze beseffen wat er uberhaupt gebeurd is zijn ze alweer een stuk verder. Daarbij zitten ze niet voor niets in een race.

Het is een vreselijk ongeluk, vooral voor het paardje, maar hier had niemand wat aan kunnen doen :n

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:49

Scandicnr1 schreef:
petraaken schreef:

Dus als jou paard ontsnapt en een of andere idioot vindt het nodig zijn race te winnen en rijdt jou paard even plat want tja er was geen rekening mee gehouden dat jou paard wel even kon ontsnappen dan zeg je ook; tja daar kon ie niets aan doen????? snap wel dat ie is door gereden???!!!!1 ik had hem als nog vermoord :(

Ik niet, ik had gehoopt dat hij het niet erg gevonden had dat mijn paarden daar liepen waar ze niet moesten lopen en een beetje begrip. Vervolgens (waarschijnlijk in tranen) de verzekering gebelt...

Die kerel maakt er niet het spelletje "raak het paard" van...dan was ik inderdaad wel gaan flippen...

Cookies

Jammer dat ze zelf niks hebben?? Als je zelf over de snelweg rijd en er steekt onverwacht een hert over dan roepen we dat toch ook niet? Echt onbegrijpelijk zulke reacties. Ze kunnen werkelijk niets doen voor dat dier als alleen er maar naar staan kijken hoe het dood gaat. Er staan overal officials langs de weg die gelijk op dit soort dingen reageren. Dus het beest blijft heus niet ergens creperen.

Caesar

@Scandic, zie je hoe ze in het filmpje geconcentreerd blijven? Rallyrijden is niet een rechte weg, daar is concentratie en bewustzijn voor nodig. Je ziet een korte reactie en vervolgens weer de kaart en de controle op het stuur. Menigeen zou gelijk de berg af zijn gereden na zo'n knal. Overigens lijkt de schade op de auto mee te vallen, wat raar is na zo'n klap.

De coureur kon ze ook echt niet zien aankomen vanachter die berg. De andere paarden hebben ontzettend geluk gehad.
Wat ik wel opvallend vind, is dat een paard zo kan vliegen. Dat had ik nou nooit verwacht, met de grootte van een gemiddeld paard.