Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
crossmonster schreef:Wat een bizar verhaal...
Wie zal de waarheid spreken ....
Vind het een vreemd verhaal in elk geval.
Heel erg vreemd.
Ik bedoel als je op de OS wil meerijden, ga je toch niet dergelijke praktijken verrichten, als ze met een van die paarden op de OS zou komen zou ze toch meteen door de mand vallen.
En hoe zijn die paarden in hemelsnaam naar Engeland gekomen, de papieren lagen toch niet klaar voor de stallen?
En als je zulke kostbare paarden hebt staan.. heb je toch op zijn minst een evenredige bewaking op stal...
1 paard uit een wei stelen ala, maar een stuk of 5 paarden uit een afgesloten stal..
Ik heb het idee dat het van twee kanten rammelt...
Paarden hebben de zee over gemoeten, en komen niet zonder paspoort die boot op zover ik weet..
Tomos schreef:En wat als de Engelse dame in kwestie nou echt helemaal van niets wist, en het Waalse Engels van de dame niet goed kon verstaan?
Het lijkt me heel erg onlogisch dat ze, gezien de kringen waarin ze verkeert (topsport) en de ambitie die ze heeft (Olympische Spelen), ze met gestolen paarden wil werken. Het is niet "of", maar "wanneer" het uitkomt.
Zelf denk ik meer aan de handelaar. Die heeft met een snelle deal bijna 2 ton aan Euro's in zijn zak kunnen steken. Dat het verhaal uitkomt? Who cares, zolang het maar niet uitkomt voordat de betaling is gedaan... en daarna zit hij zijn twee ton (plus wat hij voor die andere paarden, die nog steeds kwijt zijn, heeft gevangen), fijn op een Caribisch of Midden Amerikaans eiland op te maken.
Ik heb medelijden met zowel de Belgische dame als de Engelse dame. Weet niet precies hoe het juridisch in Engeland werkt - maar als de Engelse dame een redelijke prijs voor die paarden heeft betaald dan zou ze wel eens de legitieme eigenares kunnen zijn (waarbij de Belgische dame dan door de verzekering schadeloos wordt gesteld). Maar wellicht dat het anders werkt en dan is de Engelse dame de paarden en ook 2 ton (aan Euro's) kwijt - plus het verhaal wat altijd om haar heen zal blijven hangen.
En bij levende have blijft er altijd een zure nasmaak...
PS (edit): in de Daily Mail las ik dat de handelaar gevlogen is, waarschijnlijk richting Argentinië.....
Citaat:Maar als ze echt gestolen zijn heeft Triplot de orginele papieren en kan ze daarmee aantonen dat die paarden echt van haar zijn.

Rascha schreef:Ik vind de uitkomst van het telefonieverkeer rapport anders niet zo onschuldig klinken...
Volgens het bericht is er op het bewuste tijdstip vanuit de omgeving van de stallen 5x gebeld naar het engelse telefoonnummer, wat eigendom is van LN....
Ik hoop echt dat de paardjes snel terug naar de rechtmatige eigenaresse kunnen...
Adri schreef:Helemaal mijn reactie. Hoe kan je nu 5 paarden over zee vervoeren zonder bijpassende papieren en hoe denk je in godsnaam in de top mee te draaien met paarden zonder bijpassende papieren. Heel vreemd verhaal.
De mevrouw en haar vriendin ( tevens smid van de paarden) hebben hemel en aarde bewogen om de paarden te vinden.
Hebben in heel Belgie alle tips nagetrokken, hebben mij zelfs in de nacht opgebeld om alles te melden en inlichtingen te vragen.
Die mevrouw is persoonlijk naar Engeland gegaan, heeft mij onmiddelijk gebeld dat zij ze gevonden had.
Tevens zijn twee paarden van de persoon die met de Engelse mevrouw regelmatig in de stallen kwam ook diezelfde nacht gestolen.
Heb met hem contact gehad om de chipnummers te vragen, de twee hengsten waren niet gechipt en ja het waren twee paarden, toen was hij reeds in Engeland.
Wie of wat, dat zal de politie (die al zoveel gedaan en onderzocht hebben) wel moeten ophelderen.
Ben blij dat het nu in het nieuws komt, toen was het OK, 7 gestolen paarden en dan...........
Hoop dat alle paarden terug naar Belgie komen en dat Mouche terug bij haar eigenares zijn thuis kan krijgen.
crossmonster schreef:Wat een bizar verhaal...
Wie zal de waarheid spreken ....
Vind het een vreemd verhaal in elk geval.
Heel erg vreemd.
Ik bedoel als je op de OS wil meerijden, ga je toch niet dergelijke praktijken verrichten, als ze met een van die paarden op de OS zou komen zou ze toch meteen door de mand vallen.
En hoe zijn die paarden in hemelsnaam naar Engeland gekomen, de papieren lagen toch niet klaar voor de stallen?
En als je zulke kostbare paarden hebt staan.. heb je toch op zijn minst een evenredige bewaking op stal...
1 paard uit een wei stelen ala, maar een stuk of 5 paarden uit een afgesloten stal..
Ik heb het idee dat het van twee kanten rammelt...
Paarden hebben de zee over gemoeten, en komen niet zonder paspoort die boot op zover ik weet..
sigrid1182 schreef:sommige paarden zijn niet te koop en als je 10 a 20 duizend euro meer bied wel...
niet te koop is een relatief begrip....vind ik...
Daarnaast kunnen bijvoorbeeld een kredietcrisis of een zwakke gezondheid kunnen voor elke paardenbezitter een min of meer gedwongen verkoop betekenen. Met een goed verhaal en valse papieren kom je een eind als crimineel. Amazone is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dus laten we haar nu niet hier publiekelijk veroordelen!!