Belgische vindt gestolen paarden terug bij Britse topamazone

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:21

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:28

crossmonster schreef:
Wat een bizar verhaal...

Wie zal de waarheid spreken ....

Vind het een vreemd verhaal in elk geval.
Heel erg vreemd.
Ik bedoel als je op de OS wil meerijden, ga je toch niet dergelijke praktijken verrichten, als ze met een van die paarden op de OS zou komen zou ze toch meteen door de mand vallen.
En hoe zijn die paarden in hemelsnaam naar Engeland gekomen, de papieren lagen toch niet klaar voor de stallen?

En als je zulke kostbare paarden hebt staan.. heb je toch op zijn minst een evenredige bewaking op stal...

1 paard uit een wei stelen ala, maar een stuk of 5 paarden uit een afgesloten stal..

Ik heb het idee dat het van twee kanten rammelt...
Paarden hebben de zee over gemoeten, en komen niet zonder paspoort die boot op zover ik weet..

Helemaal mijn reactie. Hoe kan je nu 5 paarden over zee vervoeren zonder bijpassende papieren en hoe denk je in godsnaam in de top mee te draaien met paarden zonder bijpassende papieren. Heel vreemd verhaal.

astridelise

Re: Belgische vindt gestolen paarden terug bij Britse topamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:35

En er dan maar vanuit gaan dat niemand die paarden herkend op concours? Ik zou het wel heel toevallig vinden als een handelaar nou net die paarden komt brengen die je graag wilt hebben, maar waarvan je weet dat ze niet te koop zijn!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:46

Mytens schreef:
ps. Waren de paarden niet gechipt? Want hoe had ze die paarden dan ooit op de OS willen starten zonder papieren e.d.?

Ik denk dat als je zoveel geld hebt, dat je dan wel papieren kan regelen hoor :) Daar zal ze wel aan gedacht hebben!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:03

Nou, raar verhaal hoor...
Maar inderdaad, het probleem met de papieren zal waarschijnlijk wel snel opgelost geweest zijn. Vind je eindelijk je paarden terug, krijg je ze nog niet mee :s
Ga dit even volgen en kijken hoe het uitdraait.

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:04

En wat als de Engelse dame in kwestie nou echt helemaal van niets wist, en het Waalse Engels van de dame niet goed kon verstaan?
Het lijkt me heel erg onlogisch dat ze, gezien de kringen waarin ze verkeert (topsport) en de ambitie die ze heeft (Olympische Spelen), ze met gestolen paarden wil werken. Het is niet "of", maar "wanneer" het uitkomt.

Zelf denk ik meer aan de handelaar. Die heeft met een snelle deal bijna 2 ton aan Euro's in zijn zak kunnen steken. Dat het verhaal uitkomt? Who cares, zolang het maar niet uitkomt voordat de betaling is gedaan... en daarna zit hij zijn twee ton (plus wat hij voor die andere paarden, die nog steeds kwijt zijn, heeft gevangen), fijn op een Caribisch of Midden Amerikaans eiland op te maken.

Ik heb medelijden met zowel de Belgische dame als de Engelse dame. Weet niet precies hoe het juridisch in Engeland werkt - maar als de Engelse dame een redelijke prijs voor die paarden heeft betaald dan zou ze wel eens de legitieme eigenares kunnen zijn (waarbij de Belgische dame dan door de verzekering schadeloos wordt gesteld). Maar wellicht dat het anders werkt en dan is de Engelse dame de paarden en ook 2 ton (aan Euro's) kwijt - plus het verhaal wat altijd om haar heen zal blijven hangen.
En bij levende have blijft er altijd een zure nasmaak...

PS (edit): in de Daily Mail las ik dat de handelaar gevlogen is, waarschijnlijk richting Argentinië.....

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:59

Sjonge jonge......

wat een verhaal....
toch is het op zijn minst vreemd dat de Engelse dame niets van de zaak afweet.......
1. De Belgische paardenhandelaar kan ineens de paarden wel kopen.
Terwijl de Britse 3 keer is geweest en de Belische perse niet wil verkopen........
2. er zijn waarschijnlijk geen papieren bij de paarden. Dan moet zij toch iets regelen om de juiste papieren te verkrijgen?? Of heeft die handelaar dat al gedaan???
Twee zaken waarbij je je toch iets gaat afvragen als een normaal denkend mens.

En dan weet je van niets...hum??

Jammer dat alles zo lang duurt en de rechtmatige eigenaresse de paarden nog niet terug heeft!
De Britse heeft zich toch in ieder geval schuldig gemaakt aan heling?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:18

Tomos schreef:
En wat als de Engelse dame in kwestie nou echt helemaal van niets wist, en het Waalse Engels van de dame niet goed kon verstaan?
Het lijkt me heel erg onlogisch dat ze, gezien de kringen waarin ze verkeert (topsport) en de ambitie die ze heeft (Olympische Spelen), ze met gestolen paarden wil werken. Het is niet "of", maar "wanneer" het uitkomt.

Zelf denk ik meer aan de handelaar. Die heeft met een snelle deal bijna 2 ton aan Euro's in zijn zak kunnen steken. Dat het verhaal uitkomt? Who cares, zolang het maar niet uitkomt voordat de betaling is gedaan... en daarna zit hij zijn twee ton (plus wat hij voor die andere paarden, die nog steeds kwijt zijn, heeft gevangen), fijn op een Caribisch of Midden Amerikaans eiland op te maken.

Ik heb medelijden met zowel de Belgische dame als de Engelse dame. Weet niet precies hoe het juridisch in Engeland werkt - maar als de Engelse dame een redelijke prijs voor die paarden heeft betaald dan zou ze wel eens de legitieme eigenares kunnen zijn (waarbij de Belgische dame dan door de verzekering schadeloos wordt gesteld). Maar wellicht dat het anders werkt en dan is de Engelse dame de paarden en ook 2 ton (aan Euro's) kwijt - plus het verhaal wat altijd om haar heen zal blijven hangen.
En bij levende have blijft er altijd een zure nasmaak...

PS (edit): in de Daily Mail las ik dat de handelaar gevlogen is, waarschijnlijk richting Argentinië.....

ik krijg ook het idee...dat de handelaar zo even zn slag heeft geslagen...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:20

Beetje vreemd verhaal............
Je komt kijken bij een aantal paarden, deze zijn nadrukkelijk niet te koop. En vervolgens kun je ze allemaal tegelijk kopen.
Dan krijg je toch argwaan, zeker als de eigenaresse er niet bij is.

Zo iemand laat je toch niet toe tot de OS?!?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:22

sommige paarden zijn niet te koop en als je 10 a 20 duizend euro meer bied wel...

niet te koop is een relatief begrip....vind ik...

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:24

ik hoop ook dat de rechtmatige eigenaar de paarden terug krijgt, maar dit hangt echt van het engelse gerecht af.
De amazone had haar ook moeten realiseren dat dit niet kon.
Ze wou de paarden kopen, maar het werd telkens afgewezen en ineens staan ze voor je deur.
Is maar een raak zaakje

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:26

Beetje naïef van de Britse om zomaar de paarden aan te nemen, als ze uberhaupt al niet op de hoogte was van de diefstal..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:30

het kan dat de britse van niks wist
en volle pond aan handelaar betaald heeft
wie weet wat voor verhaal hij er bij verteld heeft
"ja ze wilde ze nu toch maar wel verkopen want ..
"ja ze belde me heeft wat probleempjes of ik toch haar paarden wilde kopen ..
etc etc

Citaat:
Maar als ze echt gestolen zijn heeft Triplot de orginele papieren en kan ze daarmee aantonen dat die paarden echt van haar zijn.

helaas zijn de papieren geen eigendoms bewijs
en zoals eerder gemeld gaan er heel erg veel valse papieren in omloop
en een ander papiertje is zo opgevraagd
blijkt dus toch makkelijker dan wat het is ;)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:36

Als het om 1 of 2 paarden zou gaan zou ik haar nog eerder geloven, maar als je ergens komt kijken en die persoon wil eigenlijk nit verkopen en opeens kan je ze allemaal krijgen..? Ze heeft de eigenaresse in levende lijve otmoet, maar belt ook niet even na een tijdje om te laten hoe hoe het gaat? Das toch ook al raar, zeker als je al weet dat ze ze niet graag wegdoet? Al is het maar even een berichtje dat ze goed zijn aangekomen of een bedankje oid..Ik vind het maar raar hoor!

champie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:37

wat een raar verhaal. ik hoop dat de paarden snel terug gaan naar de eigenaar.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:37

Ik vind de uitkomst van het telefonieverkeer rapport anders niet zo onschuldig klinken...
Volgens het bericht is er op het bewuste tijdstip vanuit de omgeving van de stallen 5x gebeld naar het engelse telefoonnummer, wat eigendom is van LN.... :?
Ik hoop echt dat de paardjes snel terug naar de rechtmatige eigenaresse kunnen...

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:50

Helemaal mijn reactie. Hoe kan je nu 5 paarden over zee vervoeren zonder bijpassende papieren en hoe denk je in godsnaam in de top mee te draaien met paarden zonder bijpassende papieren. Heel vreemd verhaal.

De mevrouw en haar vriendin ( tevens smid van de paarden) hebben hemel en aarde bewogen om de paarden te vinden.
Hebben in heel Belgie alle tips nagetrokken, hebben mij zelfs in de nacht opgebeld om alles te melden en inlichtingen te vragen.
Die mevrouw is persoonlijk naar Engeland gegaan, heeft mij onmiddelijk gebeld dat zij ze gevonden had.
Tevens zijn twee paarden van de persoon die met de Engelse mevrouw regelmatig in de stallen kwam ook diezelfde nacht gestolen.
Heb met hem contact gehad om de chipnummers te vragen, de twee hengsten waren niet gechipt en ja het waren twee paarden, toen was hij reeds in Engeland.
Wie of wat, dat zal de politie (die al zoveel gedaan en onderzocht hebben) wel moeten ophelderen.
Ben blij dat het nu in het nieuws komt, toen was het OK, 7 gestolen paarden en dan...........
Hoop dat alle paarden terug naar Belgie komen en dat Mouche terug bij haar eigenares zijn thuis kan krijgen.
Laatst bijgewerkt door Adri op 17-08-09 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:51

Rascha schreef:
Ik vind de uitkomst van het telefonieverkeer rapport anders niet zo onschuldig klinken...
Volgens het bericht is er op het bewuste tijdstip vanuit de omgeving van de stallen 5x gebeld naar het engelse telefoonnummer, wat eigendom is van LN.... :?
Ik hoop echt dat de paardjes snel terug naar de rechtmatige eigenaresse kunnen...

dan zou je tog denken dat ze op moment supreme hebben gebeld om te kijken of er iemand thuis was....Ik weet niet wat ik moet denken. Ik hoop dat we nog krijgen te horen wat het nou was.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:57

Adri schreef:

De mevrouw en haar vriendin ( tevens smid van de paarden) hebben hemel en aarde bewogen om de paarden te vinden.
Hebben in heel Belgie alle tips nagetrokken, hebben mij zelfs in de nacht opgebeld om alles te melden en inlichtingen te vragen.
Die mevrouw is persoonlijk naar Engeland gegaan, heeft mij onmiddelijk gebeld dat zij ze gevonden had.
Tevens zijn twee paarden van de persoon die met de Engelse mevrouw regelmatig in de stallen kwam ook diezelfde nacht gestolen.
Heb met hem contact gehad om de chipnummers te vragen, de twee hengsten waren niet gechipt en ja het waren twee paarden, toen was hij reeds in Engeland.
Wie of wat, dat zal de politie (die al zoveel gedaan en onderzocht hebben) wel moeten ophelderen.
Ben blij dat het nu in het nieuws komt, toen was het OK, 7 gestolen paarden en dan...........
Hoop dat alle paarden terug naar Belgie komen en dat Mouche terug bij haar eigenares zijn thuis kan krijgen.

Adri, ook voor jou nog proficiat voor jouw moeite !!!
Ik denk dat ik ze nog bij jou had gestuurd toen ik hun advertentie zag staan op een advertentiesite :o
Toch een hopelijke Happy End voor deze paarden en hun eigenaars!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:57

crossmonster schreef:
Wat een bizar verhaal...

Wie zal de waarheid spreken ....

Vind het een vreemd verhaal in elk geval.
Heel erg vreemd.
Ik bedoel als je op de OS wil meerijden, ga je toch niet dergelijke praktijken verrichten, als ze met een van die paarden op de OS zou komen zou ze toch meteen door de mand vallen.
En hoe zijn die paarden in hemelsnaam naar Engeland gekomen, de papieren lagen toch niet klaar voor de stallen?

En als je zulke kostbare paarden hebt staan.. heb je toch op zijn minst een evenredige bewaking op stal...

1 paard uit een wei stelen ala, maar een stuk of 5 paarden uit een afgesloten stal..

Ik heb het idee dat het van twee kanten rammelt...
Paarden hebben de zee over gemoeten, en komen niet zonder paspoort die boot op zover ik weet..

Ik kom regelmatig op grote stallen waar paarden van grote waarde staan. En in de meeste gevallen is er van beveiliging nauwelijks sprake is mijn ervaring.

Wat de overtocht betreft. dat gaat simpeler dan je denkt crossmonster. Ik heb één van mijn paarden aan een Engelse verkocht. We namen een handelaar die ook paarden naar Engeland bracht met een vrachtwagen in de arm, die nog een plekje over had. Ik verwachtte ook dat hij het paspoort etc. moest hebben. Nee hoor. Ik kon het paspoort meegeven aan de Engelse nieuwe eigenaresse (nadat ze betaald had uiteraard) en het paard werd bij mij opgehaald. Het enige dat belangrijk was, was de veterinaire controle en verklaring. En dat stelde ook niet zo veel voor: ademhaling, pols en temperatuur normaal, geen klinische afwijkingen en de verklaring werd getekend. Daar was het paspoort ook al niet meer bij, want de Engelse was al naar huis terug gereisd en had het meegenomen. Paard ging op de vrachtwagen en met vrachtwagen en al op de boot. Twee dagen later kreeg ik een telefoontje van de Engelse dame dat het paard goed aangekomen was bij haar. Paspoort was dus ook niet bij dit paard en de handelaar die regelmatig naar Engeland ging zei dat dit normaal was....
Kortom...ik kan me voorstellen hoe dat gegaan is.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:06

't zal je maar gebeuren.. :N

Ik denk dat die handelaar er meer van weet.

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:12

Nog steeds vermoed ik dat er tevens een taalbarriere heeft meegespeeld. Wellicht dat de betrokkenen hier meer over kunnen vertellen.

Mijn vermoeden: oorspronkelijke eigenares heeft (meer dan eens) laten weten dat de paarden niet te koop zijn. Handelaar (treedt op als vertaler) laat koper weten dat er nog onderhandelingsruimte is. Koper weet daarmee niet dat oorspronkelijke eigenares iets anders bedoelde en oorspronkelijke eigenares weet niet wat de koper verteld is.
Waarom zou ze de koper anders meerdere keren terugkomen?

En dan de terugkoppeling nadat ze in de UK zijn aangekomen. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze bijvoorbeeld zou willen weten hoeveel en wat voor voer ze krijgen (als voorbeeldje). De Franse taal niet machtig, vraagt ze dit de handelaar weer terug te koppelen en die maakt er iets moois van.

Bij dit soort zaken weet je nooit precies de achtergrond. Nu weet ik dat je mensen niet op hun uiterlijk mag beoordelen (niet in positieve en niet in negatieve zin) maar dit meisje dat in de topsport meedraait en ambitieuze OS plannen heeft, steelt voor twee ton aan paarden? Ik geloof er niets van.
Als er een bericht komt dat Anky een paard heeft gestolen, nee wel vijf, dan geloof je het toch ook niet?

Laatst bijgewerkt door Winged op 19-08-09 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto verwijderd ivm privacy

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:12

Mijn eerste reactie is toch echt dat de engelse dame(s) niet zo schoon zijn als dat ze nu willen doen overkomen.....
De feiten en de uitkomsten spreken de dame(s) toch wel flink tegen...

Het is toch maar weer duidelijk hoe belangrijk Adri haar hulpen weer zijn!! Het is niet altijd fijn om uit bed gebeld te worden, maar het is zo bijzonder dat er iemand is, die de gedupeerde eigenaren kan helpen met een advies. En dit altijd weer belangenloos.... Adri, je blijft bijzonder in mijn ogen!!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:23

sigrid1182 schreef:
sommige paarden zijn niet te koop en als je 10 a 20 duizend euro meer bied wel...

niet te koop is een relatief begrip....vind ik...

Idd :j Daarnaast kunnen bijvoorbeeld een kredietcrisis of een zwakke gezondheid kunnen voor elke paardenbezitter een min of meer gedwongen verkoop betekenen. Met een goed verhaal en valse papieren kom je een eind als crimineel. Amazone is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dus laten we haar nu niet hier publiekelijk veroordelen!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:24

hoop dat de paarden snel naar belgie terug gaan en alle britse betrokkenen goed op hun vingers worden getikt, oh en levenslange uitsluitings olympische spelen lijkt me niet misplaatst
tomos; uiterlijk zegt niks over iemand zijn karakter :+