Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:53

Ja het lijkt mij voor die mensen ook fijn om te zien hoe het beter kan. Door bijvoorbeeld een keer terug te gaan met een foto van Javi zodat ze kunnen zien hoe het ook kan..?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:53

suusiejj schreef:
Triest he dat het volgens die mensen niet iets ergs is , door hun onwetendheid :n
De dingen die Brooke doen zijn ook goed en zij proberen de mensen ook wat te vertellen over de paarden, ben altijd erg bezig geweest met Brooke toen ik nog in de 1ste en 2de van vmbo zat.

Dit staat geloof ik buiten Brooke maar vind dit net zo goed!
Moet je zien hoe je zo'n paard kan veranderen al is het alleen al lichaamlijk, het geestelijke komt wel!
Het arme dier weet niet anders dan zich agressief opstellen om zo zichzelf te redden en te verdedigen.

Ik vind het heel mooi om te zien hoe Annemarie al heel dichtbij zit op de foto :)
Ik hoop dat Javi een gelukkig en sterk paard gaat worden ook geestelijk :) en haar vertrouwen in ons mensen terug wint en geen klap na krijgt

staat inderdaad buiten brooke ;)

Alle credits gaan naar Rockwitch hier van bokt. Zij heeft dit op gang gezet en ervoor gezorgd dat deze paarden een 2e kans kregen in nederland.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:56

ja ode aan rockwitch ik ben ook heel erg blij met onze chessy het is een schattje hoor

voor mesnen die dit niet weten

wij ik mijn moeder en miranda (karina1977 hebben chessy geadopteerd zij was samen met de andere 5 paarden waaronder ook javi
Laatst bijgewerkt door Aprils_joke op 12-08-09 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:56

Dat vind ik dan wel erg goed van Rockwitch :j

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:57

wopkelover schreef:
ja ode aan rockwitch ik ben ook heel erg blij met onze chessy het is een schattje hoor

voor mesnen die dit niet weten

wij ik mijn moeder en miranda (karina1977 hebben chessy geadopteerd zij was samen met de andere 5 paarden waaronder ook javi

Oke maar hoe gaat zoiets dan? Dat je een keer per maand geld stuurt naar die mensen waarvan ze kunnen leven oid? Of is dat paardje nu van jullie?

obelix

Re: Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:08

Ik vind het goed werk,maar ik vind het zo slecht dat dit dan weer voor een commercieel doeleinde word gebruikt.
Dier is al getraumatiseerd en dan moet ie 2 dagen in de hectiek mee van horse event.. Dat gaat er bij mij niet in..
Ja hoor.. Paard en Welzijn :n Op deze manier niet... := Jammer..........................

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:14

Het is al eerder gezegd, maar ik kaart het ook nog even aan :+ .
Ik heb winter 2008 rondgereisd in Roemenie. Er is daar enorme armoede, er is geen geld om te eten - noch voor de mensen, noch voor de dieren. Toch heb je de dieren nodig om nog een schamel inkomen te verdienen. Ik zag een uitgemergeld paard tegen de berg op ploeteren met een kar en dat ging me door merg en been. De bocht net om of ik zie een vrouwtje met het uiterlijk van 80+ (waarschijnlijk in werkelijkheid 50+ ofzo) met een zware mand vol sprokkelhout en een bochelrug aan de andere kant de berg op ploeteren. Bij haar was ook niet echt sprake van overgewicht, als je begrijpt wat ik bedoel.
Huizen zonder ramen en met gaten in het dak, geen schoenen aan de voeten, maar wel een halve meter sneeuw en temperaturen van -30.

Veroordeel die mensen dus niet te snel, er zit veel onmacht bij. Moedwillige mishandeling (slaan ed) is natuurlijk een ander verhaal...

Moet zeggen dat ik het met een aantal mensen eens ben dat ik het dubieus vindt dat dit dier naar Horse Event wordt gehaald. Tuurlijk, er moet publiciteit komen voor de problemen in Roemenie - aandacht brengt bewustzijn brengt verandering, maar moet dit "over de rug van" Javi...
Denk dat dit dier er meer bij gebaad is om in alle rust in vertrouwde thuisomgeving te werken.

Maar goed, ik hoop dat ze een goede verandering teweeg kunnen brengen. Ik wens de eigenaar in ieder geval heel veel succes en sterkte met dit dier - fysiek gaat het zo te zien super, mentaal heeft gewoon meer tijd nodig...

femmiel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:15

Brr enge foto nummer 1 ;(
Fijn dat het paard nog een kans krijgt :)

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:17

aggh vreselijk zeg, arm beest.
hoop dat allesgoed komt! :o :(:)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:34

Ik het verhaal ook gevolgd via het forum van de Romeense paarden.
Fijn dat Javi uit is gekozen voor Horse Event, en dat Annemarie met haar aan het werk gaat!
Ik ga zaterdag ook naar Horse Event met een vriendin, en dit is nummer 1 op mijn lijstje om te gaan bijwonen!

Ze ziet er op de tweede foto al stukken beter uit zeg.
Ben benieuwd hoe ze er in september uit zal zien, dan zie ik ook de rest van haar lichaam..

Edit: ben het eens met sommige hier die het lullig vinden dat Javi naar Horse Event wordt gebracht, met al die drukte en alles daar. Maar als dit wordt gedaan zonder dat mensen hiervan op de hoogte worden gesteld er er niet mee geconfronteerd worden, zal dit in ieder geval zéker door blijven gaan. Van de andere kant is het dus ook goed dat het gedaan wordt. Voor Javi misschien minder, maar ze wordt in ieder geval wel geholpen en daar gaat het toch vooral om :)
Laatst bijgewerkt door CCindy op 12-08-09 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:35

Idd kunnen wij ons niet inleven in de arme mensen die een paard hebben om eten voor de familie bij elkaar te sprokkelen. We leven niet in die omstandigheden en kunnen dus ook niet weten hoe je dan zou handelen.

Ik zou het meer waarderen als men het niet op Horse-Event zou doen. Het dier heeft al een trauma en hem dan ook nog in zo'n hal te stoppen en met de trailer erheen.....nee dank je. Het is voor mij zelfs een reden om niet heen te gaan.
Ik zou hem lekker in zijn omgeving laten, en hem daar proberen te laten helpen door Annemarie. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat zouden willen sponseren, als het om geld gaat.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 12-08-09 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Deejaylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:38

ik snap gewoon niet dat mensen dit laten gebeuren. |(

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:42

Ik vind het goed dat Javi is gered, maar waarom zo een bang paard naar Horse Event?
Denk niet dat zo een paar vrolijk word van zo een groot evenement met zoveel mensen.
Ga lekker met haar aan de slag en als mensen het willen zien word het maar gefilmd ofzo.
Ik bedoel ze moet nu in een trailer, dan wachten, dan opeens in de spotlight iedereen kijkt, moet ze opeens allemaal nieuwe dingen doen, daarna weer terug in de trailer. Arme Javi.... :(:)
Nee ik ben tegen en ik ga niet heen.. :n
Laatst bijgewerkt door Farouche op 12-08-09 17:46, in het totaal 2 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:44

Ten eerste Ania en Wobkelover, bedankt voor de lof, maar vergeet vooral potverdikkie niet, zij heeft uiteindelijk Javi opgevangen en er weer zo bovenop gekregen. Ik ben alleen maar de gene geweest die adoptanten gevonden heeft.
Ik ben ook degene die naar Annemarie heeft gemaild met de vraag om hulp, omdat Javi nu ze weer helemaal sterk en fit is, behoorlijk bloedlink is geworden. Op zich logisch gezien haar verleden, maar het is wel jammer, want ze weet nu niet dat mensen ook heel lief zijn, overigens heeft Javi ook haar goeie dagen en kan Potverdikkie met haar kroelen en knuffelen. Maar dan de dag erna slaat ze volledig om.
Dus het is echt niet alleen maar een gevaarlijk paard, maar ze is erg onberekenbaar.
Ik heb Annemarie overigens niet gemaild om Javi mee te nemen naar Horse Event, dat was haar idee en op zich een goed idee, want het wordt gewoon tijd dat mensen eindelijk eens zien wat er nog steeds gebeurt, en wat veel mensen niet weten is dat de paarden op grote schaal gedumpt worden in Roemenie dankzij de EU, door de nieuwe regels mogen paarden daar niet meer op de wegen met de kar, dus moeten mensen die normaliter met hun paarden werken toch voor trekkers enzo gaan omdat de paarden niet meer zijn toegestaan. Aangezien ze daar te arm zijn om het paard er gewoon bij te houden als huisdier zoals veel mensen hier, is het makkelijker om ze gewoon maar los te laten lopen.
Nou is dit nog steeds geen goeie oplossing, maar het gebeurt wel. En allemaal dankzij de EU en hun strenge regels.
Ik hoop gewoon dat Javi door Annemarie toch nog die laatste klik maakt van oh mensen zijn niet gevaarlijk. Iets waar potverdikkie al een heel eind mee is gekomen, maar gewoon net dat laatste stuk is echt heel erg moeilijk, en daar hebben we Annemarie bij gehaald, en gelukkig wil ze dit doen, want anders hadden we voor Javi geen toekomst meer gezien, en dat is niet omdat we het haar niet gunnen, maar omdat het vrij onmogelijk werd om haar te behandelen als ze wat mankeert en dergelijke.
Dus hopelijk worden er op Horse Event ogen geopend, potverdikkie en ik zullen er ook zijn en iedereen die daar is, mag dus alles aan ons vragen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:45

Heel leuk lief en aardig dat ze het paard helpen.
Maar WAAROM moet zo'n getraumatiseerd paard perse naar Horse Event, een groot en druk evenement :n
Lekker natural hoor, monty roberts. Niks mis mee.
Maar als ze dan zelf ook beetje kunnen denken als hoe een paard doet, lijkt het mij logisch dat je zo'n paard niet op Horse Event zet??? Doe je hem geen plezier mee.

Nee. Vind het geen goede keuze %)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:46

Heftig ! Ik hoop dat dit voor veel mensen een 'eye-opener' word, dat dit echt niet normaal is... Gelukkig is ze wel terecht gekomen, ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met haar zal gaan... Wel een beetje raar dat ze voor zo een groot publiek moet staan, want het is een enorm evenement...

En soms gebeuren dit soort dingen ook gewoon in de buurt ! Zo appart... en triest

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:47

Javi is overigens wel gewend aan grote druktes, ze heeft midden in een grote stad in Roemenie altijd voor de kar gelopen, dus het is niet een paard wat nog nooit iets heeft gezien.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:48

Laatst bijgewerkt door rockwitch op 12-08-09 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:49

Cookies schreef:
Elisa2 schreef:
Cookies,die mensen weten niet beter! daarom is er ook Brooke,om ze voor te lichten o.a.

Ja maar ze komen toch niet uit een ei? Als je ergens zuinig op bent dan gaat het toch langer mee, dat zouden ze daar toch ook moeten zien. Ik vind dat zo onbegrijpelijk. Zeker mensen die zo arm zijn zouden toch moeten zien dat je spullen langer mee gaan, en dat dit ook voor je paard/ezel geld.

natuurlijk komen die mensen niet uit een ei, wat is dat nou voor opmerking? 9 van de 10 eigenaren willen wel beter, maar kunnen niet beter. Ze zijn van hun paard afhankelijk om net dat beetje geld binnen te krijgen om te zorgen dat ze zelf een dak en minimaal voedsel hebben.
Maar dat is iets wat we ons in de westerse wereld amper voor kunnen stellen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:49

itsmi schreef:
Heb er laatst een programma over gezien. Die mensen hebben vaak het geld er niet voor. Ze hebben geld om een ezel of paard te kopen en als ze die gekocht hebben is het geld op. Het beetje wat ze verdienen gaat op aan eten voor hunzelf.. Voor hun is een paard of ezel gewoon een middel om je geld mee te verdienen, niet een levend wezen. Sommigen bedoelen het no gniet eens zo slecht, maar kunnen het gewoon niet betalen, en dan is het of je paard geen eten geven, of je familie geen eten kunnen geven....

maar dan nog is dat hun investering - zonder ezel of paard - wat dood zou kunnen gaan, hebben ze helemaal niks meer. Zijn ze dan echt zó dom?
En waarom zijn er zoveel die de beesten dan ook nog eens mishandelen- terwijl ze ervan afhankelijk zijn ? Ook zó dom?

Ik kan het niet begrijpen... :n

brooke-hospital zorgt wel voor verandering van een aantal dieren , maar ik vraag me dus sterk af of het verder wel nut heeft.. ? Ben je de dieren wel aan het helpen - of ben je (weer) geld aan het brengen naar de mensen uit die landen? Ik vraag het me af...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:52

superwoman, enig idee wat je zegt door die mensen als dom te bestempelen? Wij (bokkers) hebben geen flauw idee van armoede. Vind het nogal wat om mensen die wel beter willen, maar niet beter kunnen, gelijk als dom te bestempelen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:57

Ik ben benieuwd hoe de merrie is na de training.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:58

stef schreef:
superwoman, enig idee wat je zegt door die mensen als dom te bestempelen? Wij (bokkers) hebben geen flauw idee van armoede. Vind het nogal wat om mensen die wel beter willen, maar niet beter kunnen, gelijk als dom te bestempelen

Het staat er met een vraagteken.
Het niet kúnnen voeren kan ik nog enigsinds inkomen, maar de mishandelingen - kom op zeg... dat dier bloed toch ook?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:58

Als er zoveel paarden loslopen èn de mensen hebben honger waarom worden die paarden dan niet geslacht door de eigenaren die ze wegdoen?
Ik ben tegen vlees eten en dus ook paarden maar dit kunnen ze zelf toch ook verzinnen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:00

mja nog zoiets, paarden worden daar niet zomaar afgemaakt, zo hebben we ook een pony hierheen laten komen die een gebroken beentje had gehad, daar hebben ze ook aan lopen knutselen, terwijl hier iedereen gelijk had gezegd inslapen. Dat is daar dus ff heel anders.