Paarden op hol door Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Paarden op hol door Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 05:33

Mensen die het een vreemd verhaal vinden hebben vast weinig ervaring met manegelessen en ritten :+

Helaas overkomt iedereen het wel een keer.
Veel manegepony's, en zeker in de vakantie waar er veel word gehobbeld en gebutst,en getut met die pony's . Worden het een keer beu en gaan streken uithalen.

Elke pony kan een keer schrikken.
Ik heb een keer meegemaakt dat paarden gek werden van de dazen, een ging er aan de kletter en de rest ging mee, kwamen we ook met kindjes zonder paarden thuis.
Leuk is anders, en we zijn direct erna met allemaal grote meiden met dezelfde groep paarden nogmaals teruggegaan en de rit opnieuw gemaakt en de paarden duidelijk gemaakt dat dit dus niet de bedoeling was.

Vind het vreemd als mensen hier op bokt, wat toch wel doorgaans allemaal paardenliefhebbers zijn, niet snappen dat het ook wel eens mis kan gaan ???
Alleen omdat de paarden nu niet via dorp of bos lopen,maar via de stad, komt het in het nieuws. Maar het gebeurd heus vaker..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 05:36

Oh ja en Frekja.. Lees de boktregels even door .
Ik snap overigens niet waarom jij je zo druk maakt... vind je reacties ronduit vreemd hier in dit topic.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 06:31

Het verbaast me eerder dat het zo vaak goed gaat.
Als een paard gaat, kun je niet van een kind verwachten dat die hem houdt. Kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 06:43

Frekja schreef:
Rock schreef:
Ik was helemaal niet aan het zeiken... Ik kan het me alleen nog zo goed herinneren. En weliswaar ken ik de eigenaar van de Hollandse Manege niet, maar wel iemand die toen meereed op die buitenrit waarbij het zooitje aan de kletter ging (en ik wéét dat daar toen hele heftige dingen gebeurd zijn) en ik ken de eigenaresse van Nieuw Amstelland wel, en wat daar toen gebeurd is met de ontsnapte ponies werd ook in de manegekrant op humoristische wijze benaderd.

Ik denk dat jij het allemaal iets serieuzer oppikt dan dat ik het bedoeld heb. Het is vervelend dat het gebeurd, maar ik wilde enkel zeggen dat de Amsterdamse Manege niet de eerste manege is in Amsterdam waarbij zoiets voorkomt en waarschijnlijk ook niet de laatste zal zijn.

Dat gebeurt nou eenmaal wel eens!

Ik ken Heleen ook. Maar okee jij bent 24, ik ben minstens 2x24. Maar hou nu eens op met praten over anderen. Wat heb jij nu al in je leven gepresteerd?

Excuus, maar ik geloof dat het niet nodig is dat je als een zure pismerrie in de rondte trapt!! Ik heb de rest van je posts even bekeken en 9 van de 10 keer reageer je als een of andere ouwe tang. Goh, dan ben je misschien 48 maar je gedraagt je als een kind van 12! Ik heb van jou nooit eerder een post gezien en over mezelf mag ik toch wel zeggen dat ik op bokt enige bekendheid en/of respect heb verworven. Dat is wat ik tot nu toe op bokt 'gepresteerd' heb. Over wat ik in mijn persoonlijke leven gepresteerd heb; zat, maar dat is iets wat jou geen ene reet aangaat. -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:04

Frekja schreef:
Ach, ach blind en inslapen, ziiiiiiieeeeeeeeeeeeelllllllliiiiiiiiiiiiigggggggggggg!!!!!!!!!!!!!
Sorry, jij snapt er echt niets van, als je maar verdrietige foto's kunt/mag zien !!!!!
Ik begrijp niets van kinderen zoals jij.

Oh en nog even hierover, ik stond op het moment dat de groep de hoek om kwam zeilen net op het punt om de twee oudjes even te knuffelen, kon nog net op tijd uit de weg springen toen ze aan de kletter gingen en zag hem op nog geen drie meter afstand tegen die muur en toen de grond gaan. Dat was voor mij een behoorlijk traumatische gebeurtenis die ik nooit meer van m'n netvlies heb gekregen, dus me nu betichten van sensatiezoekerij is ronduit oneerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:06

Rock, let it be. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:07

:( -O- ;(

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:07

Laat gaan Rock, gewoon boven staan.

Of het nu wel of niet kan gebeuren, het blijft levensgevaarlijk wanneer er paarden in drukbevolkt gebied los lopen. Ik hoop voor de manege dat ze geen schadeclaim aan hun broek krijgen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:11

Frekja schreef:
Rock schreef:
Ik weet nog wel een keer dat wij ook aan de kletter zijn gegaan in het bos daar :j Vrachtwagen die zijn remmen ontluchtte op die ene doorgaande weg zo'n 10 meter naast het ruiterpad... achterste pony (ook al een oudje) schrok en joeg de hele groep naar voren...

En een andere keer dat er een ponykampgroep ineens in volle galop het terrein op kwam denderen. Twee oude paardjes die los stonden te grazen op het grasveldje sloten zich aan waarbij de ene (die blind was) tegen een muur knalde ;( later hebben ze hem in moeten laten slapen....

Dat zijn inderdaad de risico's die eraan zitten... wel erg verdrietige risico's ;(

Ach, ach blind en inslapen, ziiiiiiieeeeeeeeeeeeelllllllliiiiiiiiiiiiigggggggggggg!!!!!!!!!!!!!
Sorry, jij snapt er echt niets van, als je maar verdrietige foto's kunt/mag zien !!!!!

Wat doe jij vreemd zeg, ik begrijp niks van jouw reactie. Rock doet niets bijzonders in haar reactie en jij reageert er meer dan overtrokken op. Ik stel voor dat je gewoon uitspreekt wat je echt wil zeggen en deze reacties achterwege laat?

Overal waar paarden lopen en verhuurd worden gaan ze aan de haal. Het zijn dieren, kan gebeuren. Heel vervelend, vooral als je ermee te maken hebt. Niemand verwijt iemand iets, behalve jij iemand die je niet eens kent. Heel bijzonder.

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 02:55

nou,genoeg,iedereen van de nek van frekja af en weer ontopic :+ .
ponies gaan vaker aan de kletter,vanmiddag nog bij mijn stal. beginnende ruiters erop van een symjo poniekamp,eerst een tijdje les en daarna nog een rondje door het 'bos'naar heiloo. komt een motor met een pl....ris gang over de weg,een ponie schrikt,gooit ruitertje eraf en de rest deed dat na,resultaat 4 kids op de grond, 5 ponies in racegalop terug naar stal. gelukkig geen gewonden, kids opgehaald, andere ponies gezadeld en hop,koters er weer op en rijen weer. hoor je niks meer van behalve als dit in de bewoonde wereld gebeurt en als het in de media terecht komt.
ik denk dat de meeste manegeruiters wel voorbeelden kennen. }:0

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 00:45

Pfff... dat is behoorlijk schrikken als er zoiets gebeurd :\ .
Het kan natuurlijk altijd en overal gebeuren, maar als de ponys vervolgens richting stad gaan, is dat natuurlijk wel een stukkie "linker" dan als zoiets bij ons in het bos gbeurd waar nauwelijks wegen en verkeer te bekennen zijn!
Frekja schreef:
Rock schreef:
Ik weet nog wel een keer dat wij ook aan de kletter zijn gegaan in het bos daar :j Vrachtwagen die zijn remmen ontluchtte op die ene doorgaande weg zo'n 10 meter naast het ruiterpad... achterste pony (ook al een oudje) schrok en joeg de hele groep naar voren...

En een andere keer dat er een ponykampgroep ineens in volle galop het terrein op kwam denderen. Twee oude paardjes die los stonden te grazen op het grasveldje sloten zich aan waarbij de ene (die blind was) tegen een muur knalde ;( later hebben ze hem in moeten laten slapen....

Dat zijn inderdaad de risico's die eraan zitten... wel erg verdrietige risico's ;(

Frekja schreef:
Ik ken Heleen ook. Maar okee jij bent 24, ik ben minstens 2x24. Maar hou nu eens op met praten over anderen. Wat heb jij nu al in je leven gepresteerd?

:?

Volgens mij heeft Frekja een probleem met zichzelf :)* !

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 01:05

Zo heavy reacties hier zeg. Wat maakt Frekja zich druk tis gebeurd zo be it.