Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Katja schreef:Van Veen is een geweldige man, niet alleen in zijn omgang met de dieren maar zeker ook met de eigenaren.
Moet er niet aan denken dat hij er waarschijnlijk toch wel over een aantal jaar mee zal stoppen want wie neemt zoiets nog over...
kimmie261 schreef:ik vind het een helder verhaal,niets meer ,niets minder,denk dat het voor die man al een hele taak is dat ie zoveel mensen met verdriet moet opvangen...
en slachten,tja,ik denk er binnekort toch wel zelf voor te staan,ik heb 1 ervaring met een paard inslapen,die lag al,maar wat een drama was dat zeg...
en nu...ws moet er straks 1,die zo vecht als ie een spuit moet krijgen,we hangen er hier met 3 man aan,meneer is zo sterk...
ik denk dat de kogel voor hem het snelst is,hij vind meegaan op de trailer geweldig,en zou niet weten waar die terecht komt,en ineens is het over...veel minder traumatisch,als hem laten spuiten,en pramen op om die naald in zijn nek te krijgen enz...
alleen ik moet dan zo dapper gaan zijn...ik moet de kortste en snelste weg voor hem kiezen,maar gelukkig heb ik nog even de tijd om daarover na te denken
Sandeman schreef:Heb al meerder verhalen over Nijkerk gelezen.Heb wel respect voor deze man. Persoonlijk zou ik niet kiezen voor slachten, maar voor inslapen. Ook eet ik absoluut geen paardenvlees. Geen probleem als anderen dat wel doen.
Twiggy2008 schreef:Nog even ter info; ik las net dat je bij de Rendac voor 500 euro ook kan regelen dat ze je paard met een brancard/vrachtwagen op kunnen komen halen. Dus niet met de wagen met de grote grijper.
Je paard komt dan om door verbranding, wat dus niet veel anders is dan crematie, al hoewel je met crematie de urn nog kan bewaren of je paard nog kunt uitstrooien ergens.........
Sammie schreef:Persoonlijk vind ik het ergens een zeer kromme beredenering om geen paardenvlees te eten, waarbij de meeste paarden dus geen zeer goed leven hebben gehad. Vervolgens eet je wel die lekker hamburger, gehakt, ei of spareribs van een varken/ kip/ kalf dat het daglicht wellicht amper heeft gezien. De koe moet tegenwoordig naar buiten, maar voorzover ik weet geldt dit nog niet voor kippen en varkens..
(wat bij rendac vandaan komt zit trouwens ook in drop, je slagroomtaart, je bureau, lijm ect etc - maw je komt er echt niet onderuit om producten te hebben/gebruiken waar resten van paard in zit.)