'Wild paard' helpt in strijd tegen vergrassing op Veluwe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: 'Wild paard' helpt in strijd tegen vergrassing op Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:18

@Paardentango : de wolf rukt al op vanuit Duitsland, dus dat is een kwestie van even wachten :D
Beren hebben we al, volgens mijn paard iig, die zitten regelmatig achter bomen ;)
En die kippen moet je nu ook al binnen houden (zeker 's nachts) want de vossen zijn hier behoorlijk roofzuchtig.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:29

Ik word een beetje moe van al die knuffelnatuur, en vooral van natuurknuffelaars die idd niet eens de moeite nemen om uit te zoeken welke plantensoorten giftig zijn voor bepaalde landbouwrassen en wat deze eten....

Paarden vogelkers laten eten... Succes. -O-

Grappig dat de wolven oprukken. Dan gaan ze dus de wasbeertjes achterna. :+
Herten hebben inmiddels Zeeland bereikt en verspreiden zich verder.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:32

sporter schreef:
Ik dacht dat die beesten daar al liepen, of was dat ergens anders?

Dat dacht ik ook... blijkbaar zijn ze er nog niet helemaal uit ! Ik denk dat het een prima oplossing is =)

In de 1e van de bovenbouw hadden we een schoolkamp, daarmee moesten we een week in een bos die vogelkersen eruit trekken... Echt er viel niet tegenop te trekken, wat een bomen ! 8)7

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 03:15

guanacotje schreef:
rainbow8 schreef:
Als het dan maar geen uitdaging wordt voor de ruiters die passeren. Of mag je daar niet knolhollen??

ja,ik vraag me ook af hoe ze dat gaan doen. Lijkt me niet zo interessant als je onderweg een kudde loslopende paarden op het pad tegenkomt...

hier in de duinen lopen dartmoor ponies, als ik die tegenkom , soms letterlijk op het ruiterpad geeft dat totaal geen probleem. meestal kijken ze heel verwondert naar mijn vlekken monster maar doen verder niets, ze nemen meestal wel wat afstand. de beheerder heeft wel de hengsten ertussenuit gehaald om problemen voor te zijn. ik heb meer problemen met de schotse hooglanders, als deze een kalf hebben dan gaan ze niet opzij, integendeel! ze komen dreigend op je af, er zijn al een aantal incidenten met wandelaars geweest die de signalen niet begrepen van mamakoe. :+ gelukkog is mijn appie sneller als een koe en loopt ook zonder probleem door de struiken zodat ik er mooi omheen kan als het moet. :D . neemt niet weg dat het een prachtig gezicht is die ponies en koeien in het "wild" :+

Sonja_vR

Re: 'Wild paard' helpt in strijd tegen vergrassing op Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:05

op de veluwezoom lopen ijslanders,
en op een heel aantal andere gebieden ook trouwens , kijk maar op NSIJP.nl kopje begrazing/opfok
gaat prima, zolang de kudde maar beheert word en niet aan het lot word over gelaten
en laat er aub commercieel ook nog aantrekkelijke rassen lopen, en besteed het uit als een begrazingsgebied , dan overleeft alles het en hebben meerdere partijen er profijt van (natuur en de dieren )
want laten we wel wezen
echt wild gaat niet in nl, daar is de natuur gewoon veel te versnipperd voor