WK Verden: Emmelie Scholtens wint titel bij zesjarigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 00:05

Oooooh dat zal!! :D Ik vind dit zo ontzettend gaaf voor Em! :D
Ik hoop dat er nog een filmpje online komt van de prijsuitreiking, dan kan ik ook daar nog van genieten!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 07:11

Shamrock4NL schreef:
Misschien moeten sommige hier Westpoint eens irl zien draven... :D
en dan weer zeggen wat je ervan vind.... ;)

Dat vind ik bij elk paard!

bulck

Re: WK Verden: Emmelie Scholtens wint titel bij zesjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 07:27

Super chqie bok, heel professioneel voorgesteld. Begrijp sommige kritieken absoluut niet. allereerst is dit een meerdaags concours, logisch dus dat de paarden in de laatste proef mss net dat sprankelende wat missen. We spreken hier wel over 6 jarige paarden die proeven laten zien op Z2 niveau en met argus ogen bekeken worden. Kampioen word je in Verder niet zomaar.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:21

Shamrock4NL schreef:
Misschien moeten sommige hier Westpoint eens irl zien draven... :D
en dan weer zeggen wat je ervan vind.... ;)

Ik heb em gezien in Verden, en ik vond hem ook heel goed lopen!
Was er voorheen niet zo gecharmeerd van, maar ik vind het nu een heel best paard!
Schimmel kreeg idd teveel punten, wynton liep ook heel goed, alleen was de aanleuning van karolus niet best, zaterdag was het nog minder, dan liep hij er steeds uit!Wel een heeeeeeeel leuk paard overigens!

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:05

liliputter schreef:

Inderdaad, daarom kan je zo'n paard niet beoordelen door zo'n filmpje! Lijkt mij.. ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:08

Shamrock4NL schreef:
liliputter schreef:

Inderdaad, daarom kan je zo'n paard niet beoordelen door zo'n filmpje! Lijkt mij.. ;)

Helemaal mee eens! Je krijgt wel een indruk, alleen om goed te kunnen oordelen moet je een paard toch in het echt zien lopen.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:56

Westpoint kan zeer appart draven, maar ik denk dat emmelie hem met name in het drafgedeelte een beetje op save gehouden heeft. En dat heeft ze goed gedaan, want in de galop maakte ze alles goed!
Een hele fijne nette proef!
Een terechte kampioen!
Gefeliciteert Emmelie. :+

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:07

Ik denk toch echt niet dat ze tijdens het drafgedeelte op safe gereden heeft! ;)
Het is een wereldkampioenschap, het lijkt me toch dat je dan het uiterste uit je paard probeerd te halen.. :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:29

Shamrock4NL schreef:
Ik denk toch echt niet dat ze tijdens het drafgedeelte op safe gereden heeft! ;)
Het is een wereldkampioenschap, het lijkt me toch dat je dan het uiterste uit je paard probeerd te halen.. :D

Dan moet het daar wel het type paard voor zijn om op zo,n moment alle remmen los te gooien en dat is hij in mijn ogen niet.
Ik heb hem op de hengstenshow veel beter zien draven! :o
Dat zag je wel terug in de uitgestrekte draf, net iets te veel en hij springt aan. (1e uitgestrekte draf)

Maar om een lang verhaal kort te maken, het maak niets meer uit, het was een mooie proef, hij is een terechte kampioen :+

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:43

manueeltje84 schreef:
Dan moet het daar wel het type paard voor zijn om op zo,n moment alle remmen los te gooien en dat is hij in mijn ogen niet.
Dat zag je wel terug in de uitgestrekte draf, net iets te veel en hij springt aan. (1e uitgestrekte draf)

Maar om een lang verhaal kort te maken, het maak niets meer uit, het was een mooie proef, hij is een terechte kampioen :+

Ik heb er dan vast geen verstand van, maar in mijn ogen in Westpoint absoluut een paard die gigantisch kan showen.
Hij heeft in Verden zijn beste beentje voor gezet, en dat resulteerde in een gouden plak! :D
Vergelijken met een hengstenshow is wat hoog gegrepen denk ik...

Het aanspringen tijdens het strekken was jammer, maar Emmelie corrigeerde dat uitstekend!

Maar zoals je zegt: Terecht kampioen, en daar ben ik het absoluut mee eens!! :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:01

Shamrock4NL schreef:
manueeltje84 schreef:

Ik heb er dan vast geen verstand van, maar in mijn ogen in Westpoint absoluut een paard die gigantisch kan showen.
Hij heeft in Verden zijn beste beentje voor gezet, en dat resulteerde in een gouden plak! :D
Vergelijken met een hengstenshow is wat hoog gegrepen denk ik...

Het aanspringen tijdens het strekken was jammer, maar Emmelie corrigeerde dat uitstekend!

Maar zoals je zegt: Terecht kampioen, en daar ben ik het absoluut mee eens!! :D

Ik zal de laatste zijn die zegt dat je er geen verstand van heeft.
Maar neem aan dat je de hengst goed genoeg kent om te weten dat hij zeer appart kan draven.
En als we het over het drafgedeeltje in Verden gaan hebben, dat weet je net zo goed als ik dat hij het nog beter kan!
Dat neemt niet weg dat het een fijne proef was, en Emellie reed hem keuring, en die kleine storing corrigeerde ze heel goed.
Ik zal eens kijken of ik het filmpje van Westpoint nog op mijn pc heb staan van de hengstenshow van Jespers.
Daar draafde hij zo appart!!! en zo heb ik hem vaker gezien.
Ik wilde er dit jaar ook met dekken, maar Adri is bij mij tuis geweest naar de merrie komen kijken, en het veulen wat ze nu aan de voet heeft.
Op advies van hem hebben we het toch niet gedaan, hij past niet op onze merrie (merrie heeft een vrij gecomplisserd karakter) dus de keuze is op Uphill gevallen. (ook een absolute topper :P )

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:31

Ik hoef geen filmpjes hoor, ik weet het wel! ;)
Het is natuurlijk wel een 6-jarig paard, er zijn maar weinig paarden die op deze leeftijd zo lopen als Westpoint.
Het maakt ook niet uit, hij is wereldkampioen... en dat blijft hij!! :D

Leuk, een Uphill... Up is echt mijn favoriet, echt een heerlijk dier! :D

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:24

Emmelie heeft wel lef.........
Gelijk haar "schoonmoeder" even flink aan de kant zetten. Dat begint goed!

:D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:32

Shamrock4NL schreef:
Het is natuurlijk wel een 6-jarig paard, er zijn maar weinig paarden die op deze leeftijd zo lopen als Westpoint.

Dat vondt ik dus ook, zo,n fijn karakter, en hij lijkt heel goed te passen op onze merrie.
Dus naar nog eens een goed gesprek met van Norel is ze geinsemineerd met up, meteen raak!
Dus eind maar krijgen wij een flup hill _O-

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:39

Shamrock4NL schreef:

Vooral qua karakter! Heb hem vorig jaar op het NK mee gemaakt en wat was dat een fijn paard zeg! 8-)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:32

liliputter schreef:
Shamrock4NL schreef:

Vooral qua karakter! Heb hem vorig jaar op het NK mee gemaakt en wat was dat een fijn paard zeg! 8-)

Wie Uphill of Westpoint?

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:18

Ik neem aan Uphill! _O- _O- _O-

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:20

Ojah, dat moet ook wel!! Westpoint heeft nog geen NK gelopen.
( dat gaat 5 September pas gebeuren... ;) )

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:19

klopt idd, stond er even niet bij stil, maar we/(ik) dwaalde ook van het onderwerp af, het gaat over westpoint :+ (maar Uphill is net iets leuker :o ) uhummm heb niks gezegd. :o

FF terug naar Westpoint, heb nog wat fotokes van hem gevonden, waaronder ook Emmelie die een traantje liet vallen.
Wat een geweldig succes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:26

Nou vraag ik me nog 1 ding af.
Emmelie gaat nu samen wonen met haar vriend, en krijgt daar op stal een stel fijne paarden te rijden, betekend dit dan dat ze Uphill en Westpoint niet meer zal rijden?

Had laatst van iemand op bokt vernomen dat ze alleen westenwind nog bleef rijden.

Zou erg jammer zijn... ;(