Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Tallie_Ho schreef:Wat vervelend dat het zo moet gaan.. Er is voor beiden wat te zeggen.. Ik snap alleen niet dat het zo moet escaleren..
venga schreef:Ik ken de situatie inderdaad niet, maar mishandeling staat niet in verhouding (volgens mij had ik dat woord moeten kiezen) tot het onbevoegd rijden op een weiland.

Huertecilla schreef:venga schreef:Ik ken de situatie inderdaad niet, maar mishandeling staat niet in verhouding (volgens mij had ik dat woord moeten kiezen) tot het onbevoegd rijden op een weiland.
Euh????![]()
Het was toch de boer wiens land vertrapt is én die mishandeld is bij bezwaar maken daarover?
´Een 54-jarige inwoner van Oud-Beijerland vindt dat zij door de politierechter ten onrechte is veroordeeld voor de mishandeling van een boer en een boerin bij Klaaswaal.´
hc
) tot het aangesproken worden op het onbevoegd rijden op een weiland.
venga schreef:marieminime schreef:ken je de precciese situatie dan? of ken je dit ook alleen van het verhaal boven aan.
wie weet is er wel ruzie geweest waarbij lichaanlijk contact is geweest.
voor beiden wat te zeggen idd,maar als er schade aan het land is door jou beslissing het paard het land in te laten lopen,vind ik wel dat je die schade hoort te vergoeden.
zou wat zijn als er een paard onrustig is of schrikt en iemand stuurt hem mijn tuin in om rustig te worden. als er schade is is een vergoeding terecht.
overigens kan ze dit volgens mij gewoon via haar w.a regelen. mijn w.a dekt ook schade die mijn pony bij andere aanricht
Ik ken de situatie inderdaad niet, maar mishandeling staat niet in verhouding (volgens mij had ik dat woord moeten kiezen) tot het onbevoegd rijden op een weiland.
Dat zou inderdaad met excuses en een evntueel herstel van de schade opgelost moeten worden.
crossmonster schreef:Hmm dubieus verhaal...
marieminime schreef:dan snap ik hem haha. maar wat ik uit de tekst opmaak is dat de vrouw is aangeklaagt voor mishandeling,zou betekenen dat zij iets richting die boer en boerin heeft gedaan. ben benieuwd naar de uitspraak
Sientje schreef:bulck schreef:Idd op een grasland kan je toch afspreken dat je ofwel zelf komt gelijktrekken en de plekken inzaait. Of bij hooiland geef je de man de prijs van een baal of 5.
Het is en blijft zijn grond...
Helemaal mee eens. Die moeder had in elk geval aan de boer kunnen vragen wat de schade was...

pardy schreef:precies! ze is al veroordeelt! en tijdens het voortraject heeft ze heus ook wel aangegeven dat ze zelfverdediging heeft gebruikt.
Ik ga er vanuit dat de rechter niet op zijn achterhoofd is gevallen. Dus is ze naar mijn idee gewoon fout.
pardy schreef:precies! ze is al veroordeelt! en tijdens het voortraject heeft ze heus ook wel aangegeven dat ze zelfverdediging heeft gebruikt.
Ik ga er vanuit dat de rechter niet op zijn achterhoofd is gevallen. Dus is ze naar mijn idee gewoon fout.
Misschien is t naïef, maar als er een uitspraak is geweest heb ik het idee dat dat wel zal kloppen.... worden er in hoger beroep niet voornamelijk zaken geseponeerd door "vorm"fouten? Tenminste dat zijn mijn gedachten.. die van een rechts-"leek".