Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
love_nadesh schreef:KiWiKo schreef:ik vind het egoistisch om iets in leven te houden wat geen leven heeft......... of qua pijn of qui beweging
Nou het veulen leert toch weer lopen een paard word toch geboren om vrij tezijn niet om persee erop tekunnen rijden als het verder pijnloos kan leven wat is het probleem dan? Miss is het wel een leuk paardje voor gehandicapten als poetspaardje en de dingen die erbij komen kijken of weidemaatje.
Elisa2 schreef:Hm mischien kunnen ze nu juist gaan kijken in hoeverre dit dier revalideert en wat het dan nog wel of niet kan.Zodat er anderen mischien ook weer mee gered worden.En wat betekenen een paar weken/maanden pijn met pijnstillers als zo'n dier dan de rest van het leven pijnvrij en vrolijk rond kan huppelen?
KiWiKo schreef:zeker als je, je bedenkt dat er beeeeeerrrgggeeeennnn bokkers zijn die denken dat een jong paard al getraumatiseerd is bij een skup onder de kont
pharagirlke schreef:Maar daar mag je al helemaal niets van zeggen, maar dat vind ik idd even zeer paardONwaardig moonfish.. Ga geheel met je mee...
Yinnar schreef:KiWiKo schreef:zeker als je, je bedenkt dat er beeeeeerrrgggeeeennnn bokkers zijn die denken dat een jong paard al getraumatiseerd is bij een skup onder de kont
Overdrijven is ook een vak hè. Men kan het nu eenmaal niet altijd met elkaar eens zijn.
Ik vind het goed dat ze een poging hebben gewaagd. Het eindresultaat is nog helemaal niet bekend maar iedereen weet te vertellen wat het dier voelt, doet en wat voor een toekomst het heeft. Misschien handig om te wachten hoe het beestje verder reageert en wat de mogelijkheden zijn op de lange termijn. Maar hey, dat is slechts mijn mening hoor!
als ik een veulen welverdient een behoorlijke skup onder de kont geef.......... dan is leiden in last
half bokt op zn achterste benen 
KiWiKo schreef:niet als zo een paard geen leven zonder pijn heeft......... ding is nog jong, en een operatie met de bijbehorende pijn en de revalidatie hakt er behoorlijk in bij zo een jonkie.........
zeker als je, je bedenkt dat er beeeeeerrrgggeeeennnn bokkers zijn die denken dat een jong paard al getraumatiseerd is bij een skup onder de kont

Als het maar niet massaal gebeurd. Janine1990 schreef:Etisch verantwoord?
Is het etisch verantwoord om een gehandicapt kind, geboren zonder arm/been of wat voor ernstige aandoeningen te laten leven? Het kind leeft niet voor niets, het veulen in mijn ogen ook... Ik zie geen verschil.
Altijd dat gezeur dat we niet mogen beslissen over een mensenleven, maar wel over een dierenleven...
Iig nog niet meteen.