Zevenjarig meisje omgekomen op ponyboerderij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Zevenjarig meisje omgekomen op ponyboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:37

Hier even iemand die een van de familieleden van het bedrijf heeft gesproken. Het meisje liep niet naast een pony en hoorde niet op die plek te zijn.. maar aan het spelen op de speelplaats.

Meer kan ik er niet over zeggen omdat het niet mag.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:45

Een ongeluk blijkt inderdaad maar weer in een heel klein hoekje te zitten.
Ontzettend vervelend voor alle betrokkenen en hoe het dan ook gekomen mag zijn, niemand heeft hier om gevraagd.
Het is en blijft verschrikkelijk.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:48

Echt een afschuwelijk ongeluk.. Heel veel sterkte voor de nabestaande en de eigenaresse van de stal, wat een nachtmerrie zeg..

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:51

wat verschrikkelijk kinderren en boerderijen jasses

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:04

0ojannekeo0 schreef:
Op de vork van de heftruck zat een baal stro, daardoor was het meisje niet zichtbaar...

Je mag als je zo geladen bent alleen achteruit rijden zodat je zicht hebt op waar je naartoe rijdt.
Dan nog zijn kinderen onvoorspelbaar en is een ongleuk zo gebeurd. Vreselijk voor alle betrokkenen!

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:21

Jeetje, je geeft je dochter op voor een dagje plezier op een georganiseerde ponydag en toen kwam ze niet meer terug.

Maar toch, ik lees dat de dag was georganiseerd door eigenaresse van de stal en niet door een BSO of zoiets. Toch reed de eigenaresse rond op een vorkheftruc en gaf op dat moment dus geen leiding aan de kinderen en hun begeleiders.

Dit roept bij mij veel vragen op. Hoeveel begeleiders waren er? Waren die begeleiders meerderjarig? Het is een grote groep kinderen voor zo'n uitstapje. Als het een schoolexcursie voor kinderen in deze leeftijd zou zijn, wordt het al gauw opgedeeld in groepjes van 4-5 kinderen per volwassene. Dan raak je er niet "zomaar" eentje kwijt die je terug vindt op een plaats waar ze niet mogen komen.

Ik vermoed dat de politie nu de toedracht van dit bedrijfsongeval nauwkeurig onderzoekt. Of er nalatigheid aangerekend kan worden etc.

Een vreselijk ongeval. Maar als ouder van een kind in de leeftijd van het slachtoffertje verbaas ik me er vaak over dat jonge kinderen op maneges begeleid worden door maar iets oudere kinderen. Ik weet natuurlijk niet of dit hier het geval was, maar het zou zomaar kunnen.

Daarnaast zou ik mijn kind niet zomaar toevertrouwen aan goedwillende maar wellicht erg onervaren particulieren die iets "leuks" organiseren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:23

Mensen, misschien even de post van Dustinlover lezen?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:31

echt verschikkelijk en zo dicht in de buurt ook
ik weet niet om welke manege/pensionstal/boerderij het gaat
ik denk ook niet dat de mensen op de eigenarese van de manege zich moeten uikuren dit was noooit de bedoeling geweest dat weet ik zeker
ik doe zelf ook kampen begeleiden en geloof me je bent er zo eentje kwij ook al heb je er maar 5 onder je hoede ze zijn zo ontzettend snel een tel niet opletten en ze zijn weg
ik vind het echt heel heel heel erg van het meisje het had nog een mooi leven kunnen hebben helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:32

wat vreselijk zeg! Ik verbaas me wel een beetje dat als jij 30 kinderen hebt rondlopen je dan met zo'n ding gaat rijden, kinderen zijn onvoorspelbaar en je weet nooit waar ze uithangen, ik wil hier niet mee zeggen dat de eigenaresse schuldig is. Diegene die op t meisje had moeten letten is dus ook nalatig geweest.
Ik ben blij dat de overige kinderen dit drama niet gezien hebben.

Vreselijk voor de nabestaande van het meisje, maar ook voor de eigenaresse, zoiets draag je je hele leven bij je

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:51

Cinnepin schreef:
wat vreselijk zeg! Ik verbaas me wel een beetje dat als jij 30 kinderen hebt rondlopen je dan met zo'n ding gaat rijden.

Misschien omdat paarden levende wezens zijn, die verzorging nodig hebben en die gewoon ook doorgaat, ookal is er zo'n groot evenement bezig.

Verder staat er in de titel dat het een ponyboerderij is. Dat vind ik een beetje een raar woord voor een trainings, africhttings, instructie & pensionstal.
Er lopen daar genoeg ervaren & opgeleidde mensen rond. Dus ik wil hier ook niet spreken over "onervarenheid".
Daarbij worden deze ponykampen al jaren gehouden op deze locatie.

Wat ik altijd zo jammer vind, dat in zo'n geval altijd per direct met vingertjes gewezen word naar iemand.
Erg jammer dat er nooit eerst serieus gekeken word naar wat het geval is.

En misschien is dat zowiezo slimmer om dat over te laten aan de politie en andere mensen die daar voor opgeleid zijn!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:56

Wat een nachtmerrie.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden en alle betrokkenen. Heel triest :(:)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:59

Jeetje! :oo

Sterkte voor de nabestaande, de eigenaresse en de betrokkenen! :(:)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:02

och jee....
wat erg....dat is hier in de buurt....
Vind het echt verschrikkelijk....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:03

Cinnepin schreef:
wat vreselijk zeg! Ik verbaas me wel een beetje dat als jij 30 kinderen hebt rondlopen je dan met zo'n ding gaat rijden, kinderen zijn onvoorspelbaar en je weet nooit waar ze uithangen, ik wil hier niet mee zeggen dat de eigenaresse schuldig is. Diegene die op t meisje had moeten letten is dus ook nalatig geweest.
Ik ben blij dat de overige kinderen dit drama niet gezien hebben.

Vreselijk voor de nabestaande van het meisje, maar ook voor de eigenaresse, zoiets draag je je hele leven bij je

als er vanuit gegaan word dat er genoeg begeleiding is en de kinderen niet komen waar ze niet horen te komen.... de paarden zullen toch gevoerd moeten worden, en ze kunnen niet elke keer alles stopleggen op een bedrijf als er kinderen zijn
neemt niet weg dat ik raar vind, aangezien je normaal met een heftruck achteruit hoort te rijden als je iets op voorvork hebt liggen

heel erg dat dit gebeurd is, voor beide partijen
gelukkig hebben geen van de andere kinderen het ien gebeuren, maar zal er zeker weten toch flink inhakken bij hun

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:03

OHMYGOD!! ik heb daar altijd gereden. Oh wat afschuwelijk!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:05

Wat een vreselijke gebeurtenis. Heel veel sterkte voor de nabestaanden ;(

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:10

Werd vanochtend gebeld met dit vreselijke nieuws.
Ik ken de eigenaresse van de stal zeer goed, heb er ruim 1,5 jaar met mijn paard gestaan en we komen er nu nog regelmatig om even bij te kletsen met iedereen.
Het is voor iedereen verschrikkelijk.
het artikel klopt helaas niet helemaal zoals dustinlover ook al schreef.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:14

Laatst bijgewerkt door SillyB op 04-08-09 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:14

Cinnepin schreef:
Ik verbaas me wel een beetje dat als jij 30 kinderen hebt rondlopen je dan met zo'n ding gaat rijden, kinderen zijn onvoorspelbaar en je weet nooit waar ze uithangen,

Mmm, dat denk ik nu ook. Zo naïef. Zowel de organisator als de ouders. Maar ja, de kachel moet branden -zo'n ponymiddag is vast geen liefdadigheid- en bij paarden is nou eenmaal altijd werk te doen. Ouders moeten werken, kind moet toch ergens naar toe tijdens de vakanties. Te licht gedacht over de risico's. Beide partijen.

Ik denk dat zo'n dag kan goed verlopen. Met heldere regels en afspraken met de begeleiders en een goed dagprogramma. Deze kinderen waren blijkbaar uitgekeken op de speelplaats en gingen zelf op onderzoek. Dat doen kinderen nu eenmaal. Met een bomvol dagprogramma, kleine groepjes, heldere regels en bekwame begeleiding is de kans op dit soort ongevallen echt veel kleiner.

Ik blijf het een vreselijk ongeluk vinden. Ik hoop dat ouders en organisatoren van dit soort dagen hiervan leren. Als je goed met paarden kan omgaan wil dat nog niet zeggen dat je ook met grote groepen jonge kinderen kan omgaan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:18

Hoe het ook is gebeurd, het is een ongeluk! Ik vind het misselijkmakend dat er meteen weer van alles in twijfel word getrokken. Wie er ook gereden heeft, dit blijft voor eeuwig op je netvlies gebrand staan. Het is vreselijk dat zoiets gebeurt maar het zijn vaak kleine dingetjes die lijden tot zo'n tragisch iets. Ik wil iedereen die betrokken is geweest bij het ongeluk heel veel sterkte wensen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:10

.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 07-07-24 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:10

Even iets rechtzetten...
Het kind kwam de hoek omrennen (zonder pony indd) en liep zo onder de heftruck op een plaats waar ze op dat moment niet mocht zijn.

Deze mensen zijn geen particulieren die 'even' iets leuks organiseren maar zeer ervaren mensen die al jaren ponykampen geven.
Dit had iedereen kunnen overkomen, en helaas is het deze mensen overkomen. Vingertjes wijzen heeft in deze totaal geen zin!
Er is altijd van alles wel iets te zeggen maar het is nu eenmaal gebeurd en dat is verschrikkelijk moeilijk voor alle partijen!!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:19

Ik sprak zojuist met twee van de kinderen die daarop dat moment op kamp waren. Het ongeluk is gebeurt toen zij aan het lunchen waren op een heel ander gedeelte van het bedrijf. Ze hebben er niets van mee gekregen.
Toen het eenmaal gebeurt was is er gezegd dat er iets omgevallen was en dat ze niet naar die plek mochten, en dat is ook niet gebeurt. Ze zijn allemaal vrij snel met een bus afgevoerd naar de brandweerkazerne. Pas daar heeft mijn kleine vriendinnetje eens zitten tellen. Ze zaten in een groepje van acht en er waren er maar zeven op de kazerne. Nou is zij pas 10 maar ze snapte wel dat een en een twee is.
Er is meteen slachtofferhulp ed bij geweest en de afwikkeling is voor de kinderen niet echt traumatisch geweest. Tenminste ik de twee die ik gesproken heb baalde vooral dat ze nu geen kamp meer hadden. En dat lijkt me een gezonde reactie voor een kind.

Wat betreft de begeleiding; De eigenaresse en het personeel op hetbedrijf zijn wel ervaren, maar er werd ook erg veel 'begeleiding' gedaan door "zestienjarigen" die dat op vrijwillige basis deden. Je kunt daar je kanttekeningen bij zetten.
Hoe dan ook het is en blijft moeilijk. Ik moet vooral denken aan de eigenaresse, vreselijk wat die nu mee maakt. Je moet er toch niet aan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:27

Ik leef ontzettend mee met de ouders van Zoë, maar net zo goed met de eigenaresse en iedereen die er mee te maken heeft. Dit gaat niet in je koude kleren zitten. De eigenaresse mogen ze wat mij betreft met rust laten, die heeft haar grootste "straf", dit vergeet zij nooit meer. Ik wens haar dan ook zeker enorm veel sterkte en succes met het verwerken van dit alles en het voortzetten van haar bedrijf dat op dit moment juist zo mooi groeiende is!
Hier thuis hebben wij gister ook een stuk van het ongeluk meegekregen.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:25

Vandaag staat er bijna een hele pagina vol met berichtjes voor haar. Bij de overlijdensadvertentie pagina.. kreeg weer rillingen...