Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:29

Twiggy2008 schreef:
tessacheyenne schreef:
Ach de meeste kinderen weten niet eens waar de biefstuk vandaan komt...dat komt toch uit de supermarkt?????????

De mijne weet niet eens wat een biefstuk is. :D

Ik weet dat 't lekker is, da's voldoende. :Y)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:31

:') leest de topic titel en denkt .. :')

sinds wanneer heeft de jeugd problemen met

- frikandellen
- kroketten en bitterballen
- studentenpikkies (knakworstjes)
- mora snacks
- salami op de piza

etc etc etc

maar dat bedoelden ze niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:32

Cayenne schreef:
http://www.telegraaf.nl
Een Belgisch vleeswarenbedrijf vindt dat jongeren dit vlees moeten leren eten.
Het is voor ons belangrijk dat ook kinderen die gewoonte aanleren.

Pardon :? . Ik maak zelf wel uit wat ik eet. Belangrijk; voor jullie bankrekening ja.

Ik eet geen paardenvlees, en dus ook geen frikandellen, kroketten en andere ondefiniëerbare zooi.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:33

Miss_Malfoy schreef:
Ik weet dat 't lekker is, da's voldoende. :Y)

Tja, dat is jouw smaak. Ik walg van dode lijken, kan er niets aan doen. ;)
Mijn dochter taalt niet naar vlees en ik hoop dat dat zo blijft. Als zal ik haar niet verplichten vegetarisch te blijven, als ze wel vlees wil eten in de toekomst. Zelfs knakworstjes (wat veel kinderen zalig vinden) krijg je er echt niet in, ook al zijn de andere kinderen nog zo wild van enthousiasme :+ . De geur van vlees (en vis) vindt ze ook vies. We liepen van de week langs een tent met gegrilde kippen aan het spit, je had haar moeten horen over die smerige geur. :D

Juliette86, nou inderdaad, belangrijk voor HUN bankrekening. Nou, ze kunnen allemaal de pot op. :Y)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:34

Ik eet geen paardenvlees, maar ook geen ander vlees. Vind een paard net zo zielig als een rund of kip.
Laatst bijgewerkt door Steef op 03-08-09 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:34

Waarom maakt dat Belgische vleeswarenbedrijf zich zo druk om wat IK eet?
Ik ben dus ook één van de zovelen die geen paardenvlees eet. Eet dus ook geen kroket(alleen van Kwekkeboom of Van Dobben, zonder paard dus), geen frikandel oid.

Waarom ik wel een stukje kip, koe of varken eet? Puur omdat ik geen band met die beesten heb en dus als stukje consumptie zie. Zullen vast aardige en lieve beesten zijn, maar ik heb er niks mee :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 17:35

Twiggy2008 schreef:
Tja, dat is jouw smaak. Ik walg van dode lijken, kan er niets aan doen. ;)

Nou zijn lijken meestal dood, dus tja :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:36

Kan ook wel geloven als je zonder vlees bent opgevoed dat je die geur absoluut niet lekker vind.

Verder inderdaad erg commercieel bericht, ik eet wel vlees maar alleen van de beste kwaliteit en dus ook duur duur maar dat maakt mij niet uit ik kies voor vlees te eten en dus ook meer te betalen dat mijn eten een goed leven heeft. Dat is de verantwoordelijkheid die erbij komt.

Verder maak ik geen verschil tussen diersoorten zelf zou ik graag een keer hond of kat willen proeven maar das niet in hier dus zal het ook nooit gaan.

Misschien als de hond ooit te oud word :Y)
Laatst bijgewerkt door lesilla op 03-08-09 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Michelle__

Ik eet wel vlees, maar geef er niet geweldig veel om.
KIp vind ik dan wel weer lekker.
Paardenvlees eet ik niet omdat ik het niet lekker vindt, net zoals rundsvlees of wild.
Vind ik ook niet lekker, dus eet ik het niet.

Edit: eet ook geen kroketten of frikandellen, omdat ik die ook niet lekker vind.
Laatst bijgewerkt door _Michelle__ op 03-08-09 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Flevolander

Ik eet wel degelijk paardenvlees.. ik ga helemaal mee met Alet.. het is best hypocriet te noemen in mijn ogen. En vervolgens wel een frikandel naar binnen werken.. tja dat vind ik krom..

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:38

Ik eet geen paardenvlees omdat een paard ook een leven heeft, en bedenk nou zelf, wat zou jij ervan vinden dat bijvoorbeeld paarden jou zouden doodmaken om je op te eten...? %)

Enneh, ja een koe en een varken heeft ook een leven, en vandaar ben ik vegetarier ^^

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:39

Flevolander schreef:
Ik eet wel degelijk paardenvlees.. ik ga helemaal mee met Alet.. het is best hypocriet te noemen in mijn ogen. En vervolgens wel een frikandel naar binnen werken.. tja dat vind ik krom..

Er zijn er genoeg die ook geen frikandellen enz eten (ik oa en ik zie er hier nog in het topic). Hypcoret? Waarom? :D

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:39

paardevlees is ook veelste taai :x

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:40

,, dakhaas op het menu bij een chinees
heeft paar jaar terug voor behoorlijk wat rellen veroorzaakt
dakhaas=kat

en nee ik eet liever geen huisdier
en die keuze heb ik
dus geen kat hond konijn vis of paard

zit tussen de oren .. weet het .. maar toch

verder 90% scharrel vlees , waarvan ik de herkomst
heel goed weet, weet dat ze een heel goed leven hebben gehad
dat voelt (buiten smaakt) toch een heel stuk beter

heb wel eens paarden vlees op (stoverij in belgie) maar het kan mij absoluut niet bekoren
zeker "biks"vlees is niet lekker
Laatst bijgewerkt door nickyu op 03-08-09 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:40

Citaat:
Verder maak ik geen verschil tussen diersoorten zelf zou ik graag een keer hond of kat willen proeven maar das niet in hier dus zal het ook nooit gaan.

Misschien als de hond ooit te oud word :Y)

IEWLLL een hond of kat!! Dat zijn huisdieren ik moet er niet denken om er een op te eten. En een cavia al helemaal niet %) :(:)

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:41

Mareeq; Veulenbiefstuk schijnt erg mals te zijn. Nooit geprobeerd, dus ik weet het niet ;)

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:43

Def schreef:
Ik eet gewoon paardenvlees, ik vind t lekker. Net zoals ik vlees van andere dieren eet. Paarden hebben vaak in verhouding een veel beter leven gehad dan dieren van ander vlees.

dat is idd waar :j

Ik vind dat je eerder paardenvlees mag eten dan vlees van een varken. Zelf eet ik het niet omdat ik het gewoon niet goed vind voelen.. ik eet ook verder geen vlees wat niet in de wei heeft gelopen. Dus geen Mac, geen kroket en maar een enkele keer een stukje vlees in een restaurant..

ik vind dat mensen zich eerder eens druk moeten maken om dieren die we op dit moment eten maar die totaal geen waardig leven hebben gehad..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:44

Ik eet het nooit, vooral omdat mijn ouders het relatief duur vinden:P
Ik ben 16 en vind een paard slachten net zo erg als een koe, dus wat maakt het eigenlijk uit?
Een paard heeft wel een veel beter leven trouwens, dus eigenlijk is het minder erg.. :+

TesjeBesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:45

ik eet ook wat ik voorgeschoteld krijg , maar mijn ouders eten ook geen paard , dusja , en ik denk ook dat je meer een band hebt met paarden , ik eet alleen maar kip , en koe en varken ,
ik lust ook geen leverworst ,

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:46

Maar dat vind ik ook zo raar he, ik eet paardenvlees omdat ze in verhouding vaak beter leven hebben.

Van dat ander vlees zijn er genoeg merken die wel goed leven bieden :) zo stimuleer je juist naar betere toekomst

Verder hond jah is een huisdier, maar ik heb die emotionele aanhankelijkheid nooit gehad. Als de hond bij mij zit en ik ben zijn achterpootje aan het strelen denk ik altijd volgens mij is dit echt een lekker stuk vlees. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:47

mvs schreef:
Dus geen Mac

Dan heb je zeker hun nieuwe reclame nog niet gezien :D . Er zit geen kangaroo in hun burgers, alleen de mooste stukken rundvlees en alle dieren hebben buiten gelopen. En dat moet ik geloven _O-

Woest

Wij moeten helemaal NIETS.
Ik eet dan nog liever kip. Ook niet vettig, en daar heb ik geen voorliefde voor.
ik ben zoiezo tegen het eten van "exotische" dieren zoals kangeroo, krokodil , nee zelfs scampies moet ik niet.
In feite wil ik alleen vlees eten van kippen die ik ook NIET ken.

En eigelijk eet ik al vele jaren geen hamburgers tenzij ze van vol kip zijn :D

maar ik ga niet ambetant doen tegen mensen die er wel voor kiezen. Het is een keuze die je zelf maakt.
Laatst bijgewerkt door Woest op 03-08-09 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Arabesk

Ik heb er geen moeite mee, ik vind paardenrookvlees zelfs lekkerder dan runderrookvlees. De paarden hebben over het algemeen een beter leven gehad dan de bioindustrie dieren.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:48

Ik eet helemaal geen vlees omdat ik gewoon walg van het idee dat dat rondgelopen heeft en ik ben kerngezond hoor. Kom nooit iets te kort in mn bloedwaardes en voel me hartstikke goed, lijkt me dus meer uit financieel belang van de overheid dan dat het uit het oogpunt van gezondheid is. :\

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:51

Ik eet geen paardenvlees, niet eens echt uit principe, maar omdat m'n ouders het nooit klaarmaken. Zelf zou het ook niet het eerste zijn dat ik zou klaarmaken voor het eten.
Maar ik sta er wel voor open en zou het graag eens proberen. Ik hoor wel dat paardenvlees veel taaier is dan ander vlees...

Al dat gezeur over dat slachten zielig is, mensen krijg zelf lekker een leven zeg. Slachten gebeurd volgens mij hardstikke eerlijk en zonder pijn. En als ik zo lees dat paarden een beter leven hebben gehad, hebben jullie nog gelijk ook om paardenvlees te gaan eten!

Geniet allemaal lekker van een stukje vlees, het is zó gezond!