Hans Peter Minderhoud: 'Ik ben ontzettend teleurgesteld'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:08

janderegelaa schreef:
Persoonlijk had ik liever Anky als reserve gezien maar dan vliegen de borden denk ik door huize Janssen - van Grunsven :D

Maar zoiets heet dan wél kunnen kiezen uit de beste én kunnen relativeren.... Plus daarbij opgeteld je persoonlijke belangen opzij stellen voor de sport...
Ben het dan ook met bovenstaande eens. Vind Anky bij lange na niet meer "automatisch" thuishoren in een basisteam.

lor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:21

Barmat schreef:
janderegelaa schreef:
Persoonlijk had ik liever Anky als reserve gezien maar dan vliegen de borden denk ik door huize Janssen - van Grunsven :D

Maar zoiets heet dan wél kunnen kiezen uit de beste én kunnen relativeren.... Plus daarbij opgeteld je persoonlijke belangen opzij stellen voor de sport...
Ben het dan ook met bovenstaande eens. Vind Anky bij lange na niet meer "automatisch" thuishoren in een basisteam.

Ben het we met het bovenstaande eens.
Hoop voor Anky dat zij zichzelf voorbereid op het feit dat zij geen europees kampioen zal worden. dat wordt weer worstelen met motivatieproblemen.

Vind het erg jammer dat HP niet mag uitkomen op het EK.
Wie weet schiet het Anky wel in haar rug, even afwachten of zij het ziet zitten om onder de aangewezen jury op het EK te rijden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:35

liliputter schreef:
Groot gelijk! Snap de teleurstelling volkomen, telkens constant presteren en dan reserve staan. Ben heel blij voor Adelinde, maar had het Happie nu toch meer gegund. Zonde dat Happie die kans met Nadine niet krijgt!

Zoals velen al eerder constateerden zit Nadine aan haar grens, niets dan lof voor de merrie maar het is topsport en dan gaat het niet over iets gunnen, maar waar zit nog progressie in.

Anky zal er ook aan moeten geloven als de anderen haar voorbij gaan streven, dat is nu eenmaal zo op dat niveau, alleen de prestatie telt.
In het verleden behaalde ...etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:37

Barmat schreef:
janderegelaa schreef:

Ik vind zelfs dat haar plek een beetje ingenomen is door Edward met Totilas :)
Wie weet wat dat paard allemaal nog bereikt....

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:43

HP is een topsporter met een topsport mentaliteit. Natuurlijk is ie teleurgesteld, zou toch raar zijn als hij dat niet is?? Volgens mij moet de discussie gaan over het feit waarom er ruiters zijn die zonder dat zij op observatiewedstrijden zijn geweest direct in het team kunnen komen. Je verdient een teamplaats door op observatiewedstrijden te rijden en met elkaar te strijden om de plaatsen. Dat Sjef dan op het allerlaatste komt dat Hickstead ook een observatiewedstrijd is vind ik kort door de bocht! Hij had HP de kans moeten geven om met Nadine te kunnen starten in Hickstead. By the Way waarom was Anky eigenlijk niet in Hickstead?? Nee ik begrijp de teleurstelling heel goed. Het is tijd voor een nieuwe bondscoach die wel duidelijke regels durft te maken en deze ook uit draagt!! :D

Michael1104

Re: Hans Peter Minderhoud: 'Ik ben ontzettend teleurgesteld'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:03

Anky en salinero zijn gewoon duidelijk nummer 2 in het team. daar zal niemand zich niet in kunnen vinden.

franne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:05

Insider schreef:
73% is (op dit moment) gewoon niet goed genoeg voor een plek in het Nederlands team.
Daar zou je blij mee moeten zijn. Er zijn zoveel mensen die het niet halen, meer dan die wel het team wel halen. Alleen de beste gaan, dat is altijd al zo geweest. De lat komt alleen steeds hoger te liggen.

En toch heb ook ik meer vertrouwen in HP dan in Imke met Sunrise. Gewoon een gevoel.
Zo had ik ook een beter gevoel gehad als Adelinde in Hong Kong wel had gereden.
Zij was toen op het hoogtepunt van haar prestaties, had alleen minder ervaring...so what?
De beste moeten rijden op het moment dat het moet gebeuren.

73% niet goed genoeg??? En de scores van Anky dan in de observatiewedstrijden?
Nk: 73,40, Rotterdam: 73,447, Aken: 71,362
Anky rijdt in de observatiewedstrijden dus ook niet hoger dan een 73%.

Ook heb ik Nadine trouwens nog nooit een bochtje zien maken in de ring of haar tong over het bit zien gooien.....

Ben het helemaal met Rocky21 eens! +:)+
Laatst bijgewerkt door franne76 op 03-08-09 20:21, in het totaal 3 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:07

Ik snap HP helemaal. Ik had ook gedacht dat hij erbij zat. En Adelinde is op basis van maar 1 wedstrijd in de ploeg geplaatst. Vind dat een beetje vreemd. Hij heeft de laatst wedstrijden stabiele scores gereden. Ik had Adelinde dan als reserve geplaatst. Ze kan afgelopen winter wel goed hebben gereden. Maar dit was haar eerste wedstrijd weer sinds tijden.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:10

Dat is onze beredenering FW. Sjef heeft dit team, ergens vrij logisch, samengesteld, maar snap Happie volkomen en had hem net als Adelinde er heel graag bij gezien. Tevens ook dik verdiend! Iedereen heeft een punt in dit verhaal vind ik. Accepteer allemaal nou maar zoals t is, je doet er toch niks aan en mensen omlaag halen wordt je zelf echt niet beter van!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:12

Ik haal niemand naar beneden. Vind het alleen vreemd dat hij haar op basis van maar 1 wedstrijd in het team zet. Vond dat ze in Hickstead goed reed.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:28

HP moet gewoon de mazzel hebben dat hij weer een keer een 2e Rubels krijgt. Net als Edward nu Totilas heeft. Zo langzamerhand begin ik wel door te krijgen dat het paard uiteindelijk de doorslaggevende factor is. Hoe goed de ruiter ook is. Nadine met de expressie van Totilas loopt echt wel hoger dan 73%.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:43

Natuurlijk is HP teleurgesteld, dat is een goede topsport mentaliteit!
Iedereen zou teleurgesteld moeten zijn als reserve.
Hij heeft heel veel betekend voor het Nederlandse team het afgelopen jaar!!

Maar het gaat hier ook om pieken, pieken op het juiste moment.
Ik denk dat de piek van HP te vroeg is geweest, nml. in Aken en dat Adelinde goed gepiekt heeft en precies op het juiste moment terug is.
De rust is goed geweest voor Parcival, net als de rust voor Sunrise vorig jaar.
Die beesten komen beter terug dan ooit!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:04

Ik weet niet of het nut heeft dat wij hier gaan vinden wat wel of niet had gemoeten. Als Sjef HP boven Adelinde had gekozen hadden daar weer een aantal mensen moeite mee gehad.
Tijd voor een andere bondscoach? Ik denk het niet en als dat zo zou zijn en degene zou ook keuzes maken zouden die ook niet bij iedereen goed vallen.
En dat Anky reserve zou moeten zijn??? Kom op mensen!! Als ze stopt gaat Nederland het nog moeilijk genoeg krijgen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:14

franne76 schreef:
Ook heb ik Nadine trouwens nog nooit een bochtje zien maken in de ring of haar tong over het bit zien gooien.....

Sjef heeft duidelijk gekozen voor het risico, en de toch wat 'brave' (en ja, ook constante) Nadine thuisgelaten.
Zowel Sunrise als Parzival zijn wat dat betreft minder betrouwbaar als Nadine, maar kunnen wel ruim 3% boven haar pieken. Dit is gewoon de afweging die Sjef heeft gemaakt.

Overigens heeft Anky bij de selectiewedstrijden voor het EK (o.a. de Steeg) niet haar gebruikelijke niveau laten zien, maar het zal voor iedereen wel duidelijk zijn dat Sjef vroegere resultaten ook in zijn achterhoofd heeft, "stiekem". ;-) Dat geldt wellicht ook voor de selectieprocedure van Adelinde, aangezien ze er maar een heeft gereden.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:49

ik begrijp hem heel goed... en vooral door de manier waarop...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:32

Anky had van mij best thuis mogen blijven en naar haar motivatie mogen blijven zoeken.
De rest staat te trappelen en zijn super gemotiveerd.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:24

Maar je gaat toch om te winnen..??
Of gaat het om de meest gemotiveerde?

Kom op zeg, dit is het beste team wat je kunt sturen, daar kan niemand om heen, gaat niet om gunnen of verdienen..
Het gaat om WINNEN!

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:54

franne76 schreef:
Insider schreef:
73% is (op dit moment) gewoon niet goed genoeg voor een plek in het Nederlands team.
Daar zou je blij mee moeten zijn. Er zijn zoveel mensen die het niet halen, meer dan die wel het team wel halen. Alleen de beste gaan, dat is altijd al zo geweest. De lat komt alleen steeds hoger te liggen.

En toch heb ook ik meer vertrouwen in HP dan in Imke met Sunrise. Gewoon een gevoel.
Zo had ik ook een beter gevoel gehad als Adelinde in Hong Kong wel had gereden.
Zij was toen op het hoogtepunt van haar prestaties, had alleen minder ervaring...so what?
De beste moeten rijden op het moment dat het moet gebeuren.

73% niet goed genoeg??? En de scores van Anky dan in de observatiewedstrijden?
Nk: 73,40, Rotterdam: 73,447, Aken: 71,362
Anky rijdt in de observatiewedstrijden dus ook niet hoger dan een 73%.

Ben het helemaal met Rocky21 eens! +:)+

Tja ehh denk jij nou werkelijk dat Sjeffie Anky thuis gaat laten? Als het aan mij lag mocht zij ook niet gaan, maar ja dat staat al jaren vast dat zij wel gaat. Of het nu met Salinero of met PB is of met een ander paard.
Ze heeft niet voldaan aan het rijden van de trainingsdagen in Erp (moest een clinic geven in Elim) en heeft ook niet in Hickstead gereden NET ALS HP MET NADINE. Maar ja dat moeten we voor het gemak natuurlijk even vergeten :+
Kan iemand mij uitleggen welke selecties Anky dan wel gereden heeft om zich te kwalificeren voor het EK?
Ohh ja Hong Kong natuurlijk das waar ook :o
Dacht altijd dat in het jaar van een kampioenschap de selectiewedstrijden bepaald en gereden werden :(

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:42

jullie vergeten even dat Anky jaren!!! de kar heeft getrokken,en we weten allemaal waar toe Salinero in staat is,dat kan je weer niet zeggen van Adelinde,hoe goed ze ook is,ze komt net kijken,
HP had ik ook gedacht,had hij wel verdiend!!Adelinde,Parceval steen goed,maar zijn toch nog een onzekere factor,dat kun je van HP en Nadine niet zeggen,
We zullen het zien,ik hoop dat ze allemaal toppie gaan.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:12

Ulissa schreef:
Anky had van mij best thuis mogen blijven en naar haar motivatie mogen blijven zoeken.
De rest staat te trappelen en zijn super gemotiveerd.

En ik zou zeggen: Blijf vooral goed zoeken meid!!!! Misschien dat je het ooit weer vindt......
Een keertje thuis blijven is denk ik een goede motivatie"vinder" als je het mij vraagt....

southfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:44

IndianSummer schreef:
Jammer voor Hans-Peter, maar had toch wel verwacht dat hij de reserve zou worden.

Cayenne; Maar Adeline heeft voor de blessure van Parzival meerdere wereldbekerwedstrijden gewonnen en tijdens hun rentree scoort ze gelijk weer 76,5. Leek me toch wel te verwachten dat ze in het team kwam met een beetje prestatie in Hickstead! :)

Adelinde moest vormbehoud tonen in Hickstead, dat heeft ze gedaan. Andere wedstrijden van voor LV die ze hebben gereden tellen Niet. Ze heeft gedaan wat moest...

Hans Peter heeft voor de kwalificatie voor Windsor betere prestaties neer gezet dan iemand anders van deze selectie, maar dan volgt er waarschijnlijk eerst een echtscheiding...... Wie weet gaat ze voor die tijd nog western rijden en kan HP aan boord naar Windsor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:50

southfield schreef:
maar dan volgt er waarschijnlijk eerst een echtscheiding...... Wie weet gaat ze voor die tijd nog western rijden en kan HP aan boord naar Windsor.

Ben ik dan de enige die de indruk heeft dat het vooral Sjef is die Anky op concoursen wil houden

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:52

We zullen zien of SJEF de juiste keuze heeft gemaakt!!
Ik heb nog alle vertrouwen in ANKY!
Van Totilas en edward kan ze niet winnen!
We zullen het zien.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:30

Wat maf dat de meesten nu ineens de 2-voudig Olympisch kampioene het liefst onderuit zouden willen halen. Haha, dat zou pas leuk zijn :? . Mensen die dame heeft Nederland op de dressuurkaart gezet en presteert nog steeds met of zonder motivatie ver boven de maat!! Of was het de bedoeling dat het een Anky-afzeik-topic werd?
HP en Adelinde zijn beiden steengoed en er is een keuze gemaakt. Maar ja, het zal nooit bij iedereen goed vallen. Waar stonden de beste stuurlui ook alweer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:39

Imo is het idd geen optie dat Anky niet meegaat naar het EK, als er iemand heeft bewezen wat ze kunnen is zij het wel.. :j