Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quadripes schreef:@yeyo: ze zijn geen ratina,
ze hebben dezelfde bouwstenen als dat paard. gaan ze piet raaymakers dan nu ook klonen? want zeg nou eerlijk, de magie kwam niet alleen van ratina, maar voor een groot deel ook door het vakmanschap van piet.
quadripes schreef:@yeyo: ze zijn geen ratina,
ze hebben dezelfde bouwstenen als dat paard. gaan ze piet raaymakers dan nu ook klonen? want zeg nou eerlijk, de magie kwam niet alleen van ratina, maar voor een groot deel ook door het vakmanschap van piet.
Sander_ schreef:Wetenschappelijk gezien is het interessant, maar sportief gezien vind ik het geen vooruitgang.
Als dit mogelijk wordt, blijven we dan steken in reeds bewezen talenten? De uitdaging en het mooie aan de paardensport lijkt me juist dat er steeds nieuwe getalenteerde paarden aan de top komen. Nieuw bloed en nieuwe prestaties, die de oude kunnen overtreffen...
Marjolein schreef:Yeyo schreef:Ze zijn Ratina....
als je een eeneiïge tweeling bent ben je toch ook je zusje niet?
Yeyo schreef:evengoed heb je als eeneiige tweeling niet identiek DNA, anders hadden tweelingen ook wel klonen geheten.
Yeyo schreef:evengoed heb je als eeneiige tweeling niet identiek DNA
Yeyo schreef:ik vraag me ook af in hoeverre je het DNA kan gebruiken voor de prestaties van een paard, imo heeft het voor een groot deel toch ook te maken met training, wat quadripes dus al zei.
Citaat:Jawel hoor, eeneiige tweelingen ontstaan uit dezelfde bevruchte eicel en bezitten dus identiek DNA.