Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Juliette86 schreef:sassie76 schreef:Precies. Als de pensionstalhouders geen btw in rekening brengen, dan hebben ze ook geen recht op aftrek van btw....en dat kan heel onvoordelig zijn. En, het gaat ook heeel erg vaak mis met de btw..ik kom zoveel fouten tegen in de praktijk..maar goed, makkelijk is het ook niet altijd
Het hangt wel een beetje af van het formaat van het bedrijf. Voor kleine bedrijven is het vaak teveel gedoe en dan is het de moeite niet waard. Daarnaast is het wel een beetje een sector die vol zit met mensen die heel erg goed zijn in hun vak maar verder geen kaas van economie of boekhouden hebben gegeten. Voor hen is dit dus hele lastige materie en is doen alsof het niet bestaat makkelijker en (vaak) goedkoper dan extra accountant-uren betalen of een adviseur in de armen nemen.
).DubbelDun schreef:Citaat:Bij een ondernemer die klanten 350 euro per maand in rekening brengt bedraagt het btw-voordeel 11 euro. Bij 30 pensionklanten is het btw-voordeel al bijna € 4.000 per jaar.
In het voorbeeld is de pensionhouder dus 11 euro per maand/pp voordeliger uit.
Waarbij een aantal dingen bij me opkomen:
1. is 350 p/mnd een reële voorbeeldprijs?? Brabant lijkt mij ook een goedkopere provincie voor stalling ivm de randstad.
Bij minder dan 350 is het voordeel dus ook minder.
2. Hoeveel zal hier daadwerkelijk als voordeel voor de klant terug te vinden zijn.
Maw de eerste die baat hierbij heeft is de pensionhouder.
3. Wat kost eea niet om boekhoudkundig te splitsen.
Wegen die meerkosten wel op tegen de baten.
nickyu schreef:stel ..
hooi en stro komen van eigen land
boer werkt door de weeks en buiten algemeen onderhoud doet deze niks
je betaald 90 euro voor stal + weide + hooi+stro+ gebruik bak water licht
moet je dan alsnog de 1/3 aan houden
dus 30 euro vrij
30 euro 6%
30 euro 19% ?
of mag die deling ook anders ?
FlairS schreef:Het 1/3 1/3 1/3 systeem werd niet toegepast.Het was 35 om 65.