Seniorenteams EK dressuur en springen bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:07

badtothebone schreef:
Waarom is Imke geen reserve ipv HP??

Dat vraag ik me ook af?!?!?!?

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:08

Ik had m'n geld ook op HP gezet i.p.v. Imke
Maar zal ook wel een goede rede voor zijn dat Sjef bondscoach is en niet een van ons :D

Maar goed, luxeprobleem..... we hebben meer dan 4 combinaties die EK-waardig zijn (en dat kunnen toch niet alle landen zeggen)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:24

Hmm ik had persoonlijk toch liever, Edward, Adelinde, Anky & HP zien gaan... :o
Kan er niks aan doen, maar sunrise spreekt me gewoon niet zo aan.
Had het hans peter ook van harte gegund dus.

Maargoed, neemt niet weg dat het vast wel een heel sterk team zal zijn :j

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:33

Ik vind het gewoon belachelijk, het zal je bondscoach maar wezen. Volgens mij houdt ie iedereen lekker voor de gek. Hoe kun je nou met 1 wedstrijd jezelf in een team rijden??? Sorry hoor maar daar zit toch echt een luchtje aan... Als ik het goed lees wil hij HP voor het blok zet om alle wedstrijden te moeten rijden, lekker je paard in de blessures rijden met dank aan je bondscoach!!
Euhm kan hij net zo goed Anky thuis laten die heeft slecht gereden in Rdam, slecht in Aken (HP was daar beste Europeaan) en helemaal niet in Hickstead. Nee ik vind maar een ding, dit zaakje stinkt!!!
Vraag me af wanneer ze daar in Ermelo achter komen, maar daar lopen ze volgens mij iets achter :D

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:40

Het is ook moeilijk om met zoveel toppers een team te maken. Een team bestaat nu eenmaal uit 4 (of 3) ruiters en een reserve en dan kan je maar beter alle toppers meenemen stel dat er een paard geblesseerd raakt.
Nederland gaat zeker kans maken op goud!
En de volgende keer is Hans Peter er gewoon weer bij met Nadine óf Escapado.

En Anky thuislaten.
Dan heeft ie aan de ene kant een scheiding aan zn broek denk ik :+ , maar aan de andere kant zou het zou wel een stunt zijn als ie dat doet
Achja luxeprobleem.
Liever teveel toppers dan te weinig.
Laatst bijgewerkt door Vera1908 op 30-07-09 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:40

Ondanks dat ik liever Happie in het team had gezien als Adelinde, kan ik me er toch wel in vinden.
Het is nou eenmaal geen makkelijke keuze en als bondscoach zul je knopen door moeten hakken :)

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:03

Het was inderdaad een lastige keuze voor Sjef, maar sommige commentaren hier geven vooral blijk van emoties zonder daarbij de resultaten in ogenschouw te nemen. Daarom ter herinnering:

Uitslag Indoor Brabant: 1. Anky 78%, 3. Adelinde 74,9%, 6. HP 73,4%
Uitslag De Steeg: 1. Edward, 2. Imke, 3. Anky, 4. HP (71,8%)
Uitslag Rotterdam: 1. Edward, 2. Anky, 3. Imke
Uitslag Aaken: 2. HP 72,4%, 5. Anky (in de special en de kur stond Anky echter boven Hp)
Uitslag Hickstead: 1. Edward 2. Adelinde 76%

Tijdens het wereldbekerseizoen heeft Adelinde naast haar score op Indoor Brabant veelvuldig rond de 75% gescoord. Zover ik kan mij herinneren heeft HP internationaal nooit boven de 73.4% gescoord. Zowel Adelinde als Imke hebben recent aangetoond hoger te kunnen scoren dan HP, waarbij Imke in de laatste wedstrijden duidelijk heeft gemaakt dat zij haar eerdere problemen heeft overwonnen. Adelinde heeft daarbij terecht een uitzonderingspositie gekregen gezien haar resultaten in de WB.

Al met al lijkt het door Sjef gekozen team het enige juiste gezien de resultaten.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:04

Héél jammer voor HP...
Maar het was echt een moeilijke keuze...ik denk dat HP een hele stabiele factor geweest zou zijn met Nadine...MAAR bij Edward, Anky, Imke en Adelinde...als ze goed scoren...dan scoren ze wel hoger dan HP. En dan is het de vraag: Ga je voor zekerheid of voor dé kans...

MacavityL schreef:
Zit te twijfelen of ik nu toch maar een kaartje moet boeken :D

Je bent niet de enige O:)

dijkzicht

Re: Seniorenteams EK dressuur en springen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:12

heel heel jammer voor hans peter, ik neem aan dat Sjef deze keuze kan verantwoorden maar ik ben het eens met veel bokkers hier, ik vind ook dat Hans peter beter in het team past dan Adelinde.
Hij heeft al meerdere malen zichzelf bewezen. En ik vind hem en Nadine persoonlijk een fijnere combinatie om naar te kijken.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:55

rocky21 schreef:
Ik vind het gewoon belachelijk, het zal je bondscoach maar wezen. Volgens mij houdt ie iedereen lekker voor de gek. Hoe kun je nou met 1 wedstrijd jezelf in een team rijden??? Sorry hoor maar daar zit toch echt een luchtje aan... Als ik het goed lees wil hij HP voor het blok zet om alle wedstrijden te moeten rijden, lekker je paard in de blessures rijden met dank aan je bondscoach!!
Euhm kan hij net zo goed Anky thuis laten die heeft slecht gereden in Rdam, slecht in Aken (HP was daar beste Europeaan) en helemaal niet in Hickstead. Nee ik vind maar een ding, dit zaakje stinkt!!!
Vraag me af wanneer ze daar in Ermelo achter komen, maar daar lopen ze volgens mij iets achter :D

ik vind dit een ietwat overdreven reactie

En wat betreft anky, ja zij was niet in haar doen op die wedstrijden, maar dan nog scoort ze wel... denk dat dat meeweegt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:50

Het is een lastige keuze geweest denk ik en het is nogal makkelijk om achter je beeldscherm daar kritiek op te hebben.

De O jaargang is goed vertegenwoordigd bij het springen :j

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:12

Het is jammer voor HP, hij was zó graag meegegaan met Edward naar het EK. Maar ik gun Adelinde de opname in het team van harte. Er komt wel wat binnen hè, met die geweldige Parzival.
Ik ben het eens met degene die zei dat ze nogal hangt, dat vind ik ook maar het boekt wel resultaat. Alleen geeft het niet zo'n mooi plaatje als het zou kunnen zijn. Anky en Edward vind ik een genot om te zien rijden, niet alleen vanwege hun paarden en rijkunst maar ook vanwege hun zit. Met name Edward straalt op zijn Toto, het ziet er zo mooi en ontspannen uit.

Hopelijk krijgen we een goede live stream straks!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:12

Ik denk dat de bondscoach een goede keuze heeft gemaakt wat betreft het team. Adelinde kan inderdaad hoger scoren dan Hans-Peter als Parcival in vorm is. Zowel Adelinde en Imke hebben zich bewezen. Helaas heeft Parcival Las Vegas niet kunnen lopen maar ze heeft bewezen in top vorm te zijn.

We maken een onwijs goede kans op Goud!!
Laatst bijgewerkt door Tiestoke op 30-07-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:12

Meegaan naar het EK doet Happie sowieso wel, alleen waarschijnlijk dit jaar niet zelf in het zadel.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:16

Wie gaan er op trainingskamp en wie gaan er naar Hansbeke?

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:19

rocky21 schreef:

Pardon?

Rotterdam=
GP: 73.447% (2de boven Imke)
Kur: 81.450% (3de achter Imke met 0.050 % verschil)

Aken=
GP: 71. 362% (5de, 1% achter HP)
Kur: 84.500 % (2de, HP 5de op 4.5% achterstand)

Scores van minstens 71.362%, ja, is maar wat je slecht noemt. Lees je even beter in voordat je zulke slecht onderbouwde meningen geeft. Overigens was HP beste europeaan omdat hij met meerdere paarden in andere klasses goed heeft gescoord, ook een kwestie van beter lezen... Dit waren overigens wedstrijden waar Anky voor haar doen minder goed reed en zelfs dan haalt ze nog hoge scores. Het is nou eenmaal zo dat Anky sneller hogere punten haalt dan HP, dus vind ik de keus voor Anky meer dan verdient. Ze is nou eenmaal een vaste waarde voor het team die niet snel voor het wegstreepresultaat zal zorgen. Daarnaast heeft ze bewezen dat als het moet, ze er is.

Ik vind het een mooi team! Over HP en Adelinde kunnen we natuurlijk twisten, maar ik had beide keuzes gesnapt. :)

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:26

Flugel schreef:
rocky21 schreef:

Pardon?

Rotterdam=
GP: 73.447% (2de boven Imke)
Kur: 81.450% (3de achter Imke met 0.050 % verschil)

Aken=
GP: 71. 362% (5de, 1% achter HP)
Kur: 84.500 % (2de, HP 5de op 4.5% achterstand)

Scores van minstens 71.362%, ja, is maar wat je slecht noemt. Lees je even beter in voordat je zulke slecht onderbouwde meningen geeft. Overigens was HP beste europeaan omdat hij met meerdere paarden in andere klasses goed heeft gescoord, ook een kwestie van beter lezen... Dit waren overigens wedstrijden waar Anky voor haar doen minder goed reed en zelfs dan haalt ze nog hoge scores. Het is nou eenmaal zo dat Anky sneller hogere punten haalt dan HP, dus vind ik de keus voor Anky meer dan verdient. Ze is nou eenmaal een vaste waarde voor het team die niet snel voor het wegstreepresultaat zal zorgen. Daarnaast heeft ze bewezen dat als het moet, ze er is.

Ik vind het een mooi team! Over HP en Adelinde kunnen we natuurlijk twisten, maar ik had beide keuzes gesnapt. :)

Mee eens! Maar als Adelinde in vorm is scoort ze beter dan Hans-Peter. Opzich is Hans-Peter natuurlijk een hele stabiele factor maar hij kan niet zulke scores rijden dan de rest ook al is hij heel goed!!

Mezzelune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:36

Edward en Anky had ik sowieso wel verwacht. Naar de overige twee was ik erg benieuwd. Denk dat het qua scores wel een logische keuze is om HP mee te nemen als reserve, maar hij is wel altijd stabiel en daar kun je bij de anderen nog wel over twisten, tenminste dat vind ik dan. En Adelinde vind ik soms wat uitstraling missen... Maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur... En nu ik erover nadenk, Imke heeft haar plaatsje ook wel afgedwongen eigenlijk.

De springruiters zijn wel terecht volgens mij. Ben alleen heel erg benieuwd naar Zoer, of hij weer kan gaan laten zien wat hij en okidoki waard zijn!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:04

Top voor harrie dat hij is opgenomen in het team meer dan verdient.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:40

Degene die Happie liever in het team hadden, waar baseren jullie dat besluit op?
IMO scoort Parzival in vorm vrijwel altijd/meestal hoger dan Nadine. Zij vormt een stabiele maar wel lagere factor. En het gaat uiteindelijk om de punten, nietwaar. O:)

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:57

super dressuurteam!
springen ook goed!
luxe problemen zijn niet heel handig soms.
had toch wel verwacht dat ook HP er in had gezeten.. in wien zijn of haar plaats zou ik dan niet weten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:59

Sander_ schreef:
Degene die Happie liever in het team hadden, waar baseren jullie dat besluit op?
IMO scoort Parzival in vorm vrijwel altijd/meestal hoger dan Nadine. Zij vormt een stabiele maar wel lagere factor. En het gaat uiteindelijk om de punten, nietwaar. O:)

Ik zie ook liever HP dan Adeline. En heel eerlijk, ik kan er geen goed argument voor geven. Ik vind gewoon die hele combinatie Adelinde - Parcival niets aan. Als ze in de ring zijn verliezen ze halverwege mijn aandacht. Het is de zoveelste vos die langskomt, en ook Adelinde vind ik geen spettende ruiter. Het is allemaal 'gewoon' goed.

HP vind ik gewoon heel erg leuk. Altijd fijn om die man te zien rijden. Vind 'm op ieder paard even vriendelijk en rustig. Genot om naar te kijken.

En ik weet echt wel dat het niet om smaak gaat. Dus ik weet dat alles wat ik hierboven heb beschreven geen enkele reden is om HP in het team te doen. Alle aanvallen dat ik er niets van begrepen heb zijn welkom ;-). Maar dit is wel wat ik ervan vind.

Daantje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:09

Marc angelique albert topteam!Haha!
dat gaat goud worden *D

NelsonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:42

Oei, oei, wat zal er gemopperd zijn in Harskamp. Zie liever Happy dan Adelinde in het team. Vind Happy een super ruiter. Ongelooflijk hoe hij al die paarden voor elkaar krijgt. Hij verdient een plek in het team. En een teamlid (Adelinde)selecteren op een wedstrijd??????

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 07:02

Er is van te voren heel duidelijk kenbaar gemaakt dat Hickstead een zeer belangrijke meting zou zijn.
Het zijn dus gewoon harde feiten dat deze 4 het hoogst kúnnen scoren!