Anky: Wielrenner Lance Armstrong is mijn grote voorbeeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anky: Wielrenner Lance Armstrong is mijn grote voorbeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:24

Armstrong heeft de Belgische sportcommentatoren anders behoorlijk hard laten zitten en dan snap ik wel wat SP bedoelt.

Wat het stuk betreft, straalt het er wel vanaf dat Anky heel erg hoopt dat Lance ongeveer hetzelfde van haar zal vinden. Lance is een buitengewone sporter en verdient daarvoor heel erg veel respect. Anky kan op dat vlak nog niet eens langszij komen denk ik.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:40

Lovely schreef:
Lance is een buitengewone sporter en verdient daarvoor heel erg veel respect. Anky kan op dat vlak nog niet eens langszij komen denk ik.

Ik heb absoluut respect voor de sportieve prestaties van Lance, maar om nou te zeggen dat Anky niet eens langszij kan komen vind ik niet. Ze heeft drie olympisch gouden plakken! En als we ieder jaar Olympische Spelen zouden hebben, waren het er vast nog een paar meer.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:51

Anky, die Nederland op de wereldkaart gezet heeft op gebied van de dressuursport, heeft meer gepresteerd dan ooit iemand voor haar.
Ik zeg maak een mooie afscheidstournee een koningin van de sport waardig.
Ze heeft nog zoveel te doen, haar kinderen, het overbrengen van haar kennis.

Het is haar onwaardig om zich zo te verdedigen, het is ook niet nodig dat iedere zucht die ze slaakt voor de media groot nieuws is

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:14

Maar waarom moet Anky afscheid gaan nemen?
Zijzelf zegt toch net dat ze door wil gaan, niet de drang heeft 'op te geven'?
Ze is strijdlustig, zolang ze dat wil, gaat ze door.
Als ze er zelf aan toe is, stopt ze wel.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:41

Ik snap die ophef ook niet, waarom zou ze nu moeten stoppen? IMO is dat nergens voor nodig, ik neem aan dat ze op het EK scherp zal zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:01

PattyOosten schreef:
Lovely schreef:
Lance is een buitengewone sporter en verdient daarvoor heel erg veel respect. Anky kan op dat vlak nog niet eens langszij komen denk ik.

Ik heb absoluut respect voor de sportieve prestaties van Lance, maar om nou te zeggen dat Anky niet eens langszij kan komen vind ik niet. Ze heeft drie olympisch gouden plakken! En als we ieder jaar Olympische Spelen zouden hebben, waren het er vast nog een paar meer.

Met dat verschil dat Lance de hele wereld in zijn ban houdt en Anky niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:29

Jnien schreef:
Maar waarom moet Anky afscheid gaan nemen?
Zijzelf zegt toch net dat ze door wil gaan, niet de drang heeft 'op te geven'?
Ze is strijdlustig, zolang ze dat wil, gaat ze door.
Als ze er zelf aan toe is, stopt ze wel.

Het ziet er niet naar uit dat Anky met haar huidige paard nationaal of internationaal haar vroegere plaatsingen niet meer kan halen. Er is een jonge garde ruiters en paarden gekomen die beter zijn.
Waarom zou iemand met 3 gouden Olympische medailles en tig andere 1e plaatseringen op wereld niveau zich dit laten overkomen.
Stap er op je hoogtepunt uit.

Overigens geloof ik niet dat het Anky is die zo graag door wil gaan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:03

Lovely schreef:
Armstrong heeft de Belgische sportcommentatoren anders behoorlijk hard laten zitten en dan snap ik wel wat SP bedoelt.

Wat het stuk betreft, straalt het er wel vanaf dat Anky heel erg hoopt dat Lance ongeveer hetzelfde van haar zal vinden. Lance is een buitengewone sporter en verdient daarvoor heel erg veel respect. Anky kan op dat vlak nog niet eens langszij komen denk ik.

DAt was niet Lance maar wel Johan Bruyneel. En ik moet zeggen dat ik Lance af en toe wel kan volgen. Journalisten zijn soms net als vervelende vliegen.
Lance kon wel grappen maken in het vliegtuig naar de Sporza zender en ook later nog in de tour tegen hen.

Anky heeft een mooi stukje geschreven. Ik zie ook wel enige gelijkenis tussen haar carrière en die van Lance. Contador zou beter een voorbeeld nemen aan hen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:32

Nou, ik vond Lance daar ook niet echt correct in, maar misschien ligt dat aan mij :).

Wat voor overeenkomst zie jij? Ik heb er namelijk geen enkele kunnen ontdekken als ik heel eerlijk ben.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:46

:+ Precies het soort van uitspraken waar de sport op zit te wachten na de laatste dopingperikelen :P Anky kan maar beter eens wachten tot ze het peloton door de CERA test hebben gehaald, dat duurt nog even :Y)

Nu ja, ze komen mekaar wel al eens makkelijker tegen natuurlijk, de paardensporters en de wielrenners, bij de dierenarts ;) http://www.nrc.nl/dossiers/doping/nieuw ... enners_toe

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:25

sarabande schreef:
Het ziet er niet naar uit dat Anky met haar huidige paard nationaal of internationaal haar vroegere plaatsingen niet meer kan halen. Er is een jonge garde ruiters en paarden gekomen die beter zijn.
Waarom zou iemand met 3 gouden Olympische medailles en tig andere 1e plaatseringen op wereld niveau zich dit laten overkomen.
Stap er op je hoogtepunt uit.

Overigens geloof ik niet dat het Anky is die zo graag door wil gaan.

Daar gaat het toch ook niet om? Ze rijdt zelf nog en zolang ze wil rijden, rijdt ze, als ze wil stoppen, zullen we dat beslist horen.
Wat ik wil zeggen is dat 'iedereen' zegt dat ze maar aan haar afscheidstoernee moet beginnen en stoppen op haar hoogtepunt, etcetera, maar daar is ze toch zelf bij?
Zij bepaald, niet wij.
We kunnen alleen een mening geven over wat we zelf zouden doen.

Waarom zou iemand met 3 gouden Olympische medailles en tig andere 1e plaatseringen op wereld niveau zich dit niet laten overkomen?
Waarom er op je hoogtepunt uitstappen?
Dat is toch ieders eigen keuze?
Wat ze allemaal gewonnen heeft neemt niemand haar meer af en ze zal er niet minder respect erom krijgen als er nu jongere ruiters/amazone's haar voorbij streven, maar het zou zomaar kunnen dat Anky ook een Totilas *hoewel die niet te evenaren is.. maar dat terzijde* op stal krijgt en ze gewoon door gaat met het behalen van tig medailles.

Punt wat ik wil zeggen is gewoon dat ze daar zelf voor kiest en niemand die keuze voor haar kan maken.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:02

Intressant stuk!
Het is idd wel een aparte keuze, wielrennen en paardensport. Dat botst normaal wel eens..

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:10

Jullie zeggen nu wel dat Anky op haar hoogtepunt had moeten stoppen, maar die heeft ze volgens zich zelf nog niet gehad met Salinero. Dat is de reden dat ze niet stopt. OS 2008 was geen hoogtepunt wat betreft de proeven. Salinero is 15, dus nog jong genoeg om nog een jaar door te gaan. Dat was haar bedoeling ook, door te gaan tot de WEG 2010, in de hoop daar haar beste proef ooit met Salinero neer te zetten. Ze heeft toch zo vaak gezegd dat Salinero nog veel meer kan en dat ze eerst dat super gevoel weer wil hebben. Bonfire kon niet beter op OS 2000, Salinero kan nog wel veel beter.
En nu is er Totilas, die roet in het eten gooit voor Anky, maar nu stoppen heeft geen enkele zin, want daarmee heeft ze nog niet die ene perfecte proef met Salinero. En wie weet verslaat ze wel weer iedereen op het EK, dat weet je nooit met haar. In de Hoefslag had Sjef zelfs gezegd dat Salinero en Anky op dit moment een nieuw tijdperk waren in gegaan, dat ze ook met Bonfire had gehad. Salinero werd ouder en moest meer gereden worden, maar dit was juist heel goed en ze zaten volgens hem nog lang niet op hun hoogtepunt. Ik heb er nog volle vertrouwen in en zou het jammer vinden als ze stoppen.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 00:27

Dit stuk gaat helemaal niet over Armstrong, het gaat voor 100% over Anky. De vragen die ze aan Lance stelt, zijn de vragen die aan haar worden gesteld (en die ze zichzelf stelt): "waarom stop je niet op je hoogtepunt? Qua prestatie kan het toch alleen maar minder worden". Het is Lance die haar het antwoord geeft: ook wanneer je niet op de eerste plaats eindigt, kan een sportprestatie knap zijn. En het is dit antwoord dat ze nu zelf ook uitdraagt naar buiten toe: "ik stop niet. En ik schik mij naar de plaats die mij wordt toebedeeld. Ik erken mijn meerdere (Gal met Totilas), maar dat is geen reden om op te geven".

Sportprestaties van Armstrong en Anky vergelijken is hier niet aan de orde. Het gaat er om dat ze allebei een vergelijkbaar punt in hun carrière hebben meegemaakt/meemaken: hun prestaties hebben een hoogtepunt bereikt en de buitenwereld vraagt zich of ze wel moeten doorgaan. Anky wist hier blijkbaar zelf het antwoord niet op. Armstrong wel; hij geeft haar een voorbeeld van hoe ze er mee om kan gaan. Dáarom is hij haar voorbeeld.

Zij weet ook dat Gal in Winsdor naar alle waarschijnlijkheid boven haar eindigt. In haar column dekt ze zich al in: ze zal de eerste plaats niet verloren hebben, maar 'de derde' plaats gewonnen hebben. Een derde (of tweede) plaats blíjft knap en is geen reden om op te geven. Kortom, ze zal zich schikken naar haar meerdere.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 07:55

Vind het een beetje flauw dat er de laatste tijd door sommige zo 'zeikerig' wordt gedaan over Anky.
Idd Edward heeft een topper en heeft een wereldscore neergezet, en Totilas is ook zeker een superpaard,
en het is voor de sport ook goed dat we nu zoveel toppers hebben (Anky, Edward, Adelinde, Imke etc.)
maar dat wil niet zeggen dat de prestaties die Anky tot nu toe allemaal heeft neergezet opeens niks meer 'waard' zijn.
Wat zij heeft gepresteerd is nog steeds superknap.