Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:49

knap van die jongen dat hij het meisje eerst gered heeft. Kan me voorstellen dat het een behoorlijke panieksituatie was.
Ontzettend sneu dat het met de pony zo moest aflopen :(:)

Cartouche_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:28

ocharme het dier!
en voor die kinderen moet het ook wel verschrikkelijk zijn

miss_lizje

Re: Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:49

Wat sneu..
arme jongeren zullen nog wel een trauma houden.
Helaas is er nog niet iets uitgevonden wat in zo'n situatie het dier zou kunnen redden.
Persoonlijk denk ik dat zelf een goed (zak)mes niet had geholpen wegens de diepte.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:05

iets op afstandbediening dat het paard losklikt valt heus wel uit te vinden..

hoe oud waren de kinderen eigenlijk?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:11

Kan me zo voorstellen dat die jongen zich op het moment heel erg gefaald voelt... Heel sneu.

Zakmes... duurt wel even voor je door nat leer heen bent, denk ik, zeker als die pony in paniek is.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:30

Wat een nachtmerrie.....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:37

Wat erg zeg! Ik zou eerder denken aan een soort breekboom aan de kar..iets wat je bijvoorbeeld met een hendel om kunt zetten zodat de boom los gaat.Dan kan een paard mischien nog wel naar boven komen.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:38

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:43

wat erg.. Vreselijk wat voor angst dat dier heeft gehad.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:48

vanitymay schreef:
Kunnen ze nou niets verzinnen om in dit soort noodsituaties toch nog iets te redden? Het is al de zoveelste dit jaar....De uitvinder die zoiets kan verzinnen krijgt van mij bij voorbaat een lintje!

Zorgen dat je niet te dicht langs het water rijdt!
wij hebben hier ook veel water, en ik zorg er altijd voor dat als mijn paarden schrikken, ik niet gelijk in het water beland. Is echt een kwestie van heel goed opletten, vooral op het het verkeer. Laat je niet in de kant duwen.
En met een mes weet ik niet of je een pony of paard even snel los snijdt, wij hebben het weleens geprobeerd op de kant, maar dat gaat echt niet zomaar.
snelsluiters vind ik wel een optie, die zijn snel los, en als je ze goed bevestigd, en dichtdoet, dan gaan ze niet zomaar open, wij rijden er altijd mee.
en of je onderwater waar het donker is, iets los kan krijgen vraag ik me af, het water is koud, en je moet ook nog goed kunnen zwemmen en duiken.
Ik denk dat je het moet proberen te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:55

Zit inderdaad eerder te denken aan een systeem waardor je vanaf de bok je paard met boom/lamoen en al van de kar kan loskoppelen. Die is niet dusdanig zwaar dat hij er direct door zou verzuipen. Kan ook handig zijn als je paard echt aan de kletter gaan en er geen houden meer aan is.

In de buurt van een kanaal (9 van de 10 keer zandpaden of een fietspad) waan ik me tijdelijk in de UK :o .

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:19

Jeetje wat een vreselijk naar bericht.

Vreselijk voor de kinderen om dit te moeten meemaken.
En vreselijk voor de pony, in paniek, helemaal vast, geen enkele uitweg mogelijk.
Wat zou die in een enorme paniek zijn geweest.

Wat moet het vreselijk voor die jongen zijn...

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:24

een systeem bedenken om de kar snel los te krijgen is een goed idee,helaas verdrinkt een paard erg snel,een paard bedenkt niet dat ie zijn adem in moet houden,en verdrinkt vrijwel meteen.
heel sneu voor de jongen en het meisje!op het filmpje te zien een heel mooi ponytje wat een drama voor deze mensen!
het gebeurt de laatste tijd wel heel veel dat paarden voor een kar verdrinken,volgens mij als je te water raakt met je koets en paard, en het water is diep zodat het paard er niet kan staan je geen kans hebt!

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:30

Heel erg triest voor hun alledrie!
Toch denk ik dat het voor jezelf ook nog levensgevaarlijk is als je de pony probeert los te krijgen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:36

Wat een verschrikkelijk afloop zeg!
Ik heb zelf inderdaad altijd een mes bij me als ik op pad ga met mijn leerlingen.
Ook al is dit onder het zadel, je weet maar nooit!
Maar toch..... Als zo'n kar naar beneden zinkt......brrrr ben je dan wel optijd met doorsnijden, krijg je die kans dan nog wel??
In iedergeval toch een geluk dat de 2 op de bok het overleefd hebben!
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 28-07-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:36

shireen schreef:
Toch denk ik dat het voor jezelf ook nog levensgevaarlijk is als je de pony probeert los te krijgen.

Idd.
Hoe triest en zonde het ook is, een paard is te vervangen, een jongen (en meid) van 12 jaar niet.
Aan de hand van het filmpje te zien had de jongen, met of zonder zakmes, al niets meer kunnen betekenen voor het paard.
Een paard dat onder water word getrokken zal zo snel zo in paniek zijn, dat je letterlijk je eigen leven riskeert, terwijl je eigenlijk al niks meer kan doen.

Anouk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:39

Jeetje wat erg! Verschrikkelijk om zoiets mee te maken, toch lijkt me het niet makkelijk om een leren of nylon tuig met een mes door te snijden veiligheidssluitingen lijkt me toch het veiligst maar als het paard in het water ligt en in paniek is? Heb je weinig kans dnek ik helaas..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:43

Lieve mensen wat vreselijk zeg! Wat begon als een mooi ritje eindigt in een drama! |(
Echt heel erg dit... |(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:46

Erg zeg, arme pony en arme kinderen.

Misschien iets, om als het te water raak, dat de boom ineens verweekt raakt door vocht dan het spontaan breekt, oplost en of zacht wordt, waardoor dier kan ontsnappen aan de verdrinkingsdood.

Of speciale boom, dat breekt als een paard op hol slaat en of te water raakt??? pfff moeilijk zeg om zoiets uit te vinden, want om een kar te kunnen trekken moeten de paarden toch flink kunnen trekken, zonder dat het stuk gaat.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:49

Asyaa schreef:
shireen schreef:

Idd.
Hoe triest en zonde het ook is, een paard is te vervangen, een jongen (en meid) van 12 jaar niet.
Aan de hand van het filmpje te zien had de jongen, met of zonder zakmes, al niets meer kunnen betekenen voor het paard.
Een paard dat onder water word getrokken zal zo snel zo in paniek zijn, dat je letterlijk je eigen leven riskeert, terwijl je eigenlijk al niks meer kan doen.

dat vind ik nou ook weer overdreven, sorry hoor, maar mijn pony is echt voor niks of niemand te vervangen.
elk paard/ elke pony is ook uniek, net als ieder mens dus ook onvervangbaar.

het is echt heel erg wat er gebeurd is, (ook heel vlakbij, 3 km...)
en ik wens ze alle sterkte toe :(:)

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:54

Hafjegek, begrijp wat je bedoelt; elk paard is uniek maar om nu je eigen leven te riskeren vindt ik ook ver gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:58

hafjegek schreef:
dat vind ik nou ook weer overdreven, sorry hoor, maar mijn pony is echt voor niks of niemand te vervangen.
elk paard/ elke pony is ook uniek, net als ieder mens dus ook onvervangbaar.

Idd.
Sommige paarden zijn voor mij onvervangbaar, en ik zou alles er aan doen om proberen ze te redden, maar als ze naar de grote weg aan de kletter gaan, en ik krijg ze in geen mogelijkheid om, dan laat ik me toch vallen.
Ik hoop met heel mn hart dat het paard niks overkomt, maar ik ga mn eigen leven niet riskeren.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:25

wat vreselijk dit is iedere menner z'n nachtmerrie
heel veel sterkte voor de menner en opzittende

_natli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:26

al goe is er niets met de kinderen..
kvind het zo erg voor de pony !
Laatst bijgewerkt door _natli op 28-07-09 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:26