Blinde moslima vervangt 'vuile' hond door pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:04

hyppolyte schreef:
Nou, mishandeling gaat ook wel weer een beetje ver. Dat een hond volgens de islam onrein is, dat is nu eenmaal zo, en heeft niets met achterhaald zijn te maken. Koeien zijn voor hindoe's ook heilig, is dat dan ook achterhaald? Geloven an sich is dan achterhaald denk ik (als je het zo stelt). Bovendien waren het haar ouders die geen hond in huis wilden hebben, niet zij.

Of het echt bevorderlijk is voor de pony, geen idee, weet niet hoe de verdere leefomstandigheden zijn, misschien staat het beestje wel grotendeels op een stukje land, en gaat het alleen mee op pad als zij het huis uit wil?

Moet zeggen dat ik het wel een creatieve oplossing vind :j

Ik vind trouwens de term 'vuile' hond een beetje l*llig overkomen en niet getuigen van veel respect, onrein is iets anders dan vuil.

Ik vind het wel achterhaald, staat ook nergens in de Koran dat honden onrein zijn, het is maar wat je wil lezen toch?
Ook de heilige koeien bij de Hindoes vind ik trouwens achterhaald, uiteraard moet ieder zijn geloof beleven zoals hij zij dat wil maar mensen sterven daar van de honger terwijl die koeien daar rondlopen.
Het is uiteraard mijn visie van het geloof en ieder voorzich zelf wat dat aan gaat maar ik heb natuurlijk ook recht op mijn mening.

Dit stukje vindt ik vooral storend omdat ik weet dat deze vrouw zoveel meer uit haar leven zou halen met een blinde geleidenhond, jammer dat dat niet kan onder het mom van onrein, alsof Allah daar werkelijk bezwaar tegen zou hebben.

Anoniem

Re: Blinde moslima vervangt 'vuile' hond door pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:29

Ik heb eens gehoord van een moslim dat rashonden die gewoon in huis leven (die zijn dus idd vaak ook schoon, vrij van ongedierte en schurft e.d.) wel als rein worden gezien.
Zwerfhonden idd niet, en kruisingen geloof ik ook niet.

Mijn hond waren ze iig gek mee, die wilden ze ook altijd aaien. Er zit dus wel een nuance in.

StalZeinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:45

Goed alternatief zeg.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:53

iedereen zijn eigen geloof en wegen om naar hun doel te gaan...
het is wel sjiek dat ze dan een pony heeft... maar of die dan binnen mag in de winkel :D. voor blindegeleidehonden maken ze dacht ik wel uitzondering, maar een pony in de supermarkt of gewoon, in een restaurant. voor en nadelen zeker?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:38

eppie38 schreef:
Ik vind het wel achterhaald, staat ook nergens in de Koran dat honden onrein zijn, het is maar wat je wil lezen toch?
Ook de heilige koeien bij de Hindoes vind ik trouwens achterhaald, uiteraard moet ieder zijn geloof beleven zoals hij zij dat wil maar mensen sterven daar van de honger terwijl die koeien daar rondlopen.
Het is uiteraard mijn visie van het geloof en ieder voorzich zelf wat dat aan gaat maar ik heb natuurlijk ook recht op mijn mening.

Dit stukje vindt ik vooral storend omdat ik weet dat deze vrouw zoveel meer uit haar leven zou halen met een blinde geleidenhond, jammer dat dat niet kan onder het mom van onrein, alsof Allah daar werkelijk bezwaar tegen zou hebben.

Heb je de koran gelezen dan? :)

En ben je in India geweest dat je dat zo goed weet? Ik wel namelijk, 10 weken.. En niet in een toeristisch gedeelte. Hoe mensen daar met dieren omgaan is heel respectvol en de koeien worden inderdaad als heilig gezien, maar mensen gaan wel voor dieren.. Daarnaast geloven zij dat je ook de armen eten moet geven zodat je in het volgende leven het nog beter krijgt omdat je mensen helpt. Jammer dat je mening baseert op onjuiste feiten en dat je je niet eerst verdiept in het geloof en dan pas je mening vormt.
Honden worden namelijk wel als onrein gezien en met varkens en honden nog meer dieren.

Als het paard netjes behandeld word, maar ik lees dat hij gewoon een wei heeft, dan is het een leuke oplossing denk ik zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 06:48

Weet ik Nessah. Ik vind het goed dat je zulke dingen erop zet, ook al ben ik zelf geen moslim. Aan allerlei vooroordelen heeft niemand iets.