hyppolyte schreef:Nou, mishandeling gaat ook wel weer een beetje ver. Dat een hond volgens de islam onrein is, dat is nu eenmaal zo, en heeft niets met achterhaald zijn te maken. Koeien zijn voor hindoe's ook heilig, is dat dan ook achterhaald? Geloven an sich is dan achterhaald denk ik (als je het zo stelt). Bovendien waren het haar ouders die geen hond in huis wilden hebben, niet zij.
Of het echt bevorderlijk is voor de pony, geen idee, weet niet hoe de verdere leefomstandigheden zijn, misschien staat het beestje wel grotendeels op een stukje land, en gaat het alleen mee op pad als zij het huis uit wil?
Moet zeggen dat ik het wel een creatieve oplossing vind
Ik vind trouwens de term 'vuile' hond een beetje l*llig overkomen en niet getuigen van veel respect, onrein is iets anders dan vuil.
Ik vind het wel achterhaald, staat ook nergens in de Koran dat honden onrein zijn, het is maar wat je wil lezen toch?
Ook de heilige koeien bij de Hindoes vind ik trouwens achterhaald, uiteraard moet ieder zijn geloof beleven zoals hij zij dat wil maar mensen sterven daar van de honger terwijl die koeien daar rondlopen.
Het is uiteraard mijn visie van het geloof en ieder voorzich zelf wat dat aan gaat maar ik heb natuurlijk ook recht op mijn mening.
Dit stukje vindt ik vooral storend omdat ik weet dat deze vrouw zoveel meer uit haar leven zou halen met een blinde geleidenhond, jammer dat dat niet kan onder het mom van onrein, alsof Allah daar werkelijk bezwaar tegen zou hebben.

. voor blindegeleidehonden maken ze dacht ik wel uitzondering, maar een pony in de supermarkt of gewoon, in een restaurant. voor en nadelen zeker?