ikke20 schreef:buitenrijden in het park. tja ehmmm droom even verder. het park is namelijk verboden voor paarden/ruiters.
daarbij is het bos nog geen 15 min rijden vanaf de manege. dus nog best goed te doen(ik sta in dezelfde straat rij dat stuk vaak genoeg) in het dorp rijden krijg je ook gesodemieter mee. mensen zeuren nu al om de mest die er ligt. en niet iedereen was zo blij met de bouw van de manege.
wens anja en frans erg veel plezier van hun nieuwe lokatie en de aanhouder heeft gewonne
Inderdaad, het is helemaal niet zo ver. En als die nieuwe wijk open gaat, al helemaal niet. Waar ergens in die straat sta je?
Je ziet de paarden gelukkig zijn met de schoon geveegde vloer waarvan de stof dagelijks meerdere malen in hun luchtwegen komen. Maar ja het oog wil ook wat. Jaren geleden eens een trektocht gemaakt, wat mij opviel hoe luxer de stallen hoe slechter de paarden het hadden. Ze mochten niet buiten staan of geen hooi in de paddock buiten maar oh wat was alles mooi schoon
) zwaluwen in de stal geven ook aan dat de ventilatie in de stal goed geregeld is. Wanneer je voor mij nu gewoon een rekensommetje maakt kun je me al overtuigen. Van het aantal uren wat een week telt, hoeveel brengen ze daarvan door, in de stal alleen zonder sociaal contact. En hier zijn ook maneges waar de paarden uitloop en open stal hebben en een joekel van een wei. Dan kun je natuurlijk zeggen zoveel ruimte is er niet, dan is de vraag moet je daar dan wel een manege willen bouwen of moet je het aantal paarden terugbrengen naar de hoeveelheid ruimte die er is. Dat zijn overwegingen die je dan maakt. En kies je er dan toch voor probeer dan een oplossing te zoeken dat gezien de beperkte ruimte de paarden toch sociaal kontakt met elkaar kunnen hebben.