Paardenhouder uit Nuenen ten einde raad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:25

Laat hem toch gewoon de uitspraak van de Raad van State afwachten in plaats van de media vol te spuien met laster over zijn buurt. Zou hem sieren als het zo'n geweldige man is en hij zo gelijk heeft.

En zover ik het AD ken, gaan ze niet bij de dokter vragen wat hij mankeert.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:33

Wat heeft het er mee te maken of hij al dan niet het beste voor heeft met zijn paarden? Hij heeft de schuur waarvoor hij weliswaar een bouwvergunning had, gebruikt als paardenstal terwijl geen milieuvergunning kreeg.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:38

Kweetnietje1 schreef:
Laat hem toch gewoon de uitspraak van de Raad van State afwachten in plaats van de media vol te spuien met laster over zijn buurt. Zou hem sieren als het zo'n geweldige man is en hij zo gelijk heeft.

En zover ik het AD ken, gaan ze niet bij de dokter vragen wat hij mankeert.

Pardon? Wat blaas jij hoog van de toren! Lekker neerbuigend toontje kan er ook wel bij. Jezusmina zeg, doe eens even normaal. Hen je soms geen exnkel respect voor andere mensen?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:45

xx_Horsiex schreef:
Gwen schreef:
Dat is ook raar, Horsie :j . Maar de vegunning is pas compleet als je er o.a. ook je milieuvergunning bij hebt. Op het moment dat hij die stallen ging bouwen wist hij dat het nog helemaal niet zeker was of hij die vergunning zou mogen behouden, maar hij koos er voor het risico toch te nemen.

Dat punt terzijde heeft de gemeente verder ook raar gehandeld. Hij vroeg een andere locatie aan, die werd hem afgeween maar wel aan iemand anders toegewezen? De stallen mogen blijven staan, maar geen paarden er in.
Ik beweer ook nergens dat de gemeente niet raar heeft gehandeld. Ik beweer dat hier waarschijnlijk een heleboel meer zaken meespelen die niet genoemd worden, en dat mogelijk ook de stalhouder een aantal steken heeft laten vallen die hier niet vermeld worden.

Dat er zoveel mensen/punten tegen hem lijken te zijn vind ik inderdaad ook geen sterke beredenering, dat hoeft niet te betekenen dat al die mensen gelijk hebben en al die tegenpunten kloppen.

Het gaat er mij hier echt om dat er:
A. Op de emoties gespeeld wordt
B. Een hoop stellingen geponeerd worden zonder enige onderbouwing/bewijs
C. Een heel eenzijdig beeld geschetst wordt

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:46

xx_Horsiex schreef:
Pardon? Wat blaas jij hoog van de toren! Lekker neerbuigend toontje kan er ook wel bij. Jezusmina zeg, doe eens even normaal. Hen je soms geen exnkel respect voor andere mensen?

Had je niet beter kunnen temmen in plaats van mij persoonlijk aan te vallen?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:56

het is natuurlijk zonde als je zo iets prachtigs neerzet dat je dan moet "afbreken " of er paarden mag inzetten ..
maar waar trek je de streep ? die man is al jaren professioneel aan het fokken ( 20 veulens per jaar is imo al geen "hobby "meer ) ..ze fokken , verkopen , leiden op enz ....ik denk dan niet dat ie zo'n nieuw gebouw opzet met het oog op hobbymatig ..
hij si bvb ook de fokker van Alpapillon Armani van Vincent Voorn ..
http://www.lincom.nl/nl/index.html
je kan daar ook de bouw volgen ..is al geen hobbymatig gebouwtje meer :Y)
Laatst bijgewerkt door besita op 24-07-09 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:58

Wat mij in het hele verhaal een beetje tegenstrijdig over komt is het volgende:
Citaat:
"Ik ben van jongs af aan gek op paarden. Hier heb ik altijd van gedroomd." Maar 'hier', een professionele paardenhouderij achter zijn huis aan de Papenvoortseheide, is nog steeds geen realiteit.

Hij is dus echt wel van plan een professionele paardenhouderij op die plek te beginnen . Dat staat natuurlijk lijnrecht op de vergunning die hij zegt te hebben voor het hobby matig houden van max 10 paarden!

Daardoor ik denk dat er veel meer speelt dan wij hier kunnen overzien. En als je gezien zou hebben wat er voor complex verrezen is aan de Papenvoortseheide dan denk ik dat de gemeente Nuenen terecht vraagtekens plaatst bij dat "hobbymatig" gebruik......

besita

Re: Paardenhouder uit Nuenen ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:58

zie mijn link ...is inderdaad geen kattepis gebouwtje

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:15

Kweetnietje1 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Had je niet beter kunnen temmen in plaats van mij persoonlijk aan te vallen?

Nee, ik wou je graag even op je onbeschofte gedrag wijzen. Anders leer je het nooit het he? Onbewust Asociaal.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:16

En omdat de goede man het geld had om een mooi complex neer te zetten betekent gelijk dat hij niet meer hobbymatig bezig is? Er wordt toch gezegd dat hij daar 10 paarden heeft en op andere plaatsen waar het wel mag nog paarden heeft staan maar dan voor zakelijk?

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:17

Hr v d Linden is altijd al een zeer pientere zakenman geweest,en laten we wel wezen dat ongeveer 100 paarden houden niet zomaar voor de Hobby is,het is wel degelijk om er 100 (paarden)zaken mee te doen.
En inderdaad is het erg als iemand iets heeft zoals Hr v d Linden reuma,maar moet dat er nou bij vermeld worden.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:23

Mija schreef:
En inderdaad is het erg als iemand iets heeft zoals Hr v d Linden reuma,maar moet dat er nou bij vermeld worden.

Inderdaad, die man had in gesprek gemoeten met zijn buurt in plaats van met de media.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:32

mijn buurman heeft zojuist geregeld dat mijn woning onbewoonbaar verklaard is omwille van een tuinhek (hij kon toen niet meer in onze tuin kijken) :\ dus ja, ik kan geloven dat er zo'n dingen gebeuren en dat de man in kwestie gelijk heeft en echt gekl**t wordt door zn buren...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:33

xx_Horsiex schreef:
En omdat de goede man het geld had om een mooi complex neer te zetten betekent gelijk dat hij niet meer hobbymatig bezig is? Er wordt toch gezegd dat hij daar 10 paarden heeft en op andere plaatsen waar het wel mag nog paarden heeft staan maar dan voor zakelijk?

nee het is niet hobbymatig meer ..dat kan je meer dan goed uitmaken van zijn site ..
waarschijnlijk wil hij daar de fokmerries onderbrengen zodat ze dicht bij huis staan ..maar als elke merrie een veulen krijgt ga je gauw over de tien paarden ( zeker als er meer stallen gebouwd zijn ;) ..bij een bezoekje nu stonden er maar tien paarden en stonden inderdaad 10 stallen leeg ..maar de beste man weet ook wel dat gezien de rechtzaak en het "hot nieuws item " hij wel controle krijgt ;)
maar ik blijf het ontzettend jammer vinden dat ze je eerst alles laten zetten en dan pas gaan verbieden

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:36

xx_Horsiex schreef:

Nee dat hoeft natuurlijk niet.
Maar als je ziet wat er voor complex staat, weet hoe veel paarden hij in bezit heeft en dat combineerd met deze uitspraak waarin hij toch duidelijk laat weten wat het uiteindelijke doel is :
Citaat:
"Ik ben van jongs af aan gek op paarden. Hier heb ik altijd van gedroomd." Maar 'hier', een professionele paardenhouderij achter zijn huis aan de Papenvoortseheide, is nog steeds geen realiteit."

Kun je er vrij zeker van zijn dat het handelen van de gemeente niet uit de lucht is komen vallen!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:42

Horsie, onder hobbymatig bezig zijn wordt toch wat anders verstaan dan het professionele paardenbedrijf waar het hier om gaat :) . Hij voert het bedrijf op de oorspronkelijke locatie en had de tweede locatie bij de bedrijfsactiviteiten willen betrekken.

Op welke wijze de tien paarden die nu in de nieuwe stal zijn 'hobbymatig' zijn weet ik niet, maar hij verdient zijn geld iig met zijn fokkerij/handelsstal op de eerste locatie. Ik denk wel oprecht dat zijn commerciële bezigheden voortvloeien uit zijn grote persoonlijke passie, maar dat doet niet af aan het feit dat het hier om een echte zakelijke onderneming gaat.

Kynshiri, dat vind ik heel naar voor jou :\ . Het bewijst alleen niet dat de buren hier ook ten onrechte geklaagd hebben, net zo min als dat er hier bewijs te vinden is dat niet wel zo is.

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:51

Ik heb het al in het andere topic gezet, maar ik ben in de uitspraak van de Raad van State gedoken en zal het nog even samenvatten:
- de bouwvergunning voor de paardenstal is verleend.
- de milieuvergunning voor de paardenstal is in 2008 vernietigd omdat het bedrijf binnen 250 meter van een voor verzuring gevoelig gebied (natuurgebied) ligt.
- bij de aanvang van de bouw van de stal heeft de gemeente aangegeven dat er geen geldige vergunning was en er dus geen dieren in mochten komen te staan.
- de stal is toch gebouwd.
- er worden 10 paarden in gehouden. Volgens onze wetten (in dit geval het Besluit landbouw) mag je 5 paarden hobbymatig houden.
- de Raad van State heeft geoordeeld dat de gemeente gelijk heeft en dat de paardenhouder (een deel van) de paarden ergens anders onder moet brengen.

Hoe het zit met dat papier van die 10 paarden weet ik niet; dat zal wel een oude -misschien door de gemeente opgestelde- regel zijn. Ik weet niet wat de rechtsgeldigheid ervan is.

Een paardenstal is voor de Wet milieubeheer wat anders dan een zwembad of een aanbouw, dus het daarmee vergelijken heeft geen zin.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:02

Espie schreef:
blijf met je hoofd omhoog en vol houden .
want zij maken de blunders,
en de buren hebben die niks anders te doen .dan mensen het leven zuur te maken

Dat zullen dan wel van die heerlijke capitalisten zijn met eigen zwembad en tennisbanen.
Mensen die met hun geld gooien en zo de boel manipuleert. :(
Vind dit zeer triest voor deze man, dat je leven zo kapot wordt gemaakt door zulke mensen.
Wat je mensen moet noemen. :r

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:05

Hallo, zeg, gaat 'ie lekker, Jonge_Monte?

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:28

Ja zal maar de "Buren" zijn en denken ik zit heel rustig achteraf in een mooi natuurgebied te wonen in alle stilte,en er komen de hele dag paardentrailers/paardenvrachtwagens/paardenvoer/mestophalers en wat allemaal nog meer voorbij en langs gereden.Als je ziet wat er voor een stal/complex gebouwd is ,dan is dat inderdaad niet voor 10 paarden. Hr v d Linden is behalve een zeer goed paardenman ook nogeens een zeer zakelijke (paarden)zakenman.Het is nu ondanks misschien wat negatieve publiciteit ook wel een ontzettende reclame/publiciteit voor hem. En failliet gaat deze (goed bemildelde)man denk ik niet zo gauw.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:36

Lijkt inderdaad op een zakenman die denkt even de buurt en de gemeente te slim af te zijn. Als het naast een natuurgebied is, kan hij het schudden. Eigen schuld dus. Niks vriendjespolitiek waar hij het op probeert te gooien.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:56

Jonge_Monte schreef:
Espie schreef:
blijf met je hoofd omhoog en vol houden .
want zij maken de blunders,
en de buren hebben die niks anders te doen .dan mensen het leven zuur te maken

Dat zullen dan wel van die heerlijke capitalisten zijn met eigen zwembad en tennisbanen.
Mensen die met hun geld gooien en zo de boel manipuleert. :(
Vind dit zeer triest voor deze man, dat je leven zo kapot wordt gemaakt door zulke mensen.
Wat je mensen moet noemen
. :r

Alsof hijzelf zo zuiver is....
Als je weet dat je geen vergunning hebt toch gaan bouwen en dan zielig doen...
Hobby matig bezig zijn en een website met breeding company in de titel...

Wat al meer mensen hebben gezegd, het verhaal heeft 2 kanten. De gemeente heeft misschien steken laten vallen, maar dat maakt hem niet heilig.
Sneu voor hem dat de buren het tegen hebben kunnen houden door hun bezwaar, maar misschien hebben ze daar wel gegronde reden toe, ik weet het niet, volgens de rechter wel..

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:40

Zie onderschrift...zegt meer als genoeg.........

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:56

Die buren moeten gewoon hun mond houden als de paarden toch goed verzorgd worden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:00

kamsel schreef:
[
De gemeente heeft misschien steken laten vallen, maar dat maakt hem niet heilig.
Sneu voor hem dat de buren het tegen hebben kunnen houden door hun bezwaar, maar misschien hebben ze daar wel gegronde reden toe, ik weet het niet, volgens de rechter wel..

een ambtenaar mag geen steken laten vallen......... NOOIT, want de steken die ambtenaren laten vallen......... die maken burgers kapot