Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:20

Billy schreef:
Wat mij betreft moet ze de boete krijgen voor het in gevaar brengen van medeweggebruikers en niet voor het betreden van de tunnel...

Waarom heeft ze in jouw ogen de weggebruikers in gevaar gebracht? Als ze goed zichtbaar was op een 50km/h weg is dat niet anders dan met je paard door het dorp rijden. Je hebt enkel minder uitwijk mogenlijkheden, maar blijbaar was dat geen punt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:21

Paarden moeten inderdaad op de weg, maar, zoals je kan zien in de link en dan op de eerste foto, betreed je door de tunnel in te gaan een autoweg. En daar zijn paarden níet toegestaan.
Boete is dus geheel terecht en in mijn ogen zelfs te weinig!
Laatst bijgewerkt door Ylana op 21-07-09 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:21

Renza schreef:
Als paard een beetje braaf was heeft ze niemand in gevaar gebracht toch?

Zou jij vertrouwen op nauwlettendheid van de automobilisten?? Die rekenen hier toch helemaal niet op, dit had dramatisch kunnen aflopen.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:22

Onverantwoord, paarden horen daar niet. Simpel zat.
Vandaag ook een stel meiden op ponies moeten helpen tussen druk verkeer op zo'n stom druk punt (waar je ook met een paard gewoon niet moet komen) levensgevaarlijk.

Zelfs al is je paard bomproof het blijft een vluchtdier én op zo'n plaats neem je automatisch anderen mee in wat je riskeert, mensen/bestuurders die geheel niet op zo'n weggebruiker bedacht zijn. Nog maar niet gesproken over de reacties die daarvan het gevolg kunnen zijn. Daar vraagt niemand om. Dat zoiets goed kan gaan ok, maar dan nog moet je die gok niet nemen, problemen voor zijn en verstandig zijn.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:22

ik denk ook voor gevaarlijk weggedrag, doordat je in een tunnel rijd zien bestuurders je al minder, en "onofficieel" moet je je lichten aan in een tunnel (gaat een beetje moeilijk met een paard) als je daar met je auto rijd met 50km per uur, en aan het einde van de bocht zie je ineens een paard staan, kan je dat haast niet voorremmen, dan zijn de gevolgen niet te overzien

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:23

Omdat je met 50 kmh een donkere pijp in rijdt, waar een mw met 5-15 kmh zich voortbeweegt. Daar krijg je ongelukken van...
Daarbij, wel interessant, staat in het 1e bericht hierover dat de vrouw in de tunnel liep, maar dat ze wel op het paard begonnen was.
Als ik op de foto's van de tunnel kijk, staat er een bord verboden voor voetgangers...
In dat geval zou de boete terecht zijn.....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:23

Tinkerlady schreef:
Onverantwoord, paarden horen daar niet. Simpel zat.
Vandaag ook een stel meiden op ponies moeten helpen tussen druk verkeer op zo'n stom druk punt (waar je ook met een paard gewoon niet moet komen) levensgevaarlijk.

Zelfs al is je paard bomproof het blijft een vluchtdier én op zo'n plaats neem je automatisch anderen mee in wat je riskeert, mensen/bestuurders die geheel niet op zo'n weggebruiker bedacht zijn. Nog maar niet gesproken over de reacties die daarvan het gevolg kunnen zijn. Daar vraagt niemand om. Dat zoiets goed kan gaan ok, maar dan nog moet je die gok niet nemen, problemen voor zijn en verstandig zijn.

Ja maar je moet op de weg, of het nu een 50 km weg is of een 80 km weg. Druk kruispunt of niet, dus dan doet iemand dat braaf en dan krijgt ze een boete

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:24

Hoe hard mogen ze daar eigenlijk ook alweer in die tunnel?

Het is ronduit gevaarlijk, die tunnel is best smal en als ik me goed herinner rijden ze daar als gek. Het valt me op dat de mensen die de tunnel kennen het onverantwoordelijk vinden, en de meeste mensen die er nog nooit geweest zijn (op een enkeling na) het "geniaal" vinden. Benieuwd wat de reactie geweest was als het paard zijn benen onder hem uit gereden waren omdat ie schrok en de automobilisten geen enkele manier van uitwijken hadden. Als dat peerd op de baan was gesprongen had je een kettingbotsing gehad.. En dat was niet zonder zwaar gewonden of zelfs doden afgelopen hoor. Levensgevaarlijk deze actie en gezien ze dat zelf niet eens in ziet zouden ze dat paard van mij mogen afnemen van haar... :n

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:25

Cossie schreef:
Zou jij vertrouwen op nauwlettendheid van de automobilisten?? Die rekenen hier toch helemaal niet op, dit had dramatisch kunnen aflopen.

Hoezo die rekenen hier niet op? In mijn theorieboek stond toch echt dat paard/ruiter combinaties officieel op de weg horen. Een beetje opletten achter het stuur kan ook geen kwaad hoor, net als dat je er rekening mee moet houden dat de automobilist voor je wel 'ns autopech zou kunnen krijgen en stil moet gaan staan.

De wet moet aangepast worden, klaar. Het slaat nergens op dat paarden op de weg moeten, maar zolang het in de wet staat, moet het maar. Als je op het fietspad rijdt is het niet goed, als je in de berm rijdt is het niet goed en als je dan ergens op de weg rijdt is het ook weer niet goed.

Yolien

Ik kan alleen maar zeggen
dom dom dom

Onali

Billy schreef:
Omdat je met 50 kmh een donkere pijp in rijdt, waar een mw met 5-15 kmh zich voortbeweegt. Daar krijg je ongelukken van...
Daarbij, wel interessant, staat in het 1e bericht hierover dat de vrouw in de tunnel liep, maar dat ze wel op het paard begonnen was.
Als ik op de foto's van de tunnel kijk, staat er een bord verboden voor voetgangers...
In dat geval zou de boete terecht zijn.....

Je bent ongeacht of je er op zit een bestuurder met je paard. Dus rijdend of begeleidend, er is geen verschil.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:26

Hahah wat een idee _O-

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:26

Zouden ze er met paard en wagen ook een drama van gemaakt hebben? of zou je dan wel zo door de tunnel mogen? die rijden vaak wel gewoon op de weg...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:28

Amvbeek schreef:
Zouden ze er met paard en wagen ook een drama van gemaakt hebben? of zou je dan wel zo door de tunnel mogen? die rijden vaak wel gewoon op de weg...

neen, die mogen daar ook niet door. Daar is die tunnel veel te gevaarlijk voor.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:28

Authentic schreef:
Cossie schreef:

Hoezo die rekenen hier niet op? In mijn theorieboek stond toch echt dat paard/ruiter combinaties officieel op de weg horen. Een beetje opletten achter het stuur kan ook geen kwaad hoor, net als dat je er rekening mee moet houden dat de automobilist voor je wel 'ns autopech zou kunnen krijgen en stil moet gaan staan.

De wet moet aangepast worden, klaar. Het slaat nergens op dat paarden op de weg moeten, maar zolang het in de wet staat, moet het maar. Als je op het fietspad rijdt is het niet goed, als je in de berm rijdt is het niet goed en als je dan ergens op de weg rijdt is het ook weer niet goed.

helemaal mee eens :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:30

pharagirlke schreef:
Levensgevaarlijk deze actie en gezien ze dat zelf niet eens in ziet zouden ze dat paard van mij mogen afnemen van haar... :n

Dit vind ik een belachelijke reactie. Ik doe ws ook wel eens iets ondoordacht met mn pony's. Moet ik ze dan ook maar afstaan :?

Billy

Authentic schreef:
Cossie schreef:

Theorie en praktijk zijn duidleijk twee verschillende dingen.....

Vie

Ik rijd regelmatig door die tunnel (met de auto w.t.v.). Ik zou er niet voor de lol doorgaan, eerder aangezien er langs de andere kant centrum stad ligt en daar niets te beleven valt voor mij. :+

Maar om er nu een boete voor te geven, terwijl het a. een openbare weg is, b. er nergens staat dat het niet mag, vind ik overdreven. Als ruiter wordt je als bestuurder beschouwt, nu ineens zou je als voetganger beschouwt worden omwille van een tunnel?

Voor gevaarlijk weggedrag? Dan mogen ze wel heel wat meer boetes uitschrijven... Hier in de buurt is nl. geen bos, enkel (vaak heel smalle) polderweggetjes met diepe sloten aan de zijkanten. Daar is óók geen mogelijkheid om elkaar voorbij te steken. Maar een tunnel door, dan ineens is het drama... Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook niet zomaar doen, maar vind dit weer iets overroepen...

Mssn heeft ze geen licht, maar in het donker is het ook oké als je gewoon de nodige voorzorgen neemt met reflectiebandjes en toestanden.

Ik moet eerlijk zeggen, ik men hier in de buurt met een vrouw en wij hebben ons wel eens afgevraagd of je erdoor zou mogen met paard en kar. Je kan anders met geen mogelijkheid naar de andere kant rijden... Dus ja, ook bij ons is de vraag wel eens opgekomen. Maar nu weten we dus dat we het niet moeten proberen. :))

Authentic

pharagirlke schreef:
neen, die mogen daar ook niet door. Daar is die tunnel veel te gevaarlijk voor.

Mogen ze daar niet door (volgens de wet?) of kunnen ze als ze nadenken beter niet daardoor gaan?

Ik blijf erbij, niet slim, wel wettig, ze moeten de wet gewoon aanpassen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:32

IndianLady schreef:
pharagirlke schreef:
Levensgevaarlijk deze actie en gezien ze dat zelf niet eens in ziet zouden ze dat paard van mij mogen afnemen van haar... :n

Dit vind ik een belachelijke reactie. Ik doe ws ook wel eens iets ondoordacht met mn pony's. Moet ik ze dan ook maar afstaan :?

Volgens deze mw was dit een doordachte actie. Ze had nl volgens haar de politie om toestemming gevraagd....
En ja, deze keer ben ik het met PhG eens, paard is niet veilig bij deze mw....

Ayasha
Blogger

Re: Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:33

Auth: Je mag andere mobilisten niet in gevaar brengen, dat doet ze wel. Dus ze mag niet, wettelijk gezien.

IndianLady: dit was doordacht, ze kende het gevaar heeft zelfs de plitie gewaarschuwd naar eigen zeggen. Afnemen die handel.... Het paard moet niet de dupe zijn van zo'n idioot.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:34

ken de hele tunnel niet maar vind het idd een beetje dom van deze mevrouw :)

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:34

Authentic schreef:
Ik blijf erbij, niet slim, wel wettig, ze moeten de wet gewoon aanpassen.

Je weet nu iig wel waar je actie kan voeren voor die wetswijziging, gewoon met een groep daar een dagje heen en weer stappen }> :P

Het blijft natuurlijk wel gewoon een domme actie, maar als ze daar volgens de wet zou mogen rijden (geen idee of dat echt zo is?) vind ik de boete onterecht.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:35

Ook ik reed vaak door de betreffende tunnel met de auto, maar met je raampjes open was al geen pretje, in verband met de zware uitlaatdampen!! Laat staan te paard, voor zowel mens al dier!
ALs het een gewone, goed geventileerde tunnel zou zijn geweest met een vluchtstrook of iets dergelijks, had ik er ook geen moeite mee gehad, het eerder creatief gevonden...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:35

Politie trekt zich wel vaker terug en vraag maar rond of kijk maar hier op Bokt. De politie weet het zelfs vaak niet eens.
Dan is het doordacht en de politie was gewaarschuwd, waarom dan haar paard afnemen? Ik snap die redenatie niet.