Hickstead verplichte halte voor Gal en Cornelissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Hickstead verplichte halte voor Gal en Cornelissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:26

Was ze na de olympische spelen maar gestopt; dit is echt jammer voor haar carriére vind ik persoonlijk. Ze heeft jaren lang aan de top gestaan en dat is een hele prestatie, maar ik denk dat het ook niet te doen is als je ook nog twee jonge kinderen hebt en een goede moeder wilt zijn. Dat moet je niet eens willen denk ik. Soms moet je keuzes maken. Ze rijdt natuurlijk nog steeds heel goed mee, maar de verwachtingen waar maken lukt niet meer en dat is dan wat jammer.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:42

En waarom hoeft Anky WEER niet erbij te zijn? Ze reed ook al geen proeven in het verplichte trainingskamp in Erp omdat ze "wat beters" te doen had namelijk een clinic in Elim. Nogal vals om haar zo buiten het schuttersveld te houden, terwijl de kans groot is dat Edward en Adelinde en met een beetje mazzel HP haar ook nog kunnen verslaan. Maar ja dan kun je natuurlijk nooit verklaren hoe het kan dat zij dan straks wel naar het EK mag en iemand anders niet......
In mijn ogen is het juist zij die moet bewijzen dat ze er klaar voor is!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:36

Helemaal met je eens Insider!

Het ANP (en de KNHS) hebben trouwens ook in hun persbericht staan dat Edward Gal zijn 64 % achterstevoren op zijn paard nog wel haalt :D

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:44

previr schreef:
wel erg snel weer aan start na een peesblessure zeg, ligt natuurlijk aan de grote van de blessure maar valt me op dat de "top" paarden weer veel sneller aan start zijn dan een "huis tuin keuken paardje" terwijl ze zeggen wat je ook doet t herstel van half tot 3 kwart jaar heb je nodig.

hangt ook helemaal af van de zwaarte van de peesblessure, paardje hier op stal had een lichte peesblessure, is ingespoten en was binnen 3 week weer klaar. Nog een maandje in het bos getraind daarna en kon toen gewoon het Z weer in. Dus het hoeft niet altijd lang te duren ;)

Leuk dat de wedstrijd live te volgen is! :D ga zeker kijken

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:48

Insider schreef:
En waarom hoeft Anky WEER niet erbij te zijn? Ze reed ook al geen proeven in het verplichte trainingskamp in Erp omdat ze "wat beters" te doen had namelijk een clinic in Elim. Nogal vals om haar zo buiten het schuttersveld te houden, terwijl de kans groot is dat Edward en Adelinde en met een beetje mazzel HP haar ook nog kunnen verslaan. Maar ja dan kun je natuurlijk nooit verklaren hoe het kan dat zij dan straks wel naar het EK mag en iemand anders niet......
In mijn ogen is het juist zij die moet bewijzen dat ze er klaar voor is!

Ach, hou nou toch op! Zij moet zich bewijzen terwijl Adelinde de afgelopen periode geen wedstrijd heeft gereden? Nu maak je het wel heel bont hoor.
Wil je een verklaring waarom ZIJ naar het EK mag, ja zelfs MOET? Omdat ze al lang en breed bewezen heeft er elke keer te staan als het moet, ook nu weer de stijgende lijn te pakken heeft en een staat van dienst heeft om U tegen te zeggen.
Sommige mensen.... :n

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:31

Ik begrijp het helemaal waarom mensen denken dat Anky maar moet stoppen.

76% ipv 78% nee, dat is echt schande! Daarmee geeft je Nederland alleen maar een slechte naam mee!

Kom op zeg! Anky is (een van) de beste ruiter(s) van Nederland. En de rest van de wereld!

Tuurlijk kunnen we zonder Anky een winnend EK team neerzetten, maar met Anky daarbij is de overwinning nog groter! Stel je voor, Edward op topniveau, Anky op topniveau, Imke op topniveau en dan HP op topniveau.

Het leuke is dat er binnen het team van Nederland al een enorme strijd is tussen nummer 1,2 en 3... Ze wilen allemaal als 1e eindigen. Dan heb je toch alleen maar een enorm goede strijd op het EK?

Imke heeft Anky verslagen in Rotterdam. Daarvan zullen ze ongetwijfeld anog gemotiveerder van zijn geworden. Imke wil bewijzen dat ze dat zeker vaker kan, Anky wil zorgen dat dit eenmalig was..

Als iemand het verdiend naar het EK te gaan is het Anky wel. Kijk wat zij allemaal gewonnen heeft, en dan Edward met zijn toppaard, maar in feite heeft hij pas 7 GP wedstrijden gereden! Hij is op het moment geneens EK startgerechtigd! Anky was dat 8 jaar gelden al!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:06

In de dressuursport ben je zo goed als je laatste resultaat.....

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:10

Precies, maar eerdere resultaten worden zeker wel mee genomen!

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:15

Hmm.. laatste resultaat van Anky en Salinero is 84,500% tijdens Aken

Nee jullie hebben helemaal gelijk! Die combinatie verdient het echt niet om Nederland te vertegenwoordigen op het EK.. :S

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:26

chitra schreef:
Hmm.. laatste resultaat van Anky en Salinero is 84,500% tijdens Aken

Nee jullie hebben helemaal gelijk! Die combinatie verdient het echt niet om Nederland te vertegenwoordigen op het EK.. :S

Het gaat om de resultaten in de normale GP grappenmaker. Niet om de special of de kur.
De landenwedstrijd wordt beslist in de GP.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:04

CGJ12 schreef:
In de dressuursport ben je zo goed als je laatste resultaat.....

:)* :)* :)* en moet je ook accepteren als er andere combinaties op het piek moment beter zijn
Je wilt tenslotte met het beste team de landenwedstrijd in.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:08

Insider schreef:
:)* :)* :)* en moet je ook accepteren als er andere combinaties op het piek moment beter zijn
Je wilt tenslotte met het beste team de landenwedstrijd in.

Wij zijn het eens.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:27

Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Idd laten ze in het Nederlandse Team maar lekker knokken om een plaatsje.
Dat de besten van het moment mogen gaan.

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:25

73,45 tijdens rotterdam is volgens mij niet heel 'slecht'.
Maar goed, denk toch niet dat wij het eens worden.

Ik vind het gewoon erg jammer dat als iemand al zo lang goed presteerd voor Nederland zo afgeschreven word door sommige mensen, en dat terwijl de resultaten nog steeds bovengemiddeld zijn..

We vonden het toch schandalig dat Isabel zo behandeld werd als vuil door de Duitsers? Vind het standpunt van verschillende mensen dat Anky zeer ondermaats presteert en geen teamplaats net zo schandalig...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:29

chitra schreef:
We vonden het toch schandalig dat Isabel zo behandeld werd als vuil door de Duitsers? Vind het standpunt van verschillende mensen dat Anky zeer ondermaats presteert en geen teamplaats net zo schandalig...

Amen!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:58

chitra schreef:
73,45 tijdens rotterdam is volgens mij niet heel 'slecht'.
Maar goed, denk toch niet dat wij het eens worden.

Ik vind het gewoon erg jammer dat als iemand al zo lang goed presteerd voor Nederland zo afgeschreven word door sommige mensen, en dat terwijl de resultaten nog steeds bovengemiddeld zijn..

Ik vind dit nog schandaliger, bij Isabell kun je nog haar niet het voordeel van de twijfel gunnen omdat het toch een wat raar verhaal is en het wel over doping gaat.
Bij Anky zijn haar resultaten nooit zodanig geweest dat het een teamresultaat zou schaden. Dat kun je van Adelinde en Parzival zelfs als ze wél wedstrijdritme hadden niet zeggen.
Hoe je er dus bij komt om Anky nu op deze manier onderuit te schoffelen daar kan ik met mijn verstand niet bij.
Je zou denken dat heel Nederland blij is dat we met haar erbij een fantastisch team naar het EK kunnen sturen waar ervaring, bewezen topklasse en toppaarden samenkomen.
Maar nee hoor, we zouden geen Nederlanders zijn of we wisten het wel weer beter en vonden toch weer iets om te zeuren.... :r

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:11

Ach zie het als een luxe overschot, ondanks dat we de queen of dressage in ons midden hebben, heeft ze toch nog overal concurrentie. Ik denk dat het alleen maar goed is, houdt haar ook scherper uiteindelijk.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:33

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:41

Ik heb ook geen mooi beeld.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:50

Hoop dat het morgen beter is

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:42

En ik maar denken dat het interessante deel pas op zaterdag begint........

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:56

Hij hapert nog steeds. Is er geen andere site waar het op te zien is?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:20

FriesWytske schreef:
Hij hapert nog steeds. Is er geen andere site waar het op te zien is?

ppff ik zat al stiekum op mijn werk te kijken dacht dat het wel aan de langzame pc lag.
maar het is dus bij iedereen zo

balen :(

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:55

Balen zeg! nog andere opties?? O:)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:50

Er gaat straks wel weer wat beginnen want de bak wordt gesleept. Waar kun je de startlijsten vinden, mij lukt het niet.