Christiaan Provoost derde met Arabo-Friese hengst Maestro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Christiaan Provoost derde met Arabo-Friese hengst Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:09

Nee, al die topfriezen lopen Lichte Tour en Grand Prix dressuur, een niveau waar geen Arabofries op voorkomt, dus wedstrijden houden gaat een beetje moeilijk.... ;)

Jef Aerts en Gert Schrijvers zeiden dat ze in de MARATHON niet goed mee konden komen, als je het dus hebt over de uitspraken van dhr. Aerts hoor je ook te kijken naar het onderdeel waar hij die uitspraken over deed. Overigens is een eindklassement wel heel betrekkelijk als de hele wereldtop afwezig is hoor!
Ik kan ook derde of zelfs eerste worden als er verder niemand meedoet die enigszins een rol speelt, maar kom ik dan op de voorpagina?
Het antwoord is "nee, want ik rijd niet met een arabo'tje".... ;)

Anouk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:10

Wat kan jij dr een probleem van maken zeg.... >;)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:12

vreselijk, dat gezeik loopt de spuigaten uit!

nogmaals: erg jammer dat zo'n topic wat positief bedoeld is zo verpest wordt!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:15

Waar ben ik nu beland? :oo Oja, ik had het kunnen weten, de paardenwereld, daar waar niemand elkaar het licht in de ogen nog gunt. :)* Gezellige boel maken jullie er weer van mensen. +:)+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:18

Als alle positieve topics over échte Friezen ook op de voorpagina komen dan vind ik deze ook prima, maar nogmaals:
iedereen gelijk voor de wet!

Als je het daar niet mee eens bent, reageer dan inhoudelijk en niet met one-liners, en leg me dan eens uit waarom dit wél op de voorpagina thuishoort en het artikel over Peter en Anders in Lipica niet. Knappe persoon die daar een degelijke verklaring voor heeft!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:19

ik gun het iedereen hoor, fries of arabofries, trekpaard of kwpn, maakt me niks uit! :D
Het resultaat van Christiaan mag er wezen dacht ik zo! :j

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:23

horseyfries schreef:
Als je het daar niet mee eens bent, reageer dan inhoudelijk en niet met one-liners, en leg me dan eens uit waarom dit wél op de voorpagina thuishoort en het artikel over Peter en Anders in Lipica niet. Knappe persoon die daar een degelijke verklaring voor heeft!

Daar is dit topic helemaal niet de plaats voor. Het lijkt me veel prettiger en nuttiger als je hierover even contact opneemt met een mod. Desnoods open je een topic op Forumzaken, maar hier heeft het niet veel zin denk ik. :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:01

Waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig??
Volgens mij wordt hier vrij nadrukkelijk de bruikbaarheid van het Friese ras mee benadrukt. Dank zij het Friese ras in dit paard heeft hij zo goed kunnen scoren. Wil je dat horen??????
Of wil je horen dat het het vakmanschap van Provoost is die ondanks de beroerde fysieke eigenschappen van de Fries toch nog zo'n goede prestatie kan neerzetten.
Zo beroerd dat ondanks de gunstige invloed van de Arabische genen dit onvoldoende blijkt om in de MARATHON overeind te blijven.
Of wil je gewoon blij zijn dat een Nederlander met een nieuw paard zo presteert.
N.b. Enkelspan rijden is echt wat anders dan in een vierspan lopen voor een paard.

http://www.eikenhof.net/nederlands/nieuws2.php

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:17

horseyfries schreef:
Nee, al die topfriezen lopen Lichte Tour en Grand Prix dressuur, een niveau waar geen Arabofries op voorkomt, dus wedstrijden houden gaat een beetje moeilijk.... ;)

Dus ik begrijp het goed dat die "top" friezen sowieso niet meer een marathon kunnen lopen. Dat is dan helder.

Gezien het aantal friezen dat er zijn is het maar een heel klein percentage dat op een hoog niveau in de dressuur loopt dus echt bijzonder vind ik het niet eigenlijk.

Grasshopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:26

FriesWytske schreef:
Zoals ik op de uitslagenlijst kon zien, was hij ook de enige Nederlander die meedeed. Dus ja, dan ben je al gauw de hoogst geeindigde.

Als ik me niet vergis, heeft Jan Moonen ook meegedaan (achste overall).

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:28

janderegelaa schreef:
horseyfries schreef:

Dus ik begrijp het goed dat die "top" friezen sowieso niet meer een marathon kunnen lopen. Dat is dan helder.

Gezien het aantal friezen dat er zijn is het maar een heel klein percentage dat op een hoog niveau in de dressuur loopt dus echt bijzonder vind ik het niet eigenlijk.

Nee, dat begrijp je niet goed. Als je éénmaal Nienke van Jacques Poppen in actie hebt gezien in de marathon had je dat niet gezegd, dus misschien moet je je eerst eens in de materie verdiepen voor je iets roept?
Er heeft zelfs een Fries meegelopen in een verder compleet warmbloedvierspan op een kampioenschap in Aken, dus topfriezen kunnen wel degelijk een marathon lopen en zelfs net zo goed als de beste warmbloeden.
Hetzelfde geldt voor het aantal Friezen wat op hoog niveau dressuur loopt, weet je hoeveel Friezen dat doen? En weet je hoe dat in verhouding tot andere stamboeken ligt? Pas als je die feiten kent kun je conclusies trekken en je mening baseren op iets. Maar zoals zo vaak op Bokt vinden mensen van alles, liefst niet gehinderd door enige kennis van zaken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:36

horseyfries schreef:
Als alle positieve topics over échte Friezen ook op de voorpagina komen dan vind ik deze ook prima, maar nogmaals:

Ik wacht nog altijd op de uitleg wat het verschil is dat dit wel op de voorpagina hoort en het artikel over Peter en Anders in Lipica niet?
Erg sneu dat mensen daar niet inhoudelijk op reageren, terwijl dat het punt is waar het om gaat, maar in plaats daarvan weer gaan proberen Friezen af te kammen. Dat zegt dus dat je geen argument hiervoor kan bedenken!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:45

horseyfries schreef:
horseyfries schreef:

Ik wacht nog altijd op de uitleg wat het verschil is dat dit wel op de voorpagina hoort en het artikel over Peter en Anders in Lipica niet?
Erg sneu dat mensen daar niet inhoudelijk op reageren, terwijl dat het punt is waar het om gaat, maar in plaats daarvan weer gaan proberen Friezen af te kammen. Dat zegt dus dat je geen argument hiervoor kan bedenken!

en jij wil blijkbaar niet begrijpen dat dit topic is bedoeld om te reageren op de prestatie van Christaan Provoost.
Ik kan het goed begrijpen dat je het er niet mee eens ben dat dit WEL op de vp komt, maar daar kan dit topic niet aan doen.
Ga naar forumzaken en maak er daar werk van!

Dat iemand friezen gaat afkraken is geen waar,maar ik vind dat als jullie op deze manier verder gaan, het niet lang zal duren voor het echt begint!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:46

Nee, erg sneu dat jullie in een topic over iets heel ander proberen jullie gram te halen. Heeft de Fries die promotie dan zo nodig dat jullie een ander topic overhoop moeten halen om je eigen onderwerp naar voren te krijgen?

echnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:07

FriesWytske schreef:
Zoals ik op de uitslagenlijst kon zien, was hij ook de enige Nederlander die meedeed. Dus ja, dan ben je al gauw de hoogst geeindigde.

Dan heb je niet goed gekeken. Jan Moonen staat ook op die lijst.

echnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:11

peetje82 schreef:
vreselijk, dat gezeik loopt de spuigaten uit!

nogmaals: erg jammer dat zo'n topic wat positief bedoeld is zo verpest wordt!

Helemaal mee eens!!! Het gaat hier over goede mensport.
En geen strijd tussen friezen en arabo-friezen.

echnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:17

Albert schreef:
Volgens mij wordt hier vrij nadrukkelijk de bruikbaarheid van het Friese ras mee benadrukt. Dank zij het Friese ras in dit paard heeft hij zo goed kunnen scoren. Wil je dat horen??????
Of wil je horen dat het het vakmanschap van Provoost is die ondanks de beroerde fysieke eigenschappen van de Fries toch nog zo'n goede prestatie kan neerzetten.
Zo beroerd dat ondanks de gunstige invloed van de Arabische genen dit onvoldoende blijkt om in de MARATHON overeind te blijven.
Of wil je gewoon blij zijn dat een Nederlander met een nieuw paard zo presteert.
N.b. Enkelspan rijden is echt wat anders dan in een vierspan lopen voor een paard.

Eindelijk eens iemand die het op normale manier bekijkt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:06

Albert schreef:

Wat wij willen is dat de als er friezen zijn die een goede prestatie leveren dat dat ook op de voorpagina hoort. En niet altijd wordt afgescheept naar overig nieuws. En dan met de smoes dat het een te kort bericht is. En er zijn meer friezen die die prestatie kunnen leveren. En waar staat dat wij het hem niet gunnen. Maar er waren nu helemaal geen topmenners op deze wedstrijd aanwezig. Dus ja, dan kun je hoog eindigen. Laat hem eerst maar eens bewijzen tussen de toppers. En dan praten we verder.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:15

nou, dat heb je dan bij deze nog maar es duidelijk gemaakt in n topic waar het niet hoort! :Z

echnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:42

FriesWytske schreef:
Albert schreef:

Wat wij willen is dat de als er friezen zijn die een goede prestatie leveren dat dat ook op de voorpagina hoort. En niet altijd wordt afgescheept naar overig nieuws. En dan met de smoes dat het een te kort bericht is. En er zijn meer friezen die die prestatie kunnen leveren. En waar staat dat wij het hem niet gunnen. Maar er waren nu helemaal geen topmenners op deze wedstrijd aanwezig. Dus ja, dan kun je hoog eindigen. Laat hem eerst maar eens bewijzen tussen de toppers. En dan praten we verder.

Zijn Anne Violane Brisou en Michael Sellier en Jan Moonen geen topmenners???? Dacht het toch wel.
En ook de belg Guy Colette moet je op dit moment niet uitvlakken.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:54

Je snapt wel wat ik bedoel met de topmenners.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:24

Nee, leg eens uit.

echnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:40

janderegelaa schreef:
Nee, leg eens uit.

Nee, ik snap het ook niet.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:55

als die mensen niet bij de top horen, dan weet ik het niet meer hoor! :roll:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:18

Dames dames, Peter en Anders hebben al meerdere malen op de voorpagina gestaan. Kwestie van selectief lezen :)
Niet alles wordt automatisch op VN gezet, anders waren we weken bezig.
Friezen staan trouwens uberhaupt meer op de voorpagina dan berichten over Arabo's, dus wat dat betreft zitten jullie er flink naast :P