Vandalen besmeuren pony met groene verf en vernielen spullen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:07

Zo erg ! Ö Wie doet nu zo iets ?! :( Dat ze de daders maar snel vinden en een flinke straf geven !
Arme pony ! Ik hoop dat de verf er goed afgaat ! Gelukkig zijn de paarden niet gewond !

Ik las ook dit nog op http://www.dehoefslag.nl :
Paarden en pony’s ‘ontsnappen aan dood’
In het Brabantse Dongen zijn twee paarden en twee pony’s de dupe geworden van vandalen, mogelijk twee minderjarige jongens. Eén pony is beklad met verf en in de voerbakken van de paarden werden insecticiden aangetroffen. Dit meldt BN de Stem. De twee zussen Mireille en Maureen Mauritz troffen de dieren afgelopen zondag zo aan in de wei, honderd meter van hun huis. Ook de stal was beklad met verf en de stroomvoorziening rond de wei vernield. Vader Hans Mauritz: ‘Die spullen stonden in een afgesloten kast. Het is een geluk dat onze dieren nog leven met al die giftige stoffen. Wie doet zoiets?’ Behalve emotionele schade, loopt de financiële schade op tot wel 500 euro. De politie is een buurtonderzoek gestart

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:32

Vreselijk dit. Ik lees vaker en vaker vehalen als deze, voornamelijk hier op bokt.
Ook in de steden en dorpen merk je gewoon dat het gevaarlijk wordt. Voor dieren alleen buiten is het dus zowieso ook gevaarlijk.

Onlangs nog is er bij kennissen van ons de stal in brand gestoken. Gelukkig hebben de buren de paarden eruit gehaald. Anders hadden die het niet overleefd.

donkey87

Re: Vandalen besmeuren pony met groene verf en vernielen spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:54

wat belachelijk dit!!
waar halen ze het lef vandaan!

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:58

jeetje hebben ze nou echt niets anders te doen dan weerloze dieren te treiteren .
ik kan hier zo kwaad om worden .... echt te triest voor woorden