Veertien zadels gestolen bij manege in Bunschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Veertien zadels gestolen bij manege in Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:35

Alweer hier?
Blijft een nadeel, een terrein waar men niet bij woont. :\

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:48

Er word de laatste tijd veel gestolen. Bij ons in de buurt voor een poos terug ook al een 2span tuig en twee 1spantuigen.. En laatst nog een paar zadels. Ik heb mn spulletjes achter slot en grendel met camera.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:02

Needje schreef:
Alweer hier?
Blijft een nadeel, een terrein waar men niet bij woont. :\

Ze hebben in Bunschoten gewoon vrij spel. Je kunt de hele nacht je gang gaan zonder dat er een haan naar kraait.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:04

nichtjejury schreef:
amanda2 schreef:
je hebt ook zadel voor manegepaarden en die neemt niemand mee nar huis en denk dat die meestal wel gestolen worden...

Dieven hebben meer interesse in dure zadels dan in veelgebruikte manegezadels

Ja, wij hebben op de manege voor elk paard en pony een eigen soort kluisje waar alles in zit!

die zijn toch makkelijker open te breken dan de deur van een zadelkamer, of lijkt dat maar?

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:06

Lekker dan.. :\
Hopelijk krijgen ze ze terug.

paar jaar geleden is mijn zadel ook gestolen uit mijn kluis. Op Manege Gunterstein... Gelukkig hebben wij ze wel teruggekregen allemaal..

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:12

Mijn bijrijdster komt uit bunschoten en rijd ook daar een paard bij...die leent nu tijdelijk een zadel van mij...inderdaad komt dit in deze regio heeeel veel voor!

een andere kennis uit bunschoten was pas op een wedstrijd ergens dichtbij bunschoten en daar breken ze dus onopvallend zadelkamers met deurtjes aan de buitenkant van trailers open en nemen zadel mee als er 1 inhangt...uiteraard letten ze er wel op of er paard in de trailer staat...9 van de 10x hangt het zadel er dan ook.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:12

Maar dan nog, bij mijn pony (hij staat zelfs bij mensen aan huis) kun je ook gewoon de schuur in lopen (behalve als ze op vakantie zijn, en er is een (weliswaar lieve) blafhond, het erf ligt grind, dus dat hoor je ook wel aankomen) maar nog...

Ik heb het weleens geprobeerd, of ik ongezien het erf op kon komen, ja hoor! Als je door de wei gaat heeft niemand iets in de gaten.(alleen de pony's dan, maar die zeggen niks :+) Je loopt daarna zo door de carport de scdhuur in. Er is dan wel een deur, maar die is overdag nooit op slot. We hebben dan wel geen dure merkzadels, maar alles bij elkaar opgeteld liggen er toch 100-en Euro's paardenspullen zo voor het grijpen.

Echt ontzettend vervelend voor de mensen in Bunschoten, Hoop dat ze nog ergens een schadevergoeding kunnen halen?

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:14

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen zoiets laags doen, echt bah :(

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:20

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:22

Oeii das dichtbij ;(

teammolenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:24

ca. 4 jaar geleden bij ons ook de zadels weggehaald. Daar wordt je niet vrolijk van zeker als er zadels met een emotionele waarde bij zitten. De "goedkopere" zadels werden niet meegenomen.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:42

Jeetje dat mensen zulke dingen kunnendoen hee.. :(

ik neem mijn zadel altijd mee naar huis

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:43

4 jaar geleden was het bij ons ook raak. Alleen de dure zadels. Veel paarden en pony's zijn dan met vakantie naar de wei. Ze wisten dus ook precies waar er geen alarm was. In sommige stallen hangen de kastjes in de stal. Ze hebben dus alleen zadels weggenomen uit de stallen waar geen paarden in stonden. Ze hadden ook twee kruiwagens mee genomen om de zadels in te vervoeren. Verder werden de dekjes die weinig waarde hadden netjes terug gelegd. Anky pads hadden ze wel meegenomen.

Sindsdien is iedereen gewaarschuwd in de zomer zijn/haar zadel mee te nemen als paard/ponylief met vakantie gaat. En helemaal slim om je zadel gewoon helemaal mee te nemen in die periode.

teammolenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:44

Als je meerdere paarden hebt, met meerdere zadels dan wordt het natuurlijk moeilijk om elke keer je zadels mee terug te nemen.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:45

pfft dit gebeurt zo vaak! Bij ons ook al keer gebeurt. Denk dat ik mijn zadel keer ga laten merken ofzo.

teammolenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:04

Het is alleen jammer dat het voor de dieven niets uitmaakt of een zadel is gemerkt of niet aangezien deze waarschijnlijk toch naar het buitenland gaan.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:14

Vreselijk bij ons in het dorp ook al :( :( :( :( :(

ze moeten eens met dr poten van ander mans spullen afblijven
jammer genoeg kunnen ze dat niet ;(

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:18

[quote="Safiera"]Maar dan nog, bij mijn pony (hij staat zelfs bij mensen aan huis) kun je ook gewoon de schuur in lopen (behalve als ze op vakantie zijn, en er is een (weliswaar lieve) blafhond, het erf ligt grind, dus dat hoor je ook wel aankomen) maar nog...

Ik heb het weleens geprobeerd, of ik ongezien het erf op kon komen, ja hoor! Als je door de wei gaat heeft niemand iets in de gaten.(alleen de pony's dan, maar die zeggen niks :+) Je loopt daarna zo door de carport de scdhuur in. Er is dan wel een deur, maar die is overdag nooit op slot. We hebben dan wel geen dure merkzadels, maar alles bij elkaar opgeteld liggen er toch 100-en Euro's paardenspullen zo voor het grijpen.
quote]

Vermeld nog even je adres... dan weten de dieven een leuk adresje de volgende keer... :P :D

NvdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:18

Merkjes maken inderdaad waarschijnlijk weinig uit, zadels vertrekken bijna zeker direct na het buitenland.

Stroom op de deur, dat zal ze leren, haha..!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:22

bij ons in de buurt wordt momenteel in schuren ingebroken en veelal gereedschap maar ook zadels meegenomen.

Ik heb nu toevallig 2 dure proefzadels te leen van een ruitersportzaak maar die hangen in mijn kamer op mn bed. Want wil ze niet in stal. Al heb ik daar ook voor best wat geld aan dekens en dergelijke liggen.

loulou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:28

hai bij ons hebben ze het dit weekend ook willen doen .
sta even op een westernstal ,
dat was de 2e x af gelopen week .
je bent er maar mooi mee op gezadelt als je geen zadel meer hebt.

NvdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:30

ghehe, het is ook wat, dat je zo bang bentdat je zadel gestolen wordt, dat je je zadel op je bed legt, en er zelf naast gaat liggen slapen, haha!

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:30

Een paar jaar geleden ook bij ons gebeurt, erg vervelend. En bij ons waren de nette manege zadels ook mee genomen, de meeste bij ons voor de manege paarden zijn nette kieffer dressuur zadels. & Alle dekjes vooral de anky dekjes zijn met een mes stuk gesneden.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:35

Bij mijn manege in Havert (net over de grens bij Sittard) waren afgelopen week ook 8 zadels gestolen.. Erg vervelend en een duur grapje!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:36

Balen hoor, het zou je zadel maar zijn...
Dit is wel in de buurt, maar ik hoop echt dat ze nooit bij ons op stal komen!!