Paard wekenlang vastgeketend met ketting te Ingelmunster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

claudianoa

Re: Paard wekenlang vastgeketend met ketting te Ingelmunster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:10

paard ziet er wel goed uit, zal wel een rede zijn waarom die zo vast staat. alleen dat drink water snap ik niet, daar kan geen rede voor zijn. Gelukkig zijn ze er mee bezig

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:55

Ik vind dit behoorlijk triest, deze situatie. Ik krijg er rillingen van over mijn rug van. Arm dier! Hopen dat ze het paard snel kunnen verlossen van de ketting en een goed onderkomen kunnen bieden.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:00

IndianLady schreef:
Ikima schreef:
Gezien de wond achter de oren zou het bewijs genoeg zijn om het dier in beslag te nemen. Dit is geen leven voor een paard, wel gaan ze lopen zeuren als een paard alleen op de wei loopt want een paard is immers een kuddedier.
Gisteravond zag ik op SBS ook zo'n zelfde situatie, maar daar ging het om pony's die aan touwen vastzaten, konden niet bij hun water en weinig te eten. Dit was dus in Nederland, ook daar wordt niet ingegrepen.

Nounou lichtelijk overdreven. Geen leven aan een ketting. Geen water hebben vind ik erg kwalijk, maar vanwege een wond sorry. Beestje ziet er verder prima uit. Ik keur het natuurlijk niet goed dat hij aan een ketting staat, maar ook met een halster kan hij verwondingen oplopen.

En die beestjes van gister vond ik persoonlijk ook overdreven. Heb wel vaker shets zo zien staan. Wederom vind ik het kwalijk dat ze geen water hebben, maar eten was er genoeg. Ze hadden ook wondjes werd gezegd, nou die zag ik echt niet, op het moment dat ze het zeiden zoemden ze in op de zilwratten. Euh ja die horen er te zitten 8)7
Stond ook echt zo'n dressuurmiep bij :')

Ben ik even blij dat ik als mens geboren ben en niet als paard :x
Een dier is voor zijn verzorging afhankelijk van de mens, als eigenaar behoor je zorg voor te dragen voor het welzijn van het paard-:(-

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:01

Waar geef je nu precies commentaar op? ;)

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:44

zodiacje schreef:
iedere week weer zo'n vreselijk bericht.
onvoorstelbaar wat sommige mensen doen.
wanneer leren ze nou eens dat een paard een dier met gevoel is en geen fiets met haren!! :(

idd je leest het zo vaak maar er word gewoon nix aan gedaan.
iedereen zou een een voor beeld moeten nemen aan de dierenpolitie in Amerika daar grijpen ze meteen in.
en hier pffffffff :(

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:50

vreselijk wat mensen een paard aan doen ...
ik zag van de week op hart van nl ook al een man die een aantal pony's had maar er geen ruimte voor had .
die heeft er toen een aantal op gemeente grond aan een touw neer gezet en sommige gewoon bij mensen op hun grond .
ook deze paarden stonden in de brandende zon gewoon weg te kwijnen , het is dat de buurt bewoners zich er mee bemoeide .
ook door een dochtertje van een van deze mensen een dode pony aangetroffen .

en dan komt het mooie nog :
het schijnt dat de rechten van een paard niet al te best zijn geregeld in nederland en dat het voor een hond nog beter geregeld is .
de politie kon niets doen en zelf ook de dierenbescherming zei dat dit te weinig was om iets te kunnen doen ...
dat snap je toch niet dit zijn dieren in nood

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:01

Dat je de reacties op deze 2 situaties overdreven vind, daar kan ik niet zo goed bij :?
Omdat je helaas vaker dieren er zo bij ziet staan betekend het toch nog niet dat het wel door de beugel kan 8)7

Naar mijn idee hoor je te zorg te dragen voor je dieren.

- zorgen voor juiste hoeveelheid en juiste soort voeding
- zorgen voor schoon drinkwater
- zorgen voor een schuilmogelijkheid
- zorgen voor sociaal contact
- zorgen voor een veilige omgeving
- zorgen voor het houden van toezicht

Dit zijn nog maar 6 dingen waar je als eigenaar verantwoordelijk voor bent, van deze 6 voldoet de eigenaar amper aan 1 ding:roll:

Ondanks dat de mensen een zwilwrat verwarren met een wond hebben ze gelukkig wel in de gaten dat hier iets niet gaat zoals het hoort *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:02

oeh jakkes... ik dacht paard ziet er best goed uit! maar die wond :x

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:44

Ja die zwilwrat, dat viel mij ook op. 8)7

janjaffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:11

zag het gisteravond in hart van nl :(
Persoonlijk als ik dat zag en ik woonde er vlakbij dan had ik rustig een zaag gepakt kettingen door gezaagd en meegenomen. Hup dierenarts gebeld laten behandelen en dan wil ik wel is zien hoelang het duurt voordat hij merkt dat zijn pony,s weg zijn Ik bedoel dat je ze zo kan laten staan ook al krijg je er gedonder mee jammer dan. Ze hebben het beter in een klein achter tuintje dan aan een ketting.
ik snap niet dat die mensen niet de ballen daarvoor hebben en in die omgeving hebben de meesten mensen wel een redelijk achtertuin dan stal je ze daar maar tijdelijk maar niet aan een ketting zal hem maar is aan de ketting leggen. Ik weet het je mag niet voor eigen rechtertje spellen maar dit laat je toch niet gebeuren.

Moet je zien hier ook het geval dacht dat dit topic hierover ging maar het was een anderen kan je nagaan :(
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=11&t=1140480

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:39

Arm paard :(

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:17

Het ging om meerdere paarden, en de paarden zijn wel bevrijdt. Zaterdag is er actie gevoerd en zijn de paarden losgelaten.

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:26

Het paardje ziet er niet slecht uit,
maargoed, zonder drinken staan en dan ook nog eens aan een ketting, en een wond hebben!
direct in beslag nemen kom op he!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:43

Vreselijk, dat dit soort dieronterende praktijken voorkomen, maar laten we eerlijk zijn....
Hoeveel koeien staan er niet de hele winter ( en sommige ook zelfs zomer) niet vast aan een halsring in de stal?
Dat wordt allemaal normaal gevonden..

Ik kan er niet over uit dat mensen dit kunnen, alles ontnemen waar paarden zo'n behoefte aan hebben... contact en beweging...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:48

Ik vind dit ook echt niet kunnen hoor, hoeveel werk is het om zoals al eerder gezegd werd ff een paar paaltjes neer te zetten met een draadje erom?
En een emmertje water slepen lijkt me toch helemaal een kleine moeite!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:14

Mee eens! zo'n ketting kan echt niet..nu is het nog een wond.Maar ik heb het gezien en meegemaakt bij een paard {kwam uit de handel,uit polen} dat het halster op een zelfde manier schuurde en ingegroeid was.Zijn nekhuid was er gewoon overheen gekomen..en dat was echt niet lekker.Zulke dingen kunnen gewoon niet!

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:24

claudianoa schreef:
paard ziet er wel goed uit, zal wel een rede zijn waarom die zo vast staat. alleen dat drink water snap ik niet, daar kan geen rede voor zijn. Gelukkig zijn ze er mee bezig

Je doet net alsof het de 'normaalste zaak van de wereld' is dat dit paard aan een ketting vast staat. Naar mijn weten is het niet normaal dat een paard 24/7 aan een ketting geketend staat en ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom je, in wat voor geval dan ook, een paard zou vast zetten aan een ketting. En ik vind het paard er zeker niet gezond uit zien met die ingevallen achterkant en doffe vacht. Maar goed, zo zie je maar weer dat iedereen hier anders over denkt...

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:53

Ben toch al blij dat je in België tenminste een dier niet aan de ketting mag leggen, in Nederland mag dat namelijk wel....
Blijkbaar is er ondanks die wet weinig aan te doen in de praktijk. Dat is dan weer jammer.

nichtjejury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:08

Je spoort echt niet als je een paard aan een ketting vast zet.!!!!!!
Dat is echt niet normaal!!

Wantivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:36

IndianLady schreef:
Ikima schreef:
Gezien de wond achter de oren zou het bewijs genoeg zijn om het dier in beslag te nemen. Dit is geen leven voor een paard, wel gaan ze lopen zeuren als een paard alleen op de wei loopt want een paard is immers een kuddedier.
Gisteravond zag ik op SBS ook zo'n zelfde situatie, maar daar ging het om pony's die aan touwen vastzaten, konden niet bij hun water en weinig te eten. Dit was dus in Nederland, ook daar wordt niet ingegrepen.

Nounou lichtelijk overdreven. Geen leven aan een ketting. Geen water hebben vind ik erg kwalijk, maar vanwege een wond sorry. Beestje ziet er verder prima uit. Ik keur het natuurlijk niet goed dat hij aan een ketting staat, maar ook met een halster kan hij verwondingen oplopen.

En die beestjes van gister vond ik persoonlijk ook overdreven. Heb wel vaker shets zo zien staan. Wederom vind ik het kwalijk dat ze geen water hebben, maar eten was er genoeg. Ze hadden ook wondjes werd gezegd, nou die zag ik echt niet, op het moment dat ze het zeiden zoemden ze in op de zilwratten. Euh ja die horen er te zitten 8)7
Stond ook echt zo'n dressuurmiep bij :')

Ik begrijp uit jou reactie dat jij vind dat het helemaal niet zo erg is om aan een ketting te leven voor dit paard. Dat valt makkelijk te testen en laten we jou als proefpersoon gebruiken. We doen dan een ketting om je nek, zette je in de volle zon zonder water. Oh nee water vond je wel erg he. Dan krijg je wel gewoon water. We laten je daar een aantal weken staan met een flinke wond in je nek. Prima leven toch!

Hij kan er verder dan wel gezond uitzien, maar hij straalt nou niet bepaald vrolijkheid uit. Vind het belachelijk dat dat paard er nog steeds staat!!

kweetniemir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:20

Ook al ziet het paard er gezond en goed uit , een ketting om de nek van een dier hoort niet!!!!! :(
Snap daarbij ook niet dat het altijd zolang mot duren voordat er actie ondernomen wordt door politie of dierenbescherming , als ik wist waar zo,n paard stond ging ik er zelf met een kniptang en goede halsband naartoe.....

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:24

Cayenne schreef:
De wetgeving is duidelijk en zegt dat men de bewegingsvrijheid van een dier niet mag beperken.

Dit snap ik dan niet, we beperken de bewegingsvrijheid van één dier toch bijna altijd?
Paarden hebben als ze op stal staan ook verdomde weinig bewegingsvrijheid en zelfs al staan ze op de wei worden ze daar in beperkt.

Rixt_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:42

die mensen zouden ze zelf eens zo aan een ketting vast moeten binden