'Olympische Spelen 2028 passen uitstekend in Twente'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Re: 'Olympische Spelen 2028 passen uitstekend in Twente'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:28

Daar gaat de belasting.. Het is echt heel tof,maar het kost natuurlijk ook superveel geld, niet alleen om accomodaties te bouwen, maar ook eten en onderdak van de sporters en begeleiders zelf gaat vast ook nog wel wat kosten, ondanks desponsors, enzo..

Maar in de hele benelux is wel beter haalbaar denk ik, alleen is het wel jammer dat het niet zo heel centraal is.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:48

Woah dat moeten ze echt doen! Kan ik op mijn fietsje naar de olypische spelen haha

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:53

De spelen in Barcelona werden net aangehaald met bijbehorende kosten. Alleen wordt er gemakshalve vergeten dat het nu Barcelona nog steeds geld opleverd en de stad in haar voordeel veranderd is door de OS.

Alleen Twente zie ik dan weer niet zo zitten. Rotterdam lijkt me meer een uitgesproken plek. Wbt. evenementen zit daar ook ervaring zat. De paardensport is overal wel een plek voor te maken.

Het belangrijkste stadion is het athletiekstadion en ze wilden de Kuip toch al renoveren toch?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:02

Een Olympisch eventingparcours zie ik dan weer niet zo snel gebeuren in de Randstad.

Maar met de WEG in 1994 is dat ook prima opgelost door de andere disciplines centraal in Den Haag te laten plaatsvinden en de eventing in de Soesterduinen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:04

Focus bij OS is mij teveel op nieuwbouw (prestige projecten) er bestaat genoeg in NL dat aan de olympische eisen voldoet of met een verbouwing daaraan kan voldoen. Dan heb je ook de huidige gebruikers van die faciltiteiten geholpen en de infrastructuur (vervoer/onderhoud/personeel) is er al. Als je met dat in het achterhoofd naar een land gaat kijken krijg je weliswaar veel verspreiding van de onderdelen, maar en veel meer lokaal profijt en er valt veel meer in te passen in de al bestaande bebouwing. En in NL zijn de afstanden en het OV dusdanig dat je overal kan komen, dus dan zijn die afstanden niet zo'n heel groot probleem.

Moet wel zeggen dat ik niet zo voor het hele OS circus ben, principe is heel leuk, maar de commercie heeft de overhand gekregen naar mijn gevoel.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:05

Karin schreef:
Een Olympisch eventingparcours zie ik dan weer niet zo snel gebeuren in de Randstad.

Maar met de WEG in 1994 is dat ook prima opgelost door de andere disciplines centraal in Den Haag te laten plaatsvinden en de eventing in de Soesterduinen.

Ik wou ze het strand en de duinen in sturen. :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:14

Eventing op het strand, weer eens wat anders. ;)

Nou ja, de endurance van de WEG vond daar destijds ook plaats, dus waarom niet. :D

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:30

Karin schreef:
Eventing op het strand, weer eens wat anders. ;)

Nou ja, de endurance van de WEG vond daar destijds ook plaats, dus waarom niet. :D

Ronostrand, noordzeestrand.... What's the difference :+

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:01

OS in Nederland? nee bedankt, liever ergens anders...

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:09

Belachelijk idee.
Ik heb de 'afterparty' in Athene mogen aanschouwen en je moet je echt afvragen of je dit (zeker als klein land) moet willen. Niet gebruikte stadions, groeiende beveiligingsproblemen, olympisch dorp en dan?

En ik ben echt een sportliefhebber, studiosportzomer heerlijk, maar ik geloof niet dat dit goed is voor ons land. Laat ze liever de stadio's van Athene opnieuw gebruiken!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:20

Roxxiejj schreef:
Neem aan wel een groot deel van de provincie. Maar hoorde zoiets als springen in Geesteren, eventing in Boekelo en dressuur ??

in Losser :+
whahahaha de Olympische spelen in Twente? wel grappig :=

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:39

Mwah, laat ze in 2024 maar weer eens kijken, nu is het wel érg ver weg. De situatie kan tegen die tijd wel volstrekt anders zijn.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 06:46

Ze zijn niet goed snik geworden! Nederland kon niet eens een Wereld Ruiterspelen fatsoenlijk financieel afronden. Er zijn nog legio mensen die daar nooit 1 cent van hebben gezien (al beweert de KNHS anders).

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 06:47

LoesjeVis schreef:
Belachelijk idee.
Ik heb de 'afterparty' in Athene mogen aanschouwen en je moet je echt afvragen of je dit (zeker als klein land) moet willen. Niet gebruikte stadions, groeiende beveiligingsproblemen, olympisch dorp en dan?

En ik ben echt een sportliefhebber, studiosportzomer heerlijk, maar ik geloof niet dat dit goed is voor ons land. Laat ze liever de stadio's van Athene opnieuw gebruiken!

100 punten!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 07:58

Als je niet nadenkt bij de complicaties die het met zich meebrengt (gebruik ik daarvoor nou het juiste woord?), dan klinkt het toch erg leuk.
Hahaha, nieuw doel: meerijden in 2028 _O- _O- .

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:05

Hoorde laatst al dat ze dit graag in Geesteren wouden hebben!!
Zou wel gaaf zijn...kan ik op m'n fietsje :P
Dressuur zou ook heel goed in Almelo kunnen bij de bosrand! Er loopt al een bus van Geesteren naar Almelo dus dat is ideaal :+

Ik ben hoe dan ook van de partij als dat allemaal door gaat :D

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:08

Anne_GTI schreef:
De spelen in Barcelona werden net aangehaald met bijbehorende kosten. Alleen wordt er gemakshalve vergeten dat het nu Barcelona nog steeds geld opleverd en de stad in haar voordeel veranderd is door de OS.

Alleen Twente zie ik dan weer niet zo zitten. Rotterdam lijkt me meer een uitgesproken plek. Wbt. evenementen zit daar ook ervaring zat. De paardensport is overal wel een plek voor te maken.

Het belangrijkste stadion is het athletiekstadion en ze wilden de Kuip toch al renoveren toch?

Ik refereerde aan de paardensport in Barcalona. Daar hebben ze een golfterrein aangepast voor de paardensport, dat is destijds zo duur geweest dat het IOC er bijna een beroerte van kreeg en gelijk anti-paardensport was.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:22

De OS in mijn achtertuin...
Dat zou wel wat zijn zeg.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:31

Ze moeten alle sporten zo dicht mogelijk bij elkaar houden. Dan is de infrastructuur ook het makkelijkst aan te passen. Als alles bij elkaar zit kan je ook het beste te Olympische sfeer bereiken. Voorlopig hebben Amsterdam en Rotterdam aangegeven dat ze er voor willen gaan. Den Haag is ook de mogelijkheden aan het bekijken.

Het is hoe dan ook de bedoeling dat een land beter wordt van de OS, de financiële insteek zal er ook moeten komen. Dat zal echter over de lange termijn bekeken moeten worden.

Overigens is de 30 miljard die China heeft geïnvesteerd niet rendabel geweest, maar dat hadden ze zelf ook helemaal niet voor ogen. Ze wilden gewoon een mooi plaatje van China aan de wereld laten zien en dat mocht wat kosten. Dat het in werkelijkheid allemaal wat anders ging heb ik met eigen ogen mogen zien. Overigens maakte dat voor de sfeer daar weinig uit 8-)