Proefwedstrijd Bitloos rijden een succes - nu met foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 11:27

DL_ schreef:
Een succes? met 19 ruiters en scores van krap aan de 60% en winnaars met ruim onder de 60%??

Dat noemen ze serieus een succes? Waar waren al die schreeuwers die hier altijd het hardst roepen?! Stonden die langs de kant??

Dapper. :n

ik ben er geweest en ik vond het wel een succes. Los van het niveau en de punten was het een leuke wedstrijd om te zien en ik heb echt fijne combinaties zien rijden. Of je dan in een proef alles afwerkt tot dikke punten is een ander verhaal, maar ik heb goed gereden paarden voorbij zien komen, en wat mij betreft vooral in de hogere klasses. En ik ben geen fervent voor- of tegenstander van bitloos rijden, wel van goed paard rijden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:30

Billy schreef:
DL_ schreef:
Een succes? met 19 ruiters en scores van krap aan de 60% en winnaars met ruim onder de 60%??

Dat noemen ze serieus een succes? Waar waren al die schreeuwers die hier altijd het hardst roepen?! Stonden die langs de kant??

Dapper. :n

Waar was jij gisteren dan?
Als je het niet live gezien hebt kun je geen oordeel vellen.....

Ik mag hopen dat de jury`s het wel live hebben gezien, dus de percentages kloppen toch?

Billy

Re: Proefwedstrijd Bitloos rijden een succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:32

Ja, maar bleren vanaf de zijlijn, zonder dat je zelf de moeite neemt om te komen kijken, vind ik wel weer erg makkelijk....
Zeker als ze het zelf heeft over schreeuwerds die het hardst roepen en aan de kant staan....

Abeltje77

Re: Proefwedstrijd Bitloos rijden een succes - nu met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:34

Bedenk wel dat dit de eerste bitloze wedstrijd was. Als iemand ALLEEN maar bitloos rijdt, heeft die dus nog nooit een wedstrijd gereden. Dat zal ook wel meetellen in de scores denk ik.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:35

Abeltje77 schreef:
Bedenk wel dat dit de eerste bitloze wedstrijd was. Als iemand ALLEEN maar bitloos rijdt, heeft die dus nog nooit een wedstrijd gereden. Dat zal ook wel meetellen in de scores denk ik.
Maar dan start je toch gewoon lekker in de B?
En niet in de L, M of Z. :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 11:35

even mijn persoonlijke impressie. Ik vond dat er in het M en Z aardig gereden werd, en de punten vielen me niet mee. In het B en mindere mate het L vond ik het niveau lager.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:36

Ik denk dat de meeste paarden met bit afgericht waren.
Zeker in de hogere klasses....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:36

even een vraagje kan iemand mij zeggen wie de juryleden waren?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:40

Billy schreef:
Ja, maar bleren vanaf de zijlijn, zonder dat je zelf de moeite neemt om te komen kijken, vind ik wel weer erg makkelijk....
Zeker als ze het zelf heeft over schreeuwerds die het hardst roepen en aan de kant staan....

Ho, mij heb je hier nooit zien schreeuwen. Ik maak nu gewoon een terechte opmerking die jíj niet kan hebben omdat ik simpelweg gelijk heb.

Bovendien ga ik niet de moeite nemen om naar Ermelo te gaan voor iets waar ik niet achter sta, ik heb wel wat beters te doen zeg. De cijfers spreken voor zich en de jury's beoordelen wat ze zien. En dat zegt voor mij meer dan genoeg.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:40

Ik heb de meeste namen op mijn lijst staan.
E : v. Harselaar
H : M. lichtenvoort Cats
C : D de Haas
M : ?
F : N Keiser

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:41

goh punten vallen zwaar tegen zeg!!Denk dat ze moeten ontwikkelen met bitloos oordelen en het heel anders moeten gaan beoordelen dan met bit. want dit valt echt tegen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 11:42

houden we het even leuk hier? Dit soort gekat lijkt me niet nodig.

M = van Roosmalen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:43

DL_ schreef:
Billy schreef:

Ho, mij heb je hier nooit zien schreeuwen. Ik maak nu gewoon een terechte opmerking die jíj niet kan hebben omdat ik simpelweg gelijk heb.

Bovendien ga ik niet de moeite nemen om naar Ermelo te gaan voor iets waar ik niet achter sta, ik heb wel wat beters te doen zeg. De cijfers spreken voor zich en de jury's beoordelen wat ze zien. En dat zegt voor mij meer dan genoeg.

Waarom zou ik dat niet kunnen hebben?
Ik ben zelf ook geen voorstander van bitloos, maar ik ben gaan kijken, juist om erachter te komen of mijn vooroordelen terecht waren of niet, en misschien mijn mening bij te stallen.
Maar bij jouw post krijg ik een beetje het "de pot verwijt de ketel" gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:45

Abeltje77 schreef:

diesel83 schreef:
goh punten vallen zwaar tegen zeg!!Denk dat ze moeten ontwikkelen met bitloos oordelen en het heel anders moeten gaan beoordelen dan met bit. want dit valt echt tegen

Als de bitloze sport serieus genomen wil worden, lijkt het mij belangrijk om uitspraken als hierboven niet meer te doen, ze horen thuis in het smoezenboek en zijn dus geen goede verklaring of geldend argument voor slechte beoordelingen of resultaten.

Klopt het dat er nog meer proefwedstrijden komen en dat er dus pas na een aantal wedstrijden een conclusie wordt getrokken door de KNHS?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:48

Volgens mij is dit de enige. Alles is gefilmd, zowel op het voorterrein als in de ring, en dat gaat besproken worden begreep ik.
Maandag komt er een verslag op de KNHS-site.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:48

Even vooropgesteld, ik heb me niet erg verdiept in bitloos rijden, maar voor wat ik er van begrijp moet het rijden met of zonder bit niets uit maken.
Ik denk dat er juist niet anders moet worden beoordeeld dan met bit. Of je nu met of zonder bit rijd, het uitgangspunt is een ontspannen, rechtgericht paard, dat gedragendheid (afhankelijk van het niveau) vanuit de achterhand laat zien. Een goede aanleuning is hier, bij een goed gereden paard, het gevolg van, of je nu met of zonder bit rijd. Dus in beoordeling moet dit niks uitmaken.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:49

Even een stel cijfertjes om alles in proportie te zetten..

Aantal actieve paardensporters van 8 jaar en ouder in 2008: 456.000
aantal leden van de KNHS in 2008 : 203.007
aantal startkaarten in 2008 : 67.564
evenementen in 2008: 7.391
aantal starts : 821.376
Gemiddeld aantal starts per evenement : 111
Opkomst op deze 'succesvolle' dag: 19.

Iedere andere wedstrijd was afgelast.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:50

Nee hoor, er was nl gevraagd om 20 combinaties....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:51

Lovely schreef:
Abeltje77 schreef:

diesel83 schreef:

Als de bitloze sport serieus genomen wil worden, lijkt het mij belangrijk om uitspraken als hierboven niet meer te doen, ze horen thuis in het smoezenboek en zijn dus geen goede verklaring of geldend argument voor slechte beoordelingen of resultaten.

Klopt het dat er nog meer proefwedstrijden komen en dat er dus pas na een aantal wedstrijden een conclusie wordt getrokken door de KNHS?

Hoezo dat nou weer? :roll:

Ik kan thuis best een stukje rijden, maar kan me voorstellen dat op mijn eerste wedstrijd (ook al is dat maar B) het eea door spanning/zenuwen mis kan gaan. Wat heeft dat nou met bitloos te maken?

Er zullen heus een aantal ruiters geweest zijn die voor het eerst meededen, nou, dat kán toch gewoon resultaten beinvloeden?

9166schier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:53

marquez1 schreef:
Even vooropgesteld, ik heb me niet erg verdiept in bitloos rijden, maar voor wat ik er van begrijp moet het rijden met of zonder bit niets uit maken.
Ik denk dat er juist niet anders moet worden beoordeeld dan met bit. Of je nu met of zonder bit rijd, het uitgangspunt is een ontspannen, rechtgericht paard, dat gedragendheid (afhankelijk van het niveau) vanuit de achterhand laat zien. Een goede aanleuning is hier, bij een goed gereden paard, het gevolg van, of je nu met of zonder bit rijd. Dus in beoordeling moet dit niks uitmaken.

Amen! hier ben ik het mee eens, als het bitloos rijden toegelaten gaat worden, dan moeten ze ook aan dezelfde eisen voldoen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:56

Billy schreef:
Volgens mij is dit de enige. Alles is gefilmd, zowel op het voorterrein als in de ring, en dat gaat besproken worden begreep ik.

Dat vind ik dan weer een beetje jammer, ik denk dat het eerlijker was geweest om een setje van 4 wedstrijden te doen in plaats van dat het nu allemaal van deze ene afhangt.

Abeltje, het is een smoes zoals er zoveel zijn (slechte bodem, slecht weer, slecht inrijterrein, lastige combinaties op inrijterrein, langsschietende hond, plotseling bewegende mensen, teveel verkeer, vlaggen en vaandels, lezer niet verstaan, laarzen zitten niet lekker, te vroeg opgeroepen, te laat opgeroepen, degene voor je was te goed, slechte jury, wanhopig secretariaat, en ga zo maar door.)

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:56

Gilbey schreef:
Ik heb de meeste namen op mijn lijst staan.
E : v. Harselaar
H : M. lichtenvoort Cats
C : D de Haas
M : ?
F : N Keiser

Prima juryleden toch? Dirk de Haas, die heb ik ook wel eens gehad. Niet de minste, hij jureert ook in de Subtop... Hij geeft ze niet cadeau, maar hij heeft er wel verstand van.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:00

Ik begreep ook dat er geprobeerd was jury leden te vragen van verschillende klasse's (B/L t/m subtop)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:01

Lovely schreef:
Billy schreef:

Dat vind ik dan weer een beetje jammer, ik denk dat het eerlijker was geweest om een setje van 4 wedstrijden te doen in plaats van dat het nu allemaal van deze ene afhangt.

Abeltje, het is een smoes zoals er zoveel zijn (slechte bodem, slecht weer, slecht inrijterrein, lastige combinaties op inrijterrein, langsschietende hond, plotseling bewegende mensen, teveel verkeer, vlaggen en vaandels, lezer niet verstaan, laarzen zitten niet lekker, te vroeg opgeroepen, te laat opgeroepen, degene voor je was te goed, slechte jury, wanhopig secretariaat, en ga zo maar door.)

Jahoor Lovely, je hebt inderdaad gelijk!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:01

zo wat een discussies
t zou wel leuk zijn als er bijgezet word dat er om 20 combinaties gevraagd werd.
dus dat er uiteindelijk 19 gestart zijn betekent dus dat er maar 1 minder is gekomen van gehoopt.

Ik heb zelf ook meegedaan, en werd blijkbaar eerste (ik ben om 20:00 uur al weggegaan ivm 2,5 uur reistijd!).
Ik had hier voor 1 onderlinge wedstrijd gedaan, waar ik 189 en 190 punten had (B). Ik weet op dit moment mijn punten nog niet, maar zal niet bar hoog liggen als ik het zo van iedereen begrijp. Ze hebben misschien niet streng, maar wel héél nauwkeurig gekeken!

DL_ je kunt wel aantal startgerechtigde er bij zetten, maar iemand die bitloos wilt starten word afgewezen, dus dat vind ik niet echt cijfers om mee te vergelijken.
Je zou beter kunnen neerzetten:
Aantal actieve paardensporters van 8 jaar en ouder in 2008: 456.000 Hoeveel zijn er intotaal? dus PLUS de inactieve?
aantal leden van de KNHS in 2008 : 203.007 Deze is dan goed
aantal startkaarten in 2008 : 67.564 Deze vind ik irrelevant want bitloos heb je geen startkaart.
evenementen in 2008: 7.391 ook goed
aantal starts : 821.376 Deze moet ook bijgezet worden welke er dus NIET starten dus in procenten.
Gemiddeld aantal starts per evenement : 111 deze ook weer in procenten
Opkomst op deze 'succesvolle' dag: 19. en deze dan ook in procenten. Oftewel, 19 van de 20 verwachte, dat is dus 95 procent

Maar zo zie ik het dan.