Paard kilometers meegesleurd achter trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aurelle_

Re: Paard kilometers meegesleurd achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:24

Heel apart verhaal.. Lijkt me vreemd dat je dat niet merkt. Wel echt vreselijk voor dat paard.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:04

Snetverderrie wat vreselijk zeg!!! Iel! :( Wat moet dat paard hebben doorstaan zeg! :(

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:31

Ik dnek dat die trailer wel haast een deur gehad moet hebben.
Maar dan kijk je zkkr niet vaak in spiegel (Ook niet aan de andere kant).

Maar volgens mij staan ze in Amerika ook wel vaak schuin in de trailer. dus dan heeft hij waarschijnelijk nog met zijn hoof in de trailer gelegen.

Waren er geen andere bestuurders op de weg

Echt gewoon VRESELIJK

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:39

Lynn_Nikita schreef:
ze hebben daar wel andere trailers dan hier
ik zou niet meteen zeggen dat het onzin in
denk aan het verhaal van de vrouw die afgelopen jaar een jongetje km`s heeft meegesleurd onder haar auto en er pas de dag erna achter kwam

ja een jongetje tot daar an toe. (vrezelijk, welliswaar) Maar hoeveel zal zon jongetje wegen. 30 kilo? 40 max.? Een paard weegt 600 tot 900 kilo! (en nu gaan we even van een rijpaard uit)

Sorry ik weet niet of ik dit moet geloven. Je merkt het al als je paard zijn gewicht verlecht in een trailer of vrachtwagen....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:47

Ze hebben daar inderdaad veel trailers met deuren en zware auto's. Maar die halsters daar moeten toch ook van buitengewone kwaliteit zijn, dwz áls het verhaal waar is.

lou__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:11

dat kan toch nooit!!??
er zit toch altijd nog een extra beveiliging voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:14

Mijn paard staat gewoon los hoor, zal vast niet de enige zijn. Dus absurt lange touwen hoeven in dit geval dan niet.

Maar is ze dit hele rit dan helemaal niemand tegen gekomen die het raar vond dat het paard achter de trailer hing in plaats van dat het er op stond?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:18

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:25

Tja, of je echt zo snel merkt dat er achterin (of in dit geval achteraan) iets niet in orde is zoals we allemaal denken, weet ik niet na het volgende verhaal (is bij ons in de buurt gebeurd!).
3 Weken gelden was er een wedstrijd op een stal bij ons in de buurt (mijn eerste stal :+ ). Er reed een moeder met haar dochter + pony in de trailer naar toe en toen ze op de stal aankwamen en de pony wilde uitladen, kwamen ze er achter dat het beestje met een been door de bodem van de trailer was gezakt en dus met dat been over de straat heeft gesleept := .
Ze hebben het arme dier nog weer op een andere trailer gezet en zijn direkt naar de kliniek met de pony gereden, alwaar de DA adviseerde om de pony in te laten slapen, zó erg was het ;( ...
Je zou toch denken dat je een gat door de bodem trappen en dan een been wat er onderaan meegesleept wordt, zou merken?!! Deze mensen hebben ook niks gemerkt, terwijl het gebeurd moet zijn toen ze op het laatste stuk (landweggetjes, zo´n 15 km van de stal waar de wedstijd was) reden...

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:36

Lijkt me echt vreslijk je zou haast iedere kilometer gaan kijken

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:30

Sterre schreef:
Tja, of je echt zo snel merkt dat er achterin (of in dit geval achteraan) iets niet in orde is zoals we allemaal denken, weet ik niet na het volgende verhaal (is bij ons in de buurt gebeurd!).
3 Weken gelden was er een wedstrijd op een stal bij ons in de buurt (mijn eerste stal :+ ). Er reed een moeder met haar dochter + pony in de trailer naar toe en toen ze op de stal aankwamen en de pony wilde uitladen, kwamen ze er achter dat het beestje met een been door de bodem van de trailer was gezakt en dus met dat been over de straat heeft gesleept := .
Ze hebben het arme dier nog weer op een andere trailer gezet en zijn direkt naar de kliniek met de pony gereden, alwaar de DA adviseerde om de pony in te laten slapen, zó erg was het ;( ...
Je zou toch denken dat je een gat door de bodem trappen en dan een been wat er onderaan meegesleept wordt, zou merken?!! Deze mensen hebben ook niks gemerkt, terwijl het gebeurd moet zijn toen ze op het laatste stuk (landweggetjes, zo´n 15 km van de stal waar de wedstijd was) reden...

Ik kan me voorstellen dat je dit niet door zou kunnen hebben. Dit zal namelijk een flinke stamp zijn geweest. En eerlijk is eerlijk, ik ga zelf ook niet bij elke stamp kijken. En een beentje dat op de grond hangt is tog wat anders dan een heel paardenlichaam. Het gewicht van de pony zal namelijk op dat moment op de overige 3 benen hebben gestaan. Mag ik vragen wat er mis was met de trailer? Een gemidelde pony zou namelijk niet door een bodem van een trailer heen kunnen slaan.

Moet er niet aan denken, overigens. Het zou je beina om de 3 kilometer uit laten stappen om eventjes bij je paardjes te gaan kijken...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:34

... Houd een halstertouw.. een paard van 600 kg (doodgewicht) + de snelheid die gereden word?

Ik vind het een verschikkelijk verhaal trouwens :\

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:43

Lynn_Nikita schreef:
ze hebben daar wel andere trailers dan hier
ik zou niet meteen zeggen dat het onzin in
denk aan het verhaal van de vrouw die afgelopen jaar een jongetje km`s heeft meegesleurd onder haar auto en er pas de dag erna achter kwam

Maar zo'n kindje weegt nog geen 30 kilo ofzo? En een paard weegt ruim 300 tot de echte tientonners.. Dat is me toch een verschil. ik geloof er ook weinig van..

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:54

NonaWen schreef:
... Houd een halstertouw.. een paard van 600 kg (doodgewicht) + de snelheid die gereden word?

Daar heb je inderdaat nog een punt, Hij zat vast aan een halstertouw en hij stond naast een vriendje. Dan kan het dus nooit zon grote oplader zijn geweest want A) Daar staan ze los in en B) Daar daan ze overdwars in en C) Halstertouwtjes zijn niet zo lang om het paard voorin aan een touwtje vastgeknoopt te hebben maar achter de trailer meegetrokken te worden....

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:56

Ik geloof er ook weinig van.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:56

Maar we weten niet of het viel uit de trailer helemaal is of gedeeltelijk.
Dat is ook nog een optie die me ineens te binnen schiet.
Alleen de achterhand.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:47

Dat zou inderdaat kunnen vorame. Nog niet bij nagedacht.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:24

upperlady schreef:
...Mag ik vragen wat er mis was met de trailer? Een gemidelde pony zou namelijk niet door een bodem van een trailer heen kunnen slaan...

Ik heb geen idee wat er met de trailer aan de hand was :\ . Ik heb het verhaal gehoord van stalgenootjes die daar op stal waren voor de wedstrijd en er bij waren toen die mensen de pony wilden uitladen.
Snappen doe ik het ook niet helemaal; je moet hier met je trailer (en auto) iedere 2 jr naar de TÜV (APK) en daar kontroleren ze eigenlijk heel grondig.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:23

NonaWen schreef:

Dat vraag ik me ook af.. Lijkt me vrij sterk, maar goed..

Mocht het waar zijn, dan is het natuurlijk verschrikkelijk!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:25

Ik heb eens op een wedstrijd meegemaakt dat een mevrouw na starten en weer laden van haar paard op de trailer haar klep was vergeten omhoog te doen. Ze reedt zo weg met de vonken over de straat, en nee, ze had werkelijk niets door.... Zelfs roepen, schreeuwen, achterna rennen hielp niet, tot ze eindelijk een achteruitkijkspiegel vond... tjonge....

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 08:42

Eleonoor schreef:
Ik heb eens op een wedstrijd meegemaakt dat een mevrouw na starten en weer laden van haar paard op de trailer haar klep was vergeten omhoog te doen. Ze reedt zo weg met de vonken over de straat, en nee, ze had werkelijk niets door.... Zelfs roepen, schreeuwen, achterna rennen hielp niet, tot ze eindelijk een achteruitkijkspiegel vond... tjonge....

Heel herkenbaar. :)
Maar dan op de clubles.
Ook zij had helemaal niets door.
Gelukkig was er iemand een stukje verderop aan het lopen die voor haar gebaarde dat ze moest stoppen.

nichtjejury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:18

Ahhh, das zielig!
Maar waarom stond dat ene paard strakker in de trailer als de ander?

tinkelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:49

Jeetje wat erg zeg.
Arm beestje!