Nathalie van der Mei raakt paard Springtime kwijt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amo500

Re: Nathalie van der Mei raakt paard Springtime kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:04

het k.u.t gevoel overheerst nu een beetje bij haar, maar later wordt dat wel beter :P

want voor haar was het ook niet zomaar een paard, deze heeft wel een speciaal plaatsje gekregen, omdat het zo'n lief en bijzonder paard is!

klinkt allemaal erg Penny ik weet het, maar mijn moeder en ik vinden het allebei vervelend..
maarja niks aan te doen :P

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:12

Wat jammer!
Vond het een mooie combinatie!
Hoop dat ze met andere paarden snel weer op het zelfde niveau mee kan doen!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:13

erg jammer, had vandaag net nog verhaal van NvdM in de paard en sport gelezen...

gelukkig is tersinaa er nog, en missch staan er nog een paar andere paarden klaar?

Als het NvdM haar eigen paard was geweest had ze missch ook wel verkocht, het kost allemaal veel geld en als je wat terug kan verdienen...

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:42

wat jammer, had ze succes wordt Springtime verkocht. op zich te verwachten maar het voeld niet zo leuk lijkt mij.. alsof je niet goed genoeg meer bent voor je paard!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:42

amo500 schreef:
het k.u.t gevoel overheerst nu een beetje bij haar, maar later wordt dat wel beter :P

want voor haar was het ook niet zomaar een paard, deze heeft wel een speciaal plaatsje gekregen, omdat het zo'n lief en bijzonder paard is!

klinkt allemaal erg Penny ik weet het, maar mijn moeder en ik vinden het allebei vervelend..
maarja niks aan te doen :P

Is ze jouw mams dan?

Ja dus :+ Even in je profiel gekeken :P Ben je vast wel trots op d'r!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:45

Erg sneu voor haar!

Misschien een domme vraag maar waarom kan ze zelf geen toppaard kopen en die uitbrengen? Dan kan ze zelf beslissen wanneer ze hem weg doet.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:46

Pebblesther schreef:
Erg sneu voor haar!

Misschien een domme vraag maar waarom kan ze zelf geen toppaard kopen en die uitbrengen? Dan kan ze zelf beslissen wanneer ze hem weg doet.

Misschien omdat die paarden godsgruwelijk duur zijn...

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:49

Tuurlijk de eigenaar ruikt geld en dat had hij nog niet genoeg,
Misschien dat het met de aannemers toch niet zo goed gaat .
Eerst verteld hij dat hij het paard nooit zal verkopen, maar ja voor GELD is alles te koop.
Jammer Nathalie ik had je nog meer succes gegund in de hogere regionen van de springsport,

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:54

Zat er jammer genoeg aan te komen. ;(

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:54

WinBinChes schreef:
Pebblesther schreef:
Erg sneu voor haar!

Misschien omdat die paarden godsgruwelijk duur zijn...

Ja dat is waar maar ik neem aan dat veel paarden die zij rijdt eerst niet enorm duur zijn (zoals springtime) maar dat ze doordat zij ze rijdt veel meer waard worden. Dus in principe hoeft ze dan geen toppaard te kopen maar een iets minder duur paard en dat ze die zelf goed rijdt zodat hij meer waard wordt. Maar waarschijnlijk denk ik nu te kort door de bocht. Het gaat hier niet om paarden van een paar duizen euro.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:58

macke schreef:
Tuurlijk de eigenaar ruikt geld en dat had hij nog niet genoeg,
Misschien dat het met de aannemers toch niet zo goed gaat .
Eerst verteld hij dat hij het paard nooit zal verkopen, maar ja voor GELD is alles te koop.
Jammer Nathalie ik had je nog meer succes gegund in de hogere regionen van de springsport,

dit klopt niet helemaal...
Springtime was altijd al te koop, er was ergens een grens, en dat heeft hij netjes met ons overlegt..
mijn vader en moeder vonden het goed! maar dat was al een hele tijd geleden, en nu begint hij echt goed te lopen, en wil je hem eigenlijks niet kwijt, maar je kunt er niks meer aan veranderen helaas..

@Pebbleeshter.
je moet eerst maar eens zo'n paard zien te vinden, die te koop is..
dan moet er ook nog een click zijn..
én dan nog maar zien of hij dan nog wel presteerd..

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:03

Het is zonde dat Nederland zo'n topcombinatie in bloedvorm kwijt raakt maar de kachel moet thuis ook branden. Hopen dat we het paard onder een goede ruiter terug zien. Ik denk dat Nathalie zich nu zo dusdanig heeft bewezen dat we haar wel snel terug zien op dit niveau. Op paarden van dit niveau worden zulke bedragen geboden dat het bijna onverantwoord is om het dier dan te houden. Ik begrijp de beslissing heel goed.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:06

ja, want dan word het risico erg groot, want als je ermee door zou rijden, en je krijgt bijvoorbeeld een blessure dan heb je helemaal niks meer!

want het is een ruin, dus je kan er ook niet mee fokken..

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:09

Ja dat is ook zo. Op dat niveau is het erg moeilijk om een toppaard te vinden die te koop staat.
Hopen voor je moeder dat ze snel weer een andere topper vind.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:15

Jammer, hopen dat Tersina of Reinetella zijn 'plek in kan nemen'. pff beetje slecht gezegd, dat ze het stokkkie over kunnen nemen van hem. Deze had wel veel vechtlust, vond het een super paard om te zien ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:21

Jammer voor de sport, maar zo werkt het nu helemaal.
Zou mooier geweest zijn als hij pas einde van het seizoen verkocht was, maar je weet natuurlijk ook nooit wat er in de tussentijd gebeurt met zo'n paard :n

Jammer! Ik hoop dat Tersina of één van de andere paarden goed blijven lopen en volgend jaar internationaal potten kunnen breken.

Bailey_Mar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:21

Wow.. Echt wel heel jammer. Maarja dit was niet dr enige dus het komt wel goed! :D :o

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:24

Jammer voor NvdM.
Maar ja, zo gaat het nu eenmaal in de paardensport. Er komt iemand met een grote tas met geld en weg paardje....

Even off topic:
Ik heb een keer op tv Fryslan naar Indoor Leeuwarden gekeken waarbij NvdM commentaar gaf. Fantastisch! Ze wist van bijna elk paard iets te vertellen, wie de fokker was, welke bloedlijnen, waar het familie van was.
Kijk dat is iets waar die man van de NOS een puntje aan kan zuigen. Die kan nog maar net een paard van een koe onderscheiden :Y)
Dus amo500; geef maar even aan je moeder door dat er een carriere als commentator voor haar in het verschiet ligt... ;)

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:31

Wat ontzettend jammer. Nathalie sprong erg goed zeg! Ik heb haar in Rotterdam ook gezien, echte tijdrijder! :P Eindelijk weer eens een goeie Fries die zich heeft bewezen! Ik hoop haar echt terug te zien, vond Springtime wel een heel leuk paard!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:39

Wat jammer voor haar. Maar je kan het idd een keer verwachten als je zown toppaard hebt. Gelukkig blijft ze er zelf heel erg positief onder. Hopelijk heeft ze een goede opvolger klaar staan. :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:39

jammer! het is een prachtpaard!

misschien een hele achterlijke vraag maar wat brengen deze paarden nu ongeveer op ben ik toch best benieuwd naar :o

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:56

Haha, ja roybrit daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwschierig naar!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:01

Jammer... Vond het een top combinatie!! Maarja, de handel houdt de sport ook aan de gang...

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:16

zonde, ze waren net lekker aan de weg aant timmeren!
hopenlijk krijgt Nathalie een mooie nieuwe kans om met een super paard weer terug te komen op dit nivo!
maar ja handel he zo is t en zo blijft t, ik rij ook een aantal paarden van iemand anders en als t geld goed is gaan ze weg, met mijn eigen paarden ben ik iets minder snel

maar toch is er een tijd van komen en een tijd van gaan, en voor springtime is de tijd van gaan nu gekomen.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:29

het is al mooi dat deze man springtime zolang bij nathalie heeft gelaten want er zullen echt wel eerder flinke bedragen voor geboden zijn,ze heeft nu voor iedereen bewezen dat ze paarden op kan leiden van niets naar heel veel en dan kloppen er echt wel fokkers of eigenaren aan je deur om eventuele toppers op te leiden,kijk maar naar naar onze andere toppers zoals mark en angelique , een goed paard op niveau rijden dan volgen er vaak meer omdat de eigenaren vertrouwen in je krijgen.