Anky van Grunsven kiest Salinero voor EK dressuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Re: Anky van Grunsven kiest Salinero voor EK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 06:42

En dan Nederland in opspraak zeker, beter van niet toch?
Jullie hebben ijzersterke combinaties in overvloed. Laat Isabelle maar voor Belgie uitkomen, wij kunnen zo iemand beter gebruiken.
Als je ziet wat onze federatie stuurde naar Aken, krijg je toch automatisch het rood op de wangen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:10

FriesWytske schreef:
Ik vind Anky op dit moment ook geen zekere combinatie.

En waarom dan niet? Omdat ze eens geen eerste wordt?
Wat kunnen mensen toch apart denken/redeneren. Als er inmiddels 1 bewezen combinatie is dan is het Anky-Salinero wel. Bedoel, al de overwinningen, 2x olympisch goud(er zit wel vier jaar tussen), dan ben je toch best wel redelijk ''zeker'' .
Voorlopig is het zo dat elke andere combinatie minder zeker en ervaren is.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:11

Ik zeg niet dat ze zich heeft bewezen in het verleden.
Maar was een reactie op hoe ze gisteren reed. Ze durfde niet voluit te gaan. En dat moet je wel om eerste te worden. Ze durfde er helemaal niet aan te rijden. Ik heb haar wel veel sprankelender zien rijden dit jaar.
Net alsof ze bang was om fouten te maken.
Dan zie ik liever iemand rijden die er echt voor durft te gaan. Die niet bang is om fouten te maken.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:35

Salinero is sowiezo altijd schichtiger in Aken, is best een vreemde piste. Vind Salinero in vele zaken meer bevestigd geraakt, idd reed ze niet de sterren van de hemel en had ze die taktfouten id uitgestrekte draf. Maar Salinero is toch wel de gevestigde waarde van jullie land hoor. Paard loopt sinds 2003 aan de absolute wereldtop mee, met steeds een top 5 klassering (waarvan talloze keren eerste plekken), dat jullie dat nu na enkele wedstrijden die een beetje minder zijn in twijfel trekken is niet terecht8 Salinero heeft rust gehad na Hong kong, bij Anky is er dan even die dip geweest. Dan heb je de verbouwingen en de kinderen. Dus logisch dat er iets minder op dat wedstrijdgedeelte gefocussed wordt.

Bij mogen starten: Anky, edward, Hp en dan Imke of Adelinde.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:51

FriesWytske schreef:
Ik zeg niet dat ze zich heeft bewezen in het verleden.
Maar was een reactie op hoe ze gisteren reed. Ze durfde niet voluit te gaan. En dat moet je wel om eerste te worden. Ze durfde er helemaal niet aan te rijden. Ik heb haar wel veel sprankelender zien rijden dit jaar.
Net alsof ze bang was om fouten te maken.
Dan zie ik liever iemand rijden die er echt voor durft te gaan. Die niet bang is om fouten te maken.

Nu ben ik het spoor even helemaal kwijt. Iemand die 2e wordt in de kur lijkt me toch verdomd goed bezig hoor. Of het nou onzeker lijkt(jouw waarneming) of niet. Hadden we maar een team vol van die zogenaamd onzekere ruiters die zo hoog eindigen, steeds maar weer en weer.
Er is nog niemand die het haar na doet.

Viyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:27

Thomas schreef:
hmmmm het ligt echt tussen HP en Adelinde vind ik, als Parzival niet spookt, loopt ie echt veel beter dan Nadine, maar bij Nadine heb je meer zekerheid van bij Parzival.

Maja, bij de OS was Parzival heel erg bij de les daar, ook al kon die niet starten, hij vond het niet eng. Dat was eigenlijk best bedroevend omdat HP toen best wel laag scoorde..

Ik ga voor: Salinero, Totilas, Sunrise en Parzival

hp best wel laag scoorde?? hij was de hoogst eindigende debutant van de OS in tijden (ooit??)??

verder presteerd anky niet ondermaats of wisselvallig.. okee, minder dan we gewend zijn, maar ze rijd nog steeds heel bovenaan mee elke keer.. kan niet dat mensen die lager scoren meer mee zouden moeten dan haar..

verder ga ik voor salinero, totilas, sunrise en nadine :)

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:26

bulck schreef:
En dan Nederland in opspraak zeker, beter van niet toch?
Jullie hebben ijzersterke combinaties in overvloed. Laat Isabelle maar voor Belgie uitkomen, wij kunnen zo iemand beter gebruiken.
Als je ziet wat onze federatie stuurde naar Aken, krijg je toch automatisch het rood op de wangen.

Maar jullie moesten je zonodig afscheiden van Nederland. 8-)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:33

Viyon schreef:
Thomas schreef:
hmmmm het ligt echt tussen HP en Adelinde vind ik, als Parzival niet spookt, loopt ie echt veel beter dan Nadine, maar bij Nadine heb je meer zekerheid van bij Parzival.

Maja, bij de OS was Parzival heel erg bij de les daar, ook al kon die niet starten, hij vond het niet eng. Dat was eigenlijk best bedroevend omdat HP toen best wel laag scoorde..

Ik ga voor: Salinero, Totilas, Sunrise en Parzival

hp best wel laag scoorde?? hij was de hoogst eindigende debutant van de OS in tijden (ooit??)??

verder presteerd anky niet ondermaats of wisselvallig.. okee, minder dan we gewend zijn, maar ze rijd nog steeds heel bovenaan mee elke keer.. kan niet dat mensen die lager scoren meer mee zouden moeten dan haar..

verder ga ik voor salinero, totilas, sunrise en nadine :)

uhmf, in de grand prix had ie het laagste resultaat van NL

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:32

Zijn we Adelinde vergeten vorig jaar?? ze eindigde 2 maal achter Isabell met Satchmo.
Waar was HP??
Kom op Parzival is 100x beter dan Nadientje.

Zelfs wanneer Salinero zn dag niet heeft loopt Nadine er nog niet voorbij, Parzival wel.

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:46

[quote="Target"]Zijn we Adelinde vergeten vorig jaar?? ze eindigde 2 maal achter Isabell met Satchmo.
Waar was HP??
Kom op Parzival is 100x beter dan Nadientje.

Sorry afgelopen Gp wel.......foutje.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:50

ik ben niet zo'n bokker maar sorry hoor volgens mij is ANKY absoluut een zeker factor, Anky heeft er wel flink aan gereden in Aken ik was er zelf het hele weekend bij, ze reed een geweldige proef en had moeten winnen!
Ze reed zelf de prijsuitreiking in de dressuurpiste op Salinero +:)+ en niet een volte maar gewoon fijn 2x de baan rond :j

Snap werkelijk niet waarom er mensen zijn die haar na zo'n periode zo afvallen het is onze beste Nederlandse ruiter (3x oly goud wie doet haar dat na??????) en natuurlijk hoort ze op het EK, wees trots dat wij zulke geweldige ruiters hebben en iedereen heeft wel een "mindere" periode.

Ik vindt haar geweldig ook als het even niet zo lekker gaat.

Daarnaast denk ik ook dat "onze" Adelinde een zekere factor is hoor, die scoorde steeds erg constant...

Mijn lijstje zou Anky, Hans, Imke en Adelinde zijn *\o/*

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:55

Ow jee ik vergeet edward emmmmm we hebben een ruiter teveel ben ik bang :=

Dan wordt mijn lijstje Anky, Hans, Edward........Imke en Adelinde of/of

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:32

parzival is behoorlijk spooky op sommige wedstrijden, dat is ook niet echt voordelig...

Amelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:50

ik heb echt genoten van de kur van Nadine en HP ! wat een leuke muziek en wat een heerlijke combinatie !
Verder vond ik Balagur ( van de Russische amazone) ook een genot om naar te kijken , zo vrolijk dat die amazone met haar paard door de bak danste :)