Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sterre2009 schreef:Met verbazing heb ik gekeken naar de scores die ons NL jurylid F. Verbeek aan de Nederlanders heeft gegeven.
Dat Verbeek een hekel heeft aan alles wat riekt naar de van Baalen familie is niets nieuws,
maar dit sujet zorgt er ook elke keer voor dat de Nederlanders er altijd heel bekaaid afkomen.
Deze theetante moet gewoon lekker thuisblijven.
raizarobin schreef:Heb marlies ook in de gps gezien maar vond het ook niet fantastisch. Leek wel of ze de trein moest halen zo snel ging ze door de baan waardoor het allemaal heel rommelig en niet afgewerkt uitzag.
Vond Anky in de Kur beter dan Steffen. Gun het hem wel hoor maar zn pirouetten waren inderdaad heel slecht..... Wel een super relaxt paard die Ravel.... Zit beter in zn vel dan Salinero denk....
kwam er toevallig op.Horsedances schreef:Het stukje van SP en Ravel van uitgestrekt galop naar piaffe en daarna stap is muzikaal een aanfluiting en choreografisch
gezien flanswerk.
Hermelientje schreef:Dat Ravel op de voorhand zou vallen in de uitgestrekte gangen zoals hier een paar mensen beweren vind ik wel een rare bewering, zelden zie je een paard zou mooi ook van achteren verruimen. Misschien kijken sommige mensen teveel door een oranje bril en zijn ze voorbeengesmijt gewend.

bulck schreef:Ravel is eveneens een voorbeensmijter!!
Hij liep in de verruimingen niet op de achterhand en maakte zich lang (dus niet dragend) waardoor hij wel zwaaide met de voorhand, maar dit dus vlakker werd, want de draag-en stuwkracht ontbrak om te blijven komen zeg maar. daardoor viel hij op de voorhand, omdat hij zijn beweging niet mooi kon afmaken.
ik heb de Dressuur al weer doorgegeven dus kan niet precies citeren maar misschien vind je hem nog ergens, mooi interview vond ik zelf.bulck schreef:Dragend been is niet enkel van toepassing in het verzameld werk en heeft niets te maken met korte of lange bewegingen, wel met het feit of het paard daadwerkelijk zijn gewicht op de achterhand heeft en dit ten allen tijden optimaal kan benutten. Dat dragende been zorgt er net voor dat het paard strekt zonder te versnellen, maar wel in staat stelt tot het maken van grotere passen, maar met behoud van ritme en takt. Ravel werd wel duidelijk langer en loperig ipv het beheerst wegzetten van de benen.
Dat je ze ruimte geeft om langer te worden is nog wel iets anders dan je paard erdoor te laten vallen en dat was wel het geval. Maar pas op ik blijf het wel een goed paard vinden en kan je verder wel volgen in je betoog
Kaja schreef:Sterre heeft zich bij de van Baalen fans gevoegd en heeft ergens de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt