Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:bedankt buurtbewoners...dat jullie wisten dat ze geen water hadden en dan ook niet even een paar emmers brengen....nee...wachten tot er een dood ligt...
het voordeel daarvan is dat ze dan wel snel komen kijken...
ik blijf zeggen....eerst handelen en dan bellen en bellen en bellen
karina1977 schreef:ja klopt wat je zegt .
maar benen etc blijven in de houding waarin ze gestorven zijn .
buik zweld op maar benen zover uit elkaar niet zoiets gebeurd naar mijn bij hoge spierspanning of bij verdrinking maar dat lijkt me hier niet het geval .
wat het zal zijn zal sectie uit moeten wijzen .
karina1977 schreef:ik praat niet goed dat deze dieren geen water hebben gehad .
Maar een paard wat door uitdroging om het leven is gekomen ziet er anders uit .
sterker nog ik heb onze jenny laatst ook zo aangetroffen . zij was getroffen door de bliksem .
er treed dan hoge spierspanning op en dit als resultaat.
Sectie zal dit moeten uitwijzen .
karina1977 schreef:ja klopt wat je zegt .
maar benen etc blijven in de houding waarin ze gestorven zijn .
buik zweld op maar benen zover uit elkaar niet zoiets gebeurd naar mijn bij hoge spierspanning of bij verdrinking maar dat lijkt me hier niet het geval .
wat het zal zijn zal sectie uit moeten wijzen .
IndianLady schreef:Onzin, paardje van ene stalgenoot was gewoon ingeslapen, lag 1 1/2 dag daarna ook met zn achterbeen omhoog. Stak dankzij de wind onder het zeil uit.
Heb (oke heel pervers) even gevoeld. Been was knetterhard, dacht dat ik hem wel naar beneden kon drukken, niet dus. Is gewoon lijkstijfheid wat intreed.
geerke schreef:bedankt buurtbewoners...dat jullie wisten dat ze geen water hadden en dan ook niet even een paar emmers brengen....nee...wachten tot er een dood ligt...
het voordeel daarvan is dat ze dan wel snel komen kijken...
ik blijf zeggen....eerst handelen en dan bellen en bellen en bellen
potverdikkie schreef:Dit paard ziet er niet uit alsof ie uitgedroogd is geweest...
Een paard wat uitgedroogd is geweest, is opgetrokken, en dat zie je zelfs na intreden lijkstijfheid ook..
Denk dat deze inderdaad getroffen is door de bliksem.
Houdt niet weg dat de eigenaar wel eens wat vaker had mogen kijken........