Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:36

Niels schreef:
ArabicQueen schreef:
Ik heb 0,0% verstand van reining maar zo bijzonder is dit toch helemaal niet?!

Haha, bij deze ben je uitgenodigd om met mijn Quarter dit na te komen doen. Ik denk dat het je heeeeel vies tegenvalt.

Een vriendin van mij heeft ook zo'n western paard. En die doet dit ook de hele tijd en ik zie geen verschil tussen haar en dat paard op het filmpje.. Dus zo bijzonder vind ik het niet.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:40

ArabicQueen schreef:
Een vriendin van mij heeft ook zo'n western paard. En die doet dit ook de hele tijd en ik zie geen verschil tussen haar en dat paard op het filmpje.. Dus zo bijzonder vind ik het niet.

Ik vind dat je nogal kort door de bocht reageerd, je hebt er zelf helemaal geen verstand van en dan ga je zulke opmerkingen maken.
Dit is zeker wel een prestatie, petje af voor Shawn!

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:41

balans houden met een staart? een paard is toch geen kat?

ik geloof best dat qh's een lagere staartinplant hebben, dat hebben wel meer rassen, maar deze staart is gewoon tegen de billen aan gedrukt. En ik heb vaker quarters gezien tijdens de training zei ik al en die lieten hun staart gewoon netjes los hangen.

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:42

quarters worden steeds heel vroeg ingereden, rond hun 2de beginnen ze al omdat ze er al zo stevig uitzien. maar ze vergeten wel dat ze tegen hun 10de dan al volle bak problemen hebben met hun benen, en ze ze naar het slacht kunnen brengen daar in de usa. hier in belgie zijn ze op dat gebied iets rustiger, hoewel het toch wel ingeburgerd is dat ze op hun 2de reeds zadelmak worden gemaakt. ik zou het uitoefenen van zo'n sliding-stop niet onderschatten. het is niet omdat jouw paard dat doet, dat het goed wordt gedaan. er wordt echt op details gekeken, ook op de houding van de ruiter en hoeveel hulpen hij moet aangeven om tot dat effect te bekomen. dat jong inrijden vind ik persoonlijk ook maar niks, omdat ze dan ook jong kapot zijn gereden. maar ondertussen hebben ze wel hun geld opgebracht, zoals deze merrie, en kan ze met al haar prestaties later worden ingezet als fokmerrie met een mooi palmares.

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:43

Het is een mooi paard, dat zeker. Maar over de staart hou ik ook mijn twijfels, en ook over de leeftijd. Verder vind ik het wel spectaculair, maar ik ben niet onder de indruk van hoe de merrie overkomt, ze lijkt wel heel erg mat. Maar ook ik weet bijzonder weinig van deze tak van sport...

essiedepessie

Re: Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:50

Met dit soort paarden word vaak met anderhalf al begonnen.... met 2 jaar lopen ze de futurity.

De staart spuiten ze soms lam, maar sommige quarters laten hun staart gewoon heel erg hangen.

Arabicqueen, ik wil die vriendin wel ontmoeten dan, als ze net zo rijdt als shawn.....

Persoonlijk vind ik het altijd wel mooi dat hier bij wordt gezegd hoe geweldig het is, en hoe mooi de merrie loopt, maar als er een topic over Cira baeck neergezet wordt, waarin de training te zien is, dan wordt het afgebrand...
Wat hier aan voorafgaat is namelijk zeker niet mild, met geen enkel paard bereik je dit met aaien en snoepjes.

Maar ik vind het bijzonder knap, geweldige merrie, nog betere ruiter die het eruit haalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:52

Jong kapot gereden? Mijn paard is ook in Amerika op 2 jarige leeftijd zadelmak gemaakt, was helemaal clean op de foto vorig jaar (toen was ie 13).

ArabicQueen: Blijf dan maar inderdaad fijn bij je vertrouwde hokje zonder ook maar na te denken voordat je een mening geeft :evaw: Ben blij dat we nog weinig van dat soort types in onze mooie sport hebben :)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:55

@ Niels: we hebben toch recht op een mening?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:58

Uiteraard. Maar ik vind het een beetje kortzichtig om een mening te hebben over een ding waar je blijkbaar niks van weet ;)

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:00

quadripes schreef:
balans houden met een staart? een paard is toch geen kat?

ik geloof best dat qh's een lagere staartinplant hebben, dat hebben wel meer rassen, maar deze staart is gewoon tegen de billen aan gedrukt. En ik heb vaker quarters gezien tijdens de training zei ik al en die lieten hun staart gewoon netjes los hangen.

Uit je commentaar te lezen heb je wel vaker reining gezien. Dan moet je bij de spin eens goed opletten. Er zijn verschillende paarden die hun staart niet hebben hangen op het moment dat de draaien. Ik zeg ook niet dat je een paard met een kat moet vergelijken. Dit is een ander balans verhaal.

Juist het feit dat de staart tegen de billen zit geeft aan dat er niet gespoten is. Anders was er geen gevoel meer geweest en kon ze dus ook niet knijpen.

Er zijn trouwens wel meer quarters die hun staart knijpen zonder reden. Ik heb er zelf zo een lopen en deze is alleen maar zadelmak en verder niets. Maar volgens mij zie je het knijpen bij achterwaarts en spinnen ( heb even niet meer de proef in mijn hoofd) En volgens mij is dat knap lastig om op dat tempo met een gedragen staart te reageren.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:01

Niels schreef:
Uiteraard. Maar ik vind het een beetje kortzichtig om een mening te hebben over een ding waar je blijkbaar niks van weet ;)

Is het dan niet zaak aan ons western ruiters om te zorgen mensen meer te weten komen hierover en dan een mening kunnen vormen met kennis?

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:01

mooi om te zien dit, en ook zeker een mooie merrie.
ik doe het ze zeker niet na!
ik stoor me er eigenlijk niet aan dat haar staart zo 'hangt' , als je naar de dressuursport kijkt zie je een paard ook de hele tijd zwiepen met zijn staart en daar wordt dan niks over gezegd
alleen omdat dit een voor de meeste onbekende tak van de paardensport is, wordt er zoveel commentaar op gegeven
tuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening, maar begrijp het verhaal dan eerst van 2 kanten

mooi,mooi

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:02

@essiedepessie: toch weet ik niet of elke ruiter zijn paard zo hardvochtig traint hoor. ik heb op een stal gestaan waar menig GP ruiter stond en dus ook de reining ruiter waar ik het over heb. Deze man draait ook in de top mee. Nou die ging echt heel relaxed met zijn paarden om, was een genot om te zien tijdens de training. Hij trainde alleen heel consequent, bijna elke dag. En ik heb heel vaak met hem staan praten, gewoon omdat ik dat interessant vond. Je kunt altijd wat van elkaar leren, helemaal op dat niveau.
Mijn eigen instructeur, een GP ruiter, gebruikte ook soms dit voorbeeld bij mijn training. Onderling wisselden we gewoon ervaringen en ideeen uit. En mijn instructeur traint zijn paarden ook niet met dwang en harde hand, ik zelf ook niet.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:03

essiedepessie schreef:
Met dit soort paarden word vaak met anderhalf al begonnen.... met 2 jaar lopen ze de futurity.

De staart spuiten ze soms lam, maar sommige quarters laten hun staart gewoon heel erg hangen.

Arabicqueen, ik wil die vriendin wel ontmoeten dan, als ze net zo rijdt als shawn.....

Persoonlijk vind ik het altijd wel mooi dat hier bij wordt gezegd hoe geweldig het is, en hoe mooi de merrie loopt, maar als er een topic over Cira baeck neergezet wordt, waarin de training te zien is, dan wordt het afgebrand...
Wat hier aan voorafgaat is namelijk zeker niet mild, met geen enkel paard bereik je dit met aaien en snoepjes.

Maar ik vind het bijzonder knap, geweldige merrie, nog betere ruiter die het eruit haalt!

Als de trainingen hiervan op bokt gezet worden kan je ook verwachten dat er commentaar op gegeven wordt.
dus onzin.
en wie zegt dat hij dat op die manier doet!!

Eponastable

Niels schreef:

Wel we hebben veel respect voor jullie hoor ;)
Het is idem voor mij in de springsport als ik hoor dat we weinig moeite moeten doen en dat het paard alles doet...
Zo effe offtopic ;)

Ik heb geen ervaring met western rijden dus laat ik de uitleg over aan de profs.
+:)+

nomorebokt

Ik sluit me bij Niels aan. Als je je echt verdiept in hoe de sport in elkaar zit heb je recht op een mening (ook al is je basis engels) ..... maar dat is mijn humble opinion. O ja, en een onderbouwing is ook wel relevant......maar shooting from the hip zonder dat je iets van de sport weet, vind ik niet OK.

Laten we dan maar eens beginnen over de arabieren die op 1,5 jarige leeftijd worden ingerden om als twee jarige vol d ekoersen in te gaan.....En de jonge KWPNers waar men perse op 6 jarige leeftijd in de Z mee wil rijden....ook niet heel bevordelijk (uitzonderingen daargelaten, voordat ik heel bokt over me heen krijg....).

AQ, vergelijk je ook mensen met Anky enzo.....? Dan hebben we dadelijk dus wat topruiters erbij.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 03-07-09 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:05

@DebjeDopje: ik heb wel degelijk commentaar op zwiepende staarten bij dressuurruiters: da's altijd een teken van onvrede en spanning in de rug. Als je goed leest, zie je dat ik die stille staart bij die Amerikaanse dressuuramazone ook verdacht vond. En omdat ik weet dat in de USA dit soort trucs vaak worden toegepast, vond ik dit topic juist passen om zo'n opmerking te maken. Bij een westerntopic vind je immers de mensen die er verstand van hebben, toch?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:06

OKHannes schreef:
Als je je echt verdiept in hoe de sport in elkaar zit heb je recht op een mening (ook al is je basis engels) ..maar dat is mijn humble opinion. O ja, en een onderbouwing is ook wel relevant......maar shooting from the dip vind ik niet OK.

Laten we dan maar ens beginnen over de arabieren die op 1,5 jarige leeftijd worden ingerden om als twee jarige vol d ekoersen in te gaan.....En de jonge KWPNers waar men perse op 6 jarige leeftijd in de Z mee wil rijden....ook niet heel bevoordelijk (uitzonderingen daargelaten, voordat ik heel bokt over me heen krijg....)

Het is overal zo... :o
Dressuur/springen/western

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:07

Niels schreef:

ik ben het niet altijd eens met Niels maar in deze heb je zeker gelijk!!

ik ben ook niet van het vroege inrijden,maargoed iedereen moet zelf weten hoe en wat met zijn paard
maar wat ik wel altijd bemerk is dat er een hoop mensen altijd commentaar leveren over van alles en nog wat (sporen spins stops enz) terwijl ze er 0,0 verstand van hebben....
maar als je het uitleggen wilt dan willen ze het vaak niet horen en houden ze hun eigen mening vast

tja,niet verwonderlijk dat het "een wereld apart" is en blijft...

quadripes

@OKHannes: volgens mij mogen Arabieren pas op 3-jarige leeftijd starten met koersen.

Het zijn de Engelse Volbloeds die met 2 jaar beginnen met rennen.

Jolliegirl

Heb het hele filmpje bekeken, vind het prachtig om te zien! :D
over het inrijden en de staart zal ik maar niet oordelen, aangezien ik niet weet hoe dit in elkaar steekt...

maar toch blijf ik recht hebben op een mening en zeg ik : ik vind het paard er niet ál te vrolijk uitzien.
dit zal wel de concentratie en inspanning zijn.

verder vind ik het práchtig!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:10

quadripes schreef:
@DebjeDopje: ik heb wel degelijk commentaar op zwiepende staarten bij dressuurruiters: da's altijd een teken van onvrede en spanning in de rug. Als je goed leest, zie je dat ik die stille staart bij die Amerikaanse dressuuramazone ook verdacht vond. En omdat ik weet dat in de USA dit soort trucs vaak worden toegepast, vond ik dit topic juist passen om zo'n opmerking te maken. Bij een westerntopic vind je immers de mensen die er verstand van hebben, toch?

die opmerking heb ik ook gelezen en vind ik ook terecht, alleen veel mensen hebben daar juist géén commentaar op
want het zou erbij horen. we zijn het beeld van een zwiepende staart gewoon gewend.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:12

essiedepessie schreef:

Nou ik weet niet hoe het bij jou op stal er aan toe gaat :? maar ik ben ook tegen het harde en het dwingende hoor
het is zeker allemaal wl op een milde manier te bereiken :j
ik vind dat je "ons westernruiters" met deze zin nou niet echt een goed beeld geeft :n

ontopic:
wat een prachtige merrie, en wat een geweldige spin en stops! heb met genot gekeken, en de ruiter is terecht trots!
ik denk wel dat deze merrie later voor de fok ingezet gaat worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:15

ArabicQueen schreef:

Nou als ik haar was zou ik dan meteen verhuizen naar de USA en mee gaan doen tussen de toppers als Shawn etc. Dan loopt ze vast en zeker gelijk binnen met die superquarter van d'r :)) (Vraag me alleen wel af wat de naam is van het paard, als ie zo'n topper is zal hij toch zeker wel wat wedstrijden meedoen en bekend zijn onder de westernruiters in NL)

Nouja, weer even serieus en ontopic. Mooie merrie en mooie resultaten, daar mogen ze zeker trots op zijn in de USA met nog zo'n topper erbij!

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:17

@DebjeDopje: Ja je hebt gelijk. Het wordt niet meer herkend. Net zoals de verdikte klier achter de kaak. Of de s&t wordt gezien als oplossing voor een 'sterk paard' in de hogere regionen van de dressuur... tsja...

maar goed, dat doet hier verder niet ter zake.

Ik denk wel es dat de mensen die denken dat je een paard niet met 'aaien en lieve woordjes' kunt trainen, waarschijnlijk zelf een trainingssysteem hebben dat gebaseerd is op de verkeerde principes.