Anky: Wat Isabell Werth nu overkomt is echt verschrikkelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

Re: Anky: Wat Isabell Werth nu overkomt is echt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:30

Jullie hebben al genoeg goede dressuurruiters! Laat Werth maar naar hier komen! :j :P

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:39

SETEFURII_ schreef:
Jullie hebben al genoeg goede dressuurruiters! Laat Werth maar naar hier komen! :j :P

Haar sponsor Madeleine Winter Schulze heeft geld genoeg om een leuk klein eilandje te kopen en vanuit dit eilandje hun eigen regels te maken, dat doen de Duitsers ook.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:40

ja een nieuwe dressuurploeg en een springploeg met de beerbaums

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:41

Ik zou me er best in kunnen vinden als Isabell zegt dat ze nooit en te nimmer meer voor Duitsland wil starten.
Wat een schande zeg!!
Ja ze heeft een fout begaan en wie die fout bewust of onbewust heeft gemaakt, daar kom je niet achter maar kom op zeg, heeft het dier zuivere prestatie verhogende middelen gehad?
Ammehoela!
Net als die nul optie... ook zo'n drama!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:45

...Echt super dat ze iig hier in Ned, Isabell steunen!...en het is precies als anky zegt, kan het niet meer met haar eens zijn...

en wat ik begrijp is het duitse publiek echt tegen Isabell, het is te gek voor woorden...iemand die zoveel moois heeft gedaan voor haar land, krijgt zo'n trap na.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:48

Kaja schreef:
Ik zou me er best in kunnen vinden als Isabell zegt dat ze nooit en te nimmer meer voor Duitsland wil starten.
Wat een schande zeg!!
Ja ze heeft een fout begaan en wie die fout bewust of onbewust heeft gemaakt, daar kom je niet achter maar kom op zeg, heeft het dier zuivere prestatie verhogende middelen gehad?
Ammehoela!
Net als die nul optie... ook zo'n drama!

Nou als je het artikel lees dat ik eerder poste, dan begrijp je dat de Duitsers het er op aan laten komen dat ze helemaal niet willen dat Isabell nog ooit voor Duitsland start.

Gelukkig dat de rest van de wereld (onder aanvoering van Anky en Sjef) haar een steuntje in de rug geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:50

Erg triest en zuur voor Isabell.
Dit gun ik haar echt niet!

Kan mij geen voorstelling maken dat ze dit bewust heeft gedaan, daar is ze veel te veel sportvrouw voor!

Erg symphatieke reactie van Anky en Sjef

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:50

Duitsland is wel heel hard tegen Isabelle !!!

Ze heeft een fout gemaakt. Daar wordt je voor bestraft. Maar ik vind het niet terecht dat er in Dld nu net gedaan wordt of zij een *Crimineel* is en nooit meer voor Dld uit mag komen.

Isabelle is heel serieus met haar sport bezig en ik geloof zeker, dat als zij geweten had dat het middel nog in het bloed van het paard zat, zij nooit gestart was.

Ze heeft jammer genoeg geen gastenboek op haar site....... waarop je een steunbetuiging achter zou kunnen laten.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:52

Kunnen we niet zoiets maken? Ik ben er niet goed in, maar bijv. een filmpje op youtube zetten met haar beste momenten en dan eronder allemaal steunbetuigingen?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:53

Heel goed idee HF...... die meid verdiend een hart onder de riem.

Duitsland laat haar vallen, maar die Hollanders niet :D Ik spreek voor mezelf als Hollander

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:58

Ach, ik zou het zonde vinden als Edward straks Olympisch Kampioen werd en iedereen gaat zeggen dat dat is omdat Isabell niet mee mocht doen..... ;)
Ik houd van een spannende eerlijke strijd waarbij de beste moge winnen!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:59

horseyfries schreef:
Kunnen we niet zoiets maken? Ik ben er niet goed in, maar bijv. een filmpje op youtube zetten met haar beste momenten en dan eronder allemaal steunbetuigingen?

ik ben helemaal voor!..alleen kan ik zoiets niet maken :o ..dus kan ik alleen maar mn steun beteugen, zou echt een gigantisch goed gebaar zijn van Bokt!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:59

Gezonde concurrentie is hartstikke mooi en maakt het juist spannend :D

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:01

Ik kan me helemaal in anky en sjef's reactie vinden.
Isabel als je wil mag je hier heen komen hoor ;)

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:02

Anky is toch aan het verbouwen en wil er vast nog wel een vleugel bijzetten :+

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:04

dit gun je niemand :n
Er is IMO gewoon een fout gemaakt. Dat had mss niet mogen gebeuren, maar nu wordt de grond wel heel fanatiek onder haar voeten weggeschoffeld.

Wat voor initiatief wordt er precies aan gedacht hier, een site voor Isabell, van haar NL-fans ofzo?

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:12

Jemmig, Wat lullig van duitseland, een fout en ze word gelijk met de grond gelijk gemaakt. zo maken ze hun die sport kapot, daar een goede ruiter geen kans meer te laten maken om uit te komen voor hun land!

inderdaad is ze erg welkom hier voor Nl :) ookal hebben we al vele goede ruiters

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:13

Go anky, ontzettend sympathieke reactie +:)+
Dit is zo zuur voor haar, ze heeft keihard gewerkt voor alles en iedereen hemelde haar op.

1 fout en ze wordt uitgekotst (excuses voor het woord) door heel Duitsland.. ontzettend zuur. Dit gun je echt niemand!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:20

Dan zit het Madeleine Winter Schulze niet mee, want ook Ludger is geschorst toch, door zijn uitspraak?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 20:30

Volgens mij niet gezien hij gewoon start in Aken.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:32

Lees dit maar eens. Dan weet je dat Isabell moet hangen.

Tekst zowel in het Duits als het Engels

Citaat:
dpa: FN droht Isabell Werth schon mit Berufung beim CAS
Es gibt noch nicht einmal einen Termin für die Hauptverhandlung gegen Isabell Werth beim FEI-Tribunal, da kündigte die deutsche FN in Person von FN-Generalsekretär Sönke Lauterbach lt. Meldungen der dpa schon eine mögliche Berufung beim CAS gegen ein möglicherweise zu mildes Urteil an.

A date for the main hearing against Isabell Werth at the FEI-Tribunal has not even been fixed, but according to statements by the dpa there is already the threat of the German FN (in person of secretary general Soenke Lauterbach) to appeal at the CAS in case of a “too mild” judgement. Die Deutsche Presseagentur dpa schreibt wie folgt: “Zugleich kündigte Lauterbach an, dass die FN im Falle einer niedrigen Strafe für Werth beim Internationalen Sportgerichtshof CAS Berufung einlegen werde.” Der FN-Generalsekretär wird weiterhin zitiert: “Wenn es ein Urteil gibt, müssen wir uns das in Ruhe anschauen.”

Bereits im Fall von Christian Ahlmann hatte die deutsche FN gegen das ihrer Meinung nach “zu milde” Urteil beim Internationalen Sportgerichtshof CAS Berufung eingelegt und eine Verdoppelung der Strafe erreicht.

Im Pferdesport (in Deutschland?) gelten eigene Gesetze: Zum einen kann hier ein Reiter sehr wohl für das gleiche Vergehen mehrfach (von der FN und von der FEI) bestraft werden - etwas, was in der “normalen” Rechtsprechung absolut verboten ist; zum anderen kann hier auch eine nicht beteiligte Partei eines Verfahrens Berufung beim CAS einlegen - in der “normalen” Rechtsprechung können gegen ein Urteil nur Kläger oder Beklagter, aber kein fremder Dritter Berufung einlegen.

The German Press Agency dpa writes as follows: “At the same time, Lauterbach announced that the FN will appeal at the Court of Arbitration for Sports CAS in case of a low punishment against Isabell Werth.” The FN secretary general is further quoted “When there is a verdict, we will have to look at it unhurriedly.”

Already in the case of Christian Ahlmann, the German FN had appealed at the CAS against the “too mild” judgement and had achieved that the verdict had been doubled.

The equestrian sport (in Germany?) has it’s own rules: First, a rider can be punished twice (by the FN and the FEI) for the same act (which is absolutely forbidden in normal jurisdiction), second, an outside party can appeal at the CAS (in normal jurisdiction, only the claimant or the defendant can appeal, but not a third person).

Laatst bijgewerkt door Horsedances op 02-07-09 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:33

mn duits is niet je van het, als iemand het kan vertalen??
Laatst bijgewerkt door Jasmijn76 op 02-07-09 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:34

Laat isabell maar lekker voor nederland rijden, hebben we genoeg toppers in huis.
Dan ben je ook van een grote rivale af en hoeven ze alleen maar te stoeien om plaats 1 en 2, maar dan wel allesj voor nederland.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:36

Jasmijn76 schreef:

Misschien je Engels dan, want het staat er ook in het Engels :Z

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:37

Horsedances schreef:
Jasmijn76 schreef:

Misschien je Engels dan, want het staat er ook in het Engels :Z

ik wist niet dat dat hetzelfde was..zo zie je maar weer dat mn duits echt slecht is :Y)