horseyfries schreef:Nee, is dat zo gek? Net zoals er huwelijken na twintig jaar worden ontbonden omdat de man toch niet zo trouw was als de vrouw altijd dacht, zo kun je toch ook denken dat je een dierenarts hebt die je juist zal voorlichten en van een héél koude kermis thuiskomen, zoals Isabell nu?
Helemaal absurd dat hier iemand zegt dat als zij UIT VOORZORG de termijn verdubbeld, dat ze dan al weet dat ze fout zit. Ze weet dat het een middel is wat niet tijdens competitie gebruikt mag worden, van haar dierenarts. Ze geven het dus in een periode zonder competitie. Volgens diezelfde dierenarts is het middel na zes dagen uitgewerkt. Ze gaat veertien dagen later pas op competitie en denkt dus dat dat zeker kan. Jammer dan.
Denk je nu echt dat Isabell Werth haar hele carriëre en reputatie op het spel zou zetten om één wedstrijdje in Duitsland in de Lichte Tour te kunnen winnen? Daar geloof ik niet in. Dat heeft ze echt niet geweten, want dan had ze het niet gedaan.
Wel vind ik het niet correct dat dit medicijn gebruikt wordt, wat niet getest is op paarden. Maar als ik een paard met een probleem heb en mijn dierenarts zegt dat zus of zo daar goed voor helpt, dan neem ik aan dat hij mij middelen voor paarden aanraadt en ga ik niet diepgaand onderzoeken of wat hij voorschrijft wel goedgekeurd is voor paarden. Daar heb ik hem juist voor!
Laten we gewoon eens bekijken waar we het over hebben. Het middel is in Duitsland niet toegestaan, maar in vele ander landen wel (ook voor paarden). Dan hebben we FEI, de I staat voor internationaal. Maar waar blijven we als er in elk land andere regels worden gehanteerd, waar blijven we als men in (bijvoorbeeld) Mexico nog met apparatuur werkt die door Mozes door de Dode Zee is gedragen, terwijl men in andere landen apparatuur heeft die nog een medicatie kan ontdekken bij een 9 jarig paard dat tijdens de geboorte aan zijn moeder is toegediend.
Voor mij is het duidelijk dat het blauwe bloed en de witte boorden dames en heren van de FN/FEI/DOKR een daad willen stellen die kant nog wal raakt, en duidelijk aangeeft dat elke realiteitszin bij hen ontbreekt. En waarom.... de 1 miljoen Euro die de FN jaarlijks ontvangt van de TV-zenders ARD/ZDF/WDR etc... In plaats van dit miljoen te gebruiken voor een betere opzet van de medicatie en dopingsregels, worden er luxe kantoren van gebouwd, pluche stoelen en met Arabisch marmer ingelegde vergadertafels aangeschaft .
Inmiddels heb ik onze paarden kond gedaan van het feit dat het afgelopen is met de wekelijkse appeltaart, want je weet maar nooit wat de bakker er allemaal instopt !