bulck schreef:Kijk ik ben niet voor maar zeker niet tegen Isabell. Echter wel tegen het gebruik van een verboden middel. Een straf van 2 jaar zou zonde zijn, maar niet volledig onterecht, maar dan moeten ze dit ook doortrekken in de volledige sport.
Verder moet er een discussie op gang komen waarbij die nul tolerantie onder de loep genomen zal worden, maar tot dan heeft iedereen zich gewoon te houden aan de bestaande regels.
Bekende naam mag daar geen 'uitzondering' op vormen, integendeel zelf, want deze hebben een voorbeeldfunctie. Iedereen maakt wel eens fouten in zijn leven, maar dan moet je de consequenties erbij nemen. Je oogst wat je zaait.
Eens. Een strenge dopingcontrole is in mijn ogen juist in het belang van de paarden en de sport. Zeker in de top van de Paardensport zijn de belangen zo groot financieel en streven naar meer overwinningen, dat de lijn wat is goed voor het paard en wat gaat over de lijn, heel erg dun is. En soms moet je de dieren beschermen tegen de beesten.
Ik ken Isabelle Werth niet, en ik weet niet in wat voor een positie zij zit, maar ik steek echt niet voor haar mijn handen in het vuur. Mensen zijn mensen en de geschiedenis leert dat mensen hun principes snel opzij zetten of even de andere kant opkijken als er veel geld tegenover staat.