Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik denk dat de nuloptie wel als basis moet blijven. In die zin dat als er doping in het bloed gevonden word, dat het dan sowieso gecontroleerd moet worden, ook al is het maar 0.01. Om te weten wélk middel nog in het bloed van het dier zit.
Overigens noem ik de stof die bij isabelle werth gevonden is (voor depressies?) niet echt "omdat ie ziek is" eerder omdat ze graag heeft dat peerdlief zich voorbeeldig gedraagt zodat ze niet nog eens op wedstrijd moet tonen dat ook zij LDR rijd...
Billy schreef:Direct zieke paarden op een wedstrijd?
Doen ze toch niet, die presteren immers niet, daarbij zijn de financiele belangen te groot en zullen ze het paard echt niet moedwillig ziek uitbrengen op wedstrijd.
MAar als een paard na geruime nog sporen van medicijnen van een 3 maanden ofhalf jaar daarvoor in zn bloed heeft, moet hij gewoon gestart kunnen worden, mits fit en gezond.
samwise schreef:Daarbij vindt ik ook nog dat de buitenwereld altijd doet alsof die sportpaarden er altijd volgesporten bijlopen door de negatieve berichten in de media.
[***] schreef:Nu spreek je jezelf dus tegen.
De nuloptie betekent dat alle medicijnresten uit het lichaam moeen zijn voor het paard weer gestart kan worden...
Dus wat jij zegt dat een da moet kunnen aangeven dat het reststoffen zijn van een oude behandeling is daar strijdig mee.
Als er reststoffen aanwezig zijn, voldoe je stomweg niet aan de nuloptie...
Cayenne schreef:http://www.anp.nl
Het paard van Werth werd betrapt op een middel tegen manische depressies en stemmingswisselingen.
Citaat:,,Stel dat een paard ziek is, dan mag het niet eens worden behandeld. Dat kan toch niet. Ik noem dat totale waanzin. Geneesmiddelen moeten worden toegestaan in de sport, de rest uiteraard niet.''
Citaat:Het paard van Werth werd betrapt op een middel tegen manische depressies en stemmingswisselingen.
KiWiKo schreef:Is het ook [*olduser*].......
een spiermassage met een verkoelende gel kan al positief geven.
een mok behandeling kan al positief geven.
een antibioticaspuit kan al positief geven.
En ik weet niet hoor, maar volgens mij loopt er geen paard in Nederland rond die nooit met die dingen in aanraking komt......
sterker nog ik denk dat zelfs HC zijn paarden met die middelen in aanraking komen (HC heeft dacht ik ooit ergens gelezen te hebben zijn merries aan de pil = positief!)
Ik vind dat dit beleid juist het welzijn van de sporters aantast. Gewoonweg omdat je voor een eenvoudig kwaaltje geen oplossing aan kan dragen omdat je dan maanden uit de running ben. En ELK paard heeft wel eens een snottebel!!!
Ik vind dat er gewoon een max optie moet zijn, en dan per stof uitgesplitst in de max van DIE stof.
En daarnaast als je het kan verantwoorden door middel van het overleggen van artsenverklaringen ed dan moet er toch geen vuiltje aan de lucht zijn!!
Michael1104 schreef:dus als jullie vandaag een paracetemol slikken, dan zou je morgen ook niet aan het werk mogen?? wat een onzin lees ik hier allemaal.
sommige middelen blijven gewoon heel lang traceerbaar, dan zou je weken niet op wedstrijd kunnen.
eevita schreef:Michael1104 schreef:dus als jullie vandaag een paracetemol slikken, dan zou je morgen ook niet aan het werk mogen?? wat een onzin lees ik hier allemaal.
sommige middelen blijven gewoon heel lang traceerbaar, dan zou je weken niet op wedstrijd kunnen.
het gaat hier over topsport. Dan moet je paard ( nogmaals : mijn inziens ) geen wedstrijden te lopen, mensen hebben een keuze , paarden niet
Michael1104 schreef:dus als jullie vandaag een paracetemol slikken, dan zou je morgen ook niet aan het werk mogen?? wat een onzin lees ik hier allemaal.
KiWiKo schreef:Ben ik het helemaal mee eens............. ik denk dat er niet een paard is in Nederland die door zo een doping controle komt.......
Cayenne schreef:http://www.anp.nl
Het paard van Werth werd betrapt op een middel tegen manische depressies en stemmingswisselingen. Janssen zou dat niet direct onder de noemer van geneesmiddelen willen scharen. Hij noemt het betreffende paard wispelturig. ,,Maar ik had dit niet verwacht. Natuurlijk ben ik geschrokken. Ik kan het ook niet direct verklaren.''