Edward Gal en Totilas dansen in bomvolle piste naar zege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:49

Er zat inderdaad wel een fout in de eners! Hij sprong inderdaad bij het begin van de serie na en nog eenmaal tijdens de serie op 2 achterbenen. Ik ga verder helemaal mee in het commentaar van Fitzroy & Elisa2. Het is een heel gaaf paard, maar met zulke fouten vind ik zeker niet dat hij boven de correcte proeven van zowel Imke als Anky had mogen eindigen. Anky was misschien niet zo flitsend als Salinero&zij vroeger waren, en Imke had niet zo'n geweldige piaffe/achterbeengebruik, maar ze hadden beide geen fouten en zeer mooie onderdelen en voornamelijk bij Imke was er zeer veel harmonie aanwezig(zeker ook in combinatie met de muziek)!

horseyfries

Re: Drie Nederlandse topscores in Rotterdamse Kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:53

De hele serie eners ging niet de mist in, er was één niet helemaal 100 % maar die laatste serie die compleet de mist in ging was idd een poging om nog gauw de tweeërs die verkeerd gingen over te doen. Ik denk dat Totilas daar wat van in de war raakte.
Had persoonlijk Imke ook de overwinning gegund, als je het hebt over éénheid en "kur OP muziek", dan was dat er bovenop.
Maar Totilas blijft een geweldig dier wat zich een fout kan veroorloven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:56

Dat kan ie zeker,maar ik vind dat bepaalde basis voorwaarden zwaarder horen te tellen dan hoe spectaculair zo'n paard is.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:59

Heb Salinero nog nooit zo relaxed gezien. En hij mocht zelfs mee in de ereronde!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:16

fantastisch gereden van alle 3!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:28

Ik heb het gisteren gezien via internet. Maar ik vond het ook niet verdiend dat Edward heeft gewonnen. Ik had hem als derde geplaatst. Het was nog te onrustig. Maar komt helemaal goed met hem. Is gewoon een kwestie van ervaring op doen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:46

Misschien over het algemeen bekeken is het wat krang dat Edward dik boven Anky en Imke staat omdat hij gigantische fouten had. Maar, als er tegenover 1en of 2en, wel weer 10-en staan.. En als hij gewoon een gigantische moeilijkheidsgraad heeft dan kan dit paard zich gewoon fouten veroorloven. Dit paard is zoveel beter dan de rest wat er rondloopt.

Daarnaast, nu valt iedereen een beetje over het feit dat het paard onbevestigd is en dat er vooral naar het spectaculaire gekeken wordt. Maar was dat met Anky in het begin met Salinero dan ook niet zo? Imke kwam niet eens in de buurt bij Anky, omdat het o zo'n gaaf paard was. Terwijl Imke ook zeer correcte proeven reed.

Ik ben eigenlijk wel blij dat er nu een tijd is aangebroken dat juryleden anderen boven Anky 'durven' te plaatsen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:53

Ik zag vorige week Totilas voor het eerst via een filmpje, gemaakt op het NK.
Wat een dier. :z
Gisteravond was ik ook behoorlijk van hem onder de indruk. Wat attitude heeft dat dier. Er zaten wat slordige foutjes in, maar ik heb alle vertrouwen in deze combi.
Imke reed ook super. Ik vind Sunrise ook een erg aansprekend dier.
Iets wat ik bij Salinero totaal niet heb, die spreekt me niet aan :o
Kür van Anky vind ik ook niet meer bijzonder, die andere twee spetterden boven alles uit. Qua paarden, muziek etc.

Nummer 4 Sander Marijnissen mag er ook zijn met die prachtige vos :j

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:55

is de proef van edward van gister nog ergens terug te zien?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:16

ik ben helemaal verliefd op die totilas, wat een hengst :+:
hij is toch nog maar 9??

vind dat ze ook wel terecht hebben gewonnen :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:19

Totilas is gewoon geweldig, en idd nog maar 9.
Vind dat Totilas ook veel mooier loopt dan Salinero of Sunrise.

En ik vind dat het tijd is voor een nieuwe topcombinatie, Anky en Imke staan al zo lang bovenaan.

Mezzelune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:24

Vond de scores van Edward en de nummers twee en drie ook wel beetje heel ver uit elkaar liggen, zeker als je naar de fouten van Totilas en Edward kijkt. Maar neemt niet weg dat alledrie een gewelidge kur hebben neergezet. :9 En Totilas blijft een paard om van te kwijlen!
En Sander en Moedwil moeten we inderdaad niet vergeten. Ik blijf het zeggen maar er straalde zoveel rust en ontspanning uit bij hen. Althans vond ik :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:36

Zolang staat Imke nog niet bovenaan..?? Edward heeft met Lingh ook best lang in de top gereden. Ik vind het fijn dat Anky nu wat concurentie heeft gekregen (en de opmerking dat jury's 'Anky-moe' zouden zijn slaat nergens op, de anderen zijn gewoon beter op dat moment).

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:58

Dressuur of jureren is toch nog altijd punten geven op hetgeen wat je ziet en niet punten geven op hetgeen het paard kan of wat hij in de toekomst zal laten zien.
Ik heb de indruk dat de jury's vooral punten geven omdat Totilas zó geweldig en expressief kan bewegen,
terwijl het bij Imke misschien nét iets minder spectaculair is, maar wel zonder foutjes...

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:05

wauw wat een percentages, van alle 3 echt super! Heb het helaas niet kunnen zien, dus ben nu toch wel benieuwd naar filmpjes..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:08

Persoonlijk vond ik Imke de beste gisteren. Maar ik ben geen jury.

Heb er ademloos met kippenvel naar zitten kijken.

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:10

Moet je eens voorstellen wat voor een percentage ze zullen halen als het de volgende keer een foutloze proef is...
Maar wát een geweldig paard zeg, die uitgestrekte draf :~ !
Ook super knap van Imke trouwens!
Anky vond ik trouwens wel terecht, ik kreeg dit keer geen kippenvel bij haar, terwijl dat normaal wel is. En laten we eerlijk zijn, 81% is nog steeds gigantisch veel!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:13

hey, ik ben echt fan van Totilas, maar idd vond ik hem nu wel te veel punten toegedeeld gekregen.
Persoonlijk had bij mij Imke eerst mogen staan, dan anky en dan Edward.
Maar alledrie hebben ze goed gereden, dus een dikke pluim voor hen en hun paarden :-)

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:24

Wauw wat is het toch ook een geweldig paard zeg die totalis :+:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:27

Wat een dier die Totilas! Maar hij was inderdaad gedurende de hele proef erg hectisch, maar blijkbaar zoekt men dat?
Als de juryleden Anky-moe zouden zijn, worden ze vanzelf Edward-moe... Kwestie van tijd.
Salinero was lekker rustig, en juist daardoor vond ik deze combinatie érg goed gisteravond. Alleen blijft voor mij de Athene-kür nog steeds het mooist... :=

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:35

Wat was het super gisterenavond en Totilas steelde echt de show! Dat is echt zo'n imponerende verschijning als hij binnen komt.

Maar ik vond de 3% verschil die anky en imke met Edward hadden ook wel veel, dat had van mij wel iets minder mogen zijn. Ik vond de kur van Anky iig al weer een stuk beter dan tijdens het NK.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:21

Vond het ook een erg nutteloze opmerking :')

Totilas is en blijft een superpaard!

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:21

dat paard komt echt van een andere planeet hoor :O

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:37

Het was zo´n gaaf effect gisteren met Totilas en onder andere het uitstrekken, heel de tribune die zij woooow! Met open mond hebben we met zijn allen zitten kijken, wat een gangen, wat een power, wat een heerlijk ding om te zien, ik heb een hele emmer vol gekwijld!
Laatst bijgewerkt door Marleen_ op 21-06-09 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:38

Ik ga mee met het idee dat Totilas erg "onrustig" oogde. Een paard met bijzondere kwaliteiten, waarvan we blij moeten zijn dat ie voor de Nederlandse sport beschikbaar is, dat zeker. Maar als ik dressuur zie als harmonie, ontspanning en perfectie, dan gaf Sunrise mij gisteravond een veel fijner gevoel. De veel geroemde uitgestrekte draf vond ik niet zo heel geniaal, als links en rechtsvoor niet op gelijke hoogte komen, is 't toch wel een stukje voorbeengooien ;)

En los van het perfecte, heb ik intens genoten van Moedwil. Wat een lossigheid en rust straalde dat dier uit, héérlijk.. :)