Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Anky aan de top
Wat een heerlijk stuk om te lezen !
s0173957 schreef:Allemaal goed wen wel, maar denk dit gewoon ipv dit te schrijven...
Je bent jarenlang de beste, dan is het logisch dat je
1. een vermindere motivatie hebt
2. veel kritiek vangt (hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind)
Maar om er dan élke keer opnieuw op terug te komen...
Woest schreef:Ik heb maar één remedie:
STOP een tijdje met wedstrijden te rijden... ga lekker lesgeven, leer in andere dingen bij, doe clincs, maar stop met "ik moet presteren", want in mijn ogen gaat haar gevoel er alleen maar op achteruit, en ik geef haar geen ongelijk, altijd in de belangstelling staan, altijd maar winnen, op den duur raakt iedereen dat moe. We weten allemaal dat ze een enorm super dressuurruiter is! En eerlijk gezegd had ze al lang een soort "verlof" moeten nemen, rijden om het plezier en niet voor de winst. (en ook al zegt ze dat ze dat doet, ik geloof er niets van!) Ik durf te wedde dat ze niet eens een paard neemt, een gewoon trensje inlegt, haar dressuurjas weghangt en lekker in de bos gaat stappen... dat geloof ik NIET! maar DAT is wel lekker quality time met je paard! Zonder dat woordje "MOETEN".
Ik snap ook goed, dat je héél wat prijzen geld in de wacht sleept met zulke wedstrijden, en dat je dat best kunt gebruiken in een dressuurstal, met peperdure paarden, en een peperdure verzekering rond elk paard, gebouw en mens... maar..;
Zoals mijn men instructeur ook zei: " Ooit wordt een "hobby" je werk, en dan is het je hobby niet meer! En waar vind je dan nog ontspanning?"
Vind het al super dat ze nu ook western doet! Altijd maar dressuur, ik weet zelf niet of Salinero en de rest daar plezier in heeft? Je presteert wel, en ze doen het best ook, maar hebben ze wel afwisseling? Worden ze niet dressuurmatig afgestompt? En die twee wandelingen per dag aan de hand zal het ook niet doen!
Ook snap ik dan dat je geen peperdure paard eens gaat laten vrijspringen om te zien of ze dat kunnen, want daar is het risico op een blessure veel te groot voor, maar ik denk dat het voor de paarden wel eens een feest zou kunnen zijn om eindelijk iets anders te doen.
Een paard verlof geven door hem op de stal te zetten of amper te rijden... blijft eentonig!
ik ben nu af aan't dwalen , maar dat ligt al langer op mijn lever. Ze moet terug genieten! Niet zeggen dat ze geniet, maar GAAN GENIETEN!!!
Dat doet ze véél te weinig en dat straalt van haar teksten af! Ze is aan het twijfelen of ze er nog wel van geniet, is het wel wat ze nog wilt doen?
Kim Clijsters de Belgische tennis ster... Zei ging ook stoppen, en nog geen 1,5 jaar later, is ze terug wedstrijden aan spelen, je vind die motivatie echt wel terug als je weet wat je mist! En dat weet Anky niet, wat ze MOET alleen maar..
mijn mening![]()
(als er tenminste iemand om geeft haha)
Mooi stuk zeg, zo lekker eerlijk over hoe ze tegen de sport aankijkt.