Opgehitst en slachtoffer of ‘zieke ponyseks’?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:13

Ik denk dat er veel meer van wordt gemaakt dan het is.
De jongen heeft staan mastuberen in een stal van iemand anders. De plaatselijke agent..... :roll:
Nergens is bewezen dat hij iets met de pony heeft gedaan. Dat wordt er door alle ophef door de media van gemaakt.
Imo zou het heel goed kunnen dat hij hier te grazen is genomen door een groep leeftijdsgenoten en in een poging erbij te willen horen dit heeft gedaan.`Als jij dit en dat durft te doen, mag je met ons mee..` En wat een lol zullen ze gehad hebben. :n Dat soort zieke grappen ken ik. Slachtoffers van sociale uitsluiting en verregaande pesterijen zijn dan in staat om dit soort acties te ondernemen, in een wanhopige poging alle ellende achter zich te laten.
Zo circuleert er ook een filmpje op het internet van een puber die hondenpoep eet, omdat de groep die hem altijd genadeloos pestte hem daartoe uitdaagde en hij hoopte er zo bij te kunnen horen.
Zeker gezien het de hetze die nu gevoerd wordt door die groep in het dorp, op internet, media etc denk ik dat dit meer in de richting komt dan het beeld dat nu wordt geschetst.

De jongen heeft hulp nodig, absoluut...Hulp om op eigen benen te kunnen staan, zelfvertrouwen op te bouwen, een leven op te bouwen met sociale contacten.
Maar hoort niet in een gevangenis thuis. Ik hoop voor hem dat de psychische schade die deze heksenjacht berokkent enigzins binnen de perken blijft en dat er eens goed gekeken wordt naar de sociale verhoudingen onder de jeugd daar.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:15

botjes schreef:
Piera schreef:
Als ik het zo lees heeft die jongen die pony niet aangeraakt, alleen iets in zijn bijzijn gedaan. Ik heb niet het gevoel dat pony's daar echt iets aan over houden. Ik denk dat deze jongen gewoon hulp nodig heeft en een nieuwe vriendengroep. Ik moet zeggen dat ik met hem te doen heb, als puber ben je erg kwetsbaar en beïnvloedbaar en dat zou heel goed tot deze actie geleid kunnen hebben.

Wat is iedereen toch snel klaar met een erg hard oordeel! Dat dit niet kan is iedereen over eens, maar om dan gelijk van alles te roepen. Ik denk dat de jongen zich al erg opgelaten voelt om op deze manier betrapt te worden. En daarbij, de pony heeft niet geleden. Om dan gelijk vergelijkingen te trekken met kleine kinderen, dat is een hele andere categorie. Het is goed als de jongen hulp krijgt, maar ik denk dat hij inmiddels genoeg gestraft is, eerst betrapt worden en vervolgens als een paria behandelt te worden!

Nu is het nog bij een dier, de volgende keer bij een kind als je het jong zo laat lopen. Laat de jongen maar goed op de schandpaal zitten, en laat hem er maar goed spijt van hebben. Nu is het nog dit en als je het negeert is het de volgende keer is het een stapje verder, en voor je het weet maakt hij dan echte ernstige slachtoffers en klagen we dat hij niet voldoende wordt gestraft. Nee, lekker bij het begin aanpakken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:20

Als die knul dronken was geweest, was die agent dat vast opgevallen. Maar dat dronken gevoerd zijn komt nu ineens naar boven, nu de grond heet onder de voeten wordt... Veel pedo's en dierenbeulen zijn trouwens mentaal zwakke mensen maar ook dat soort mensen hoort te weten wat goed en fout is. Opmerkelijk is dat veel van dit soort mensen zelf ook als slachtoffer is begonnen...

Mocht die jongen inderdaad door foute vrienden beínvloed worden, dan hoop ik dat 1 van die knullen zich een keertje verkletst, zodat de waarheid aan het licht komt. Juist omdat slachtoffers soms daders kunnen worden.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:21

fenk schreef:
Snap ook niet waar al die ophef vandaan komt. Hij heeft toch niks MET de shetlandpony gedaan "lees ik in het bericht"!
Oke dat kan de volgende stap zijn en zodra zoiets gebeurd vind ik al die dingen waar hij nu al voor uitgemaakt wordt terecht, maar om nu meteen al zo hard te oordelen....

Hoe zou jij reageren als die met z'n leuter naast jou paard stond te rukken?

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:25

Jacimatho schreef:
De jongen heeft staan mastuberen in een stal van iemand anders. De plaatselijke agent..... :roll:
Nergens is bewezen dat hij iets met de pony heeft gedaan. Dat wordt er door alle ophef door de media van gemaakt.
Imo zou het heel goed kunnen dat hij hier te grazen is genomen door een groep leeftijdsgenoten en in een poging erbij te willen horen dit heeft gedaan.`Als jij dit en dat durft te doen, mag je met ons mee..` En wat een lol zullen ze gehad hebben. :n Dat soort zieke grappen ken ik. Slachtoffers van sociale uitsluiting en verregaande pesterijen zijn dan in staat om dit soort acties te ondernemen, in een wanhopige poging alle ellende achter zich te laten.
Zo circuleert er ook een filmpje op het internet van een puber die hondenpoep eet, omdat de groep die hem altijd genadeloos pestte hem daartoe uitdaagde en hij hoopte er zo bij te kunnen horen.
Zeker gezien het de hetze die nu gevoerd wordt door die groep in het dorp, op internet, media etc denk ik dat dit meer in de richting komt dan het beeld dat nu wordt geschetst.

De jongen heeft hulp nodig, absoluut...Hulp om op eigen benen te kunnen staan, zelfvertrouwen op te bouwen, een leven op te bouwen met sociale contacten.
Maar hoort niet in een gevangenis thuis. Ik hoop voor hem dat de psychische schade die deze heksenjacht berokkent enigzins binnen de perken blijft en dat er eens goed gekeken wordt naar de sociale verhoudingen onder de jeugd daar.

Maar zouden we dan een oogje dicht moeten knijpen OMDAT hij er toe is gezet. Is dat een geldig excuus? Ik denk dat de jongen (zoals je ook zegd) en zijn pesters hulp nodig hebben, maar dat hij ook best aan de schandpaal mag staan. Dan leert hij vanzelf dat hij te ver is gegaan.
Pesterijen zijn naar, maar als hij wordt uitgedaagd zich aan een kind te vergrijpen (voor de kick van de pesters), moeten we dit dan ook door de vingers zien.

Ik snap dat de politie niet veel met hem kan (zoals ik uit het verhaal begrijp), maar een sociaal werker is niet verkeerd, en ik vind ook dat het dorp zijn functie goed uitvoert. Ik hou van dorpen.

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:27

vriendengroep? zoiets noem ik geen vrienden, als je erdoor gepest wordt....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:27

Jacimatho schreef:

Inderdaad,hoe meer er naar buiten komt, hoe meer het erop lijkt dat hij helemaal niets met de pony gedaan heeft en alleen aan zelfbevrediging deed in een schuurtje waar toevallig een pony stond. Iedereen heeft maar medelijden met de pony, terwijl het dier totaal niets is overkomen, maar wie denkt er aan de jongen?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:30

Er is een verschil tussen de gerechtelijke weg en de weg die nu wordt bewandeld. Ik ben het eens dat dit soort gedrag de kop ingedrukt moet worden. Maar als ik dan lees hoe er een heksenjacht wordt geopend op een puber omdat hij heeft staan rukken in andermans stal...Dit lijkt meer op een middeleeuwse heksenjacht. Deze jongen heeft hier nog problemen mee als hij 80 is. Hij kan nooit meer normaal functioneren binnen dat dorp. Ik zou willen dat verkrachters en pedofielen zo werden aangepakt..
Ik blijf erbij dat dit een zieke grap is die is uitgehaald door een groep met een sociaal zwakkere.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:36

fenk schreef:
Snap ook niet waar al die ophef vandaan komt. Hij heeft toch niks MET de shetlandpony gedaan "lees ik in het bericht"!
Oke dat kan de volgende stap zijn en zodra zoiets gebeurd vind ik al die dingen waar hij nu al voor uitgemaakt wordt terecht, maar om nu meteen al zo hard te oordelen....

ik sluit me hierbij aan. Je kan ook zeggen 'er stond toevallig een knul in de stal waar hij niet hoorde'. als ik eigenaar zou zijn, zou ik me er drukker over maken dat hij dus in de stallen kan komen dan dat hij zich heeft staan aftrekken. hij heeft het dier geen schade toegebracht tenslotte.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:36

Jacimatho schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Natuurlijk is het abnormaal wat die jongen heeft gedaan, maar veel reacties vind ik erg overdreven. Die pony heeft er echt geen last van gehad als ik het goed begrijp. Ik vind de jongen meer een slachtoffer dan de pony...(als het klopt wat wordt geschreven)
Hij heeft dringend hulp nodig.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:37

xx_Horsiex schreef:
Ik snap niet dat de Partij voor de dieren hier zo laks op reageert, zouden zij niet degene moeten zijn die nu hun kansen aan moeten grijpen om sex met dieren bij de wet te gaan verbieden, ongeacht of er letsel bij toegebracht is?

Tja, het ging hier niet bepaald om sex met dieren, eerder om sex bij dieren....

Lekker hysterisch doen we met zijn allen....

Als we alle pubers die op verboden terrein sexen, alleen, met zijn tweeen of in groepsverband zo in de media gingen gooien dan hadden we het waarschijnlijk nooit meer ergens anders over. :+

Nog even en iemand stelt therapie voor de shetlandpony voor... :(:)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:44

Gut, ik heb in een ver verleden ook wel eens een keer in een hooiberg gelegen (niet alleen hoor :D ). Ben ik nu ook een viezerik?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:49

Diablo schreef:
Gut, ik heb in een ver verleden ook wel eens een keer in een hooiberg gelegen (niet alleen hoor :D ). Ben ik nu ook een viezerik?

Met wie of wat dan?! :o

Denk serieus dat die jongen flink in de zeik is genomen... :j

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:52

Volgens een aantal mensen wel, want je hebt de muizen in de hooiberg getraumatiseerd :(:)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:54

Als je het met een dier hebt gedaan wel. ;)

Diablo schreef:

MamboBeach

Re: Opgehitst en slachtoffer of ‘zieke ponyseks’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:56

Maar serieus, die jongen heeft het toch niet MET die pony gedaan?! Hij stond erbij en keek ernaar, laat maar zeggen...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:06

Ik ga uit van wat er geschreven was over wat die politieagent zelf gezien heeft, en dat was blijkbaar toch niet fris. Maar de details, tja, hoe juist geven de kranten die weer, dat is altijd maar de vraag.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:07

En hij wordt er waarschijnlijk opgewonden van en dat baart mij eveneens zorgen.

Ik vraag mij af of dit een zaak is die gewoon in de doofpot wordt gestopt en dat er daarom nu geroepen wordt dat die jongen niet helemaal 100%.
Dat is makkelijker als het tot een rechtzaak komt, zal de intentie wel zijn.
Het kan maar zó zijn dat die jongen gewoon op een normale school zit. En achterlijke vrienden die net zo schuldig zijn....

MamboBeach schreef:
Maar serieus, die jongen heeft het toch niet MET die pony gedaan?! Hij stond erbij en keek ernaar, laat maar zeggen...

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:11

Vanessa schreef:
Waar gaat deze ophef allemaal over?

Heb ik iets over het hoofd gezien? HEb ik het stuk tekst niet goed begrepen?
Ik lees namelijk alleen dat de jongen aan zichzelf gezeten heeft in een stal waar ook een shetlandpony stond.
Sterker nog:
"Het paardje kan zich niet bewust zijn geweest van de seksuele handelingen van de puber."

Ik heb medelijden met de jongen. Wat ontzettend genant om betrapt te worden!

mijn idee!

Die jongen was opgewonden en heeft een plek gezocht om zich te 'verstoppen' daar stond toevallig een pony bij, zo zou je het toch ook kunnen bekijken (ken hem niet dus alles is mogelijk, maar dit lijkt me waarschijnlijker)
zoals ik het lees heeft die pony daar echt geen last van gehad (paarden laten zelf ook alles ongegeneerd hangen hoor, om maar niet te spreken van hengstige merries) en daarbij denkt een paard daar helemaal niet over na.

Wat mij betreft mag je deze jongen best vervolgn voor het zijn op verboden terrein ed.

Maar als hij hetzelfde had gedaan met een meisje erbij was hij een held geweest bij zijn vrienden!

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:14

Downhill schreef:
En hij wordt er waarschijnlijk opgewonden van en dat baart mij eveneens zorgen.

Ik vraag mij af of dit een zaak is die gewoon in de doofpot wordt gestopt en dat er daarom nu geroepen wordt dat die jongen niet helemaal 100%.
Dat is makkelijker als het tot een rechtzaak komt, zal de intentie wel zijn.
Het kan maar zó zijn dat die jongen gewoon op een normale school zit. En achterlijke vrienden die net zo schuldig zijn....

Ach kom op, de gemiddelde tienerjongen raakt zowat overal opgewonden van, dat hoeft echt niet te maken hebben met de aanwezigheid van een pony.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:36

Downhill schreef:
Als je het met een dier hebt gedaan wel. ;)

Diablo schreef:

Jawel, met een echte dekhengst. Heb er nu drie dochters van.

Jongens, waar gaat dit over zeg...........

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:53

Ik vind het ook allemaal erg ver gezocht. Er wordt over gesproken alsof die jongen het paard daadwerkelijk misbruikt heeft, wat dus NIET het geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:55

Hier meld zich een viezerik, die niet gecastreerd kan worden omdat dat ze vrouw is, maar gesteriliseerd dan maar.
En ik heb ook een behandeling nodig, en ze moeten me opsluiten.

Ik heb wel eens in een hooiberg dingen uitgevoerd met vriendje, en dat wist de manegeeigenaar echt niet ( pony kamp bv)
en ik denk dat ik vast wel eens heftig zoenend in de stal van mijn pony heb gestaan ( pony heeft uiteraard een diep diep trauma opgelopen) .
Oh en ik heb het ook wel eens in de auto gedaan, bij een weiland, daar stonden vast paarden en schapen in is dat ook strafbaar.....
en wel eens in het bos, zijn de eekhoorntje ook vast erg van geschrokken

Stelletje hysterische mensen hier :) arme arme jongen.

snorkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:56

Ik ben het gedeeltelijk eens dat er wat teveel ophef is, als hij niet aan de pony gezeten heeft...

maar, hoe weet je dat dan? wie weet hoelang hij er al stond, de man was niet thuis... misschien heeft hij wel de pony aangeraakt! een enkele aai over de hals van de pony is al een zieke geest in dit geval, aangezien hij daarna de hand aan zichzelf sloeg... hij mag zeker in therapie voor het geval het gebrek aan ruggengraat, aparte gedachtengang enzovoorts escaleert...

sex met en/of rondom dieren kan gewoon niet, totaal gestoord, hoort illegaal te zijn... bah ik kan er echt niet over uit, wat een rare fratsen tegenwoordig... b.t.w. nederland is niet normaal slap, niet verboden als je het dier geen pijn doet, my god, dus als je een paard hebt dat er geen klachten aan overhoudt mag je er elke avond even bij langs??
Laatst bijgewerkt door snorkie op 17-06-09 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:03

Smerig is het natuurlijk wel wanneer je bewust een paard of pony (of elk ander dier) op zoekt om jezelf seksueel te bevredigen. Maar ik heb toch ook wel medelijden met zo'n jongen. Is het nou nodig om hem door de gehakt molen te halen. Zeker op van die dorpen wordt er verschrikkelijk geroddeld.